Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
MELBA, oletko paikalla? Kysyttävää...
01.08.2009 |
Käsittääkseni tiedät paljon raha-asioista, mahdollisesti olet pankkialalla tms. Osaisitko vastata hölmöön kysymykseen?
Kuinka suureen asuntolainaan meillä on varaa? tai siis mahdollisuus saada? Meitä siis 2 aikuista ja 2 pientä lasta. Vakituiset työpaikat. Tulot netto noin 3900. Nykyinen asunto juuri myyntiin laitettu, odotetun myyntivoiton jälkeen varallisuus noin 15 000 - 25 000. ei muita lainoja tai velvotteita. Maanantaina ensimmäisessä pankissa lainaneuvottelu...
Ja olemme siis noin 30-vuotiaita eli työikää jäljellä yli 30 v. Ja työttömyyden uhkaa ei alallamme ole. Henkilötakaajia ei meillä ole mahdollisuus saada.
heitä joku arvio!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Paikalla taas, kotiuduin just ihanista hääjuhlista.
En ole missään tekemisissä pankkialan kanssa ja koulutukseni ja työni ei edes liity yhtään mitenkään talouteen. Ihan harrastelija olen siis.
Mä luulen, että teillä tuo oman rahoituksen määrä saattaa tulla esteeksi isolle lainalle tai ainakin hyvälle lainan saannille. En tietty ole varma, mutta melkein epäilisin, että pankit tulevat kiristämään teitä tuolla oman omaisuuden määrällä ja ehdottelevat esim. heidän jotain omia takaustuotteita ja hyvään hintaan tietty. Myös marginaali tulee luultavasti nousemaan nykyisestä lainasta huomattavasti - eivät tahdo nykyään enää siirtää lainoja, varsinkaan sellaisia, joilla ei ole vakuuksia.
Niin tuohon lainamäärään, niin sanoisin, et ehkä 200t, ehkä vähemmän. Riippuu siitä, miten paljon olette tottuneet muuten kuluttamaan ja tarvitsetteko miten monta autoa jne.
Silläkin uhalla, että _taas_ joku luulee mun kirjoittelevan kysymyksiä itselleni (niin lujaa mulla ei sentään mene), niin mainitsen, että pohdiskelin noita asioita just blogissani.
http://akamelba.blogspot.com/