Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltatähden tehneet, oliko vauva aika raskasta?

Vierailija
01.08.2009 |

Meillä on kaikki lapset jo isoja eikä ollut edes suunnitteilla enää lasta, mutta kuukausi sitten raskaustesti oli positiivinen. Meidän kaksostytöt on 21v, poika 18v, poika 17v ja tyttö 14v.

Miten teillä muilla, joilla on iltatähti niin koitko vauva-ajan raskaampana mitä aiemmin? Meillä oli kaksoset ja toisiks nuorin sellasia, että eivät viihtyneet muualla kun sylissä ja kaksosilla oli myös koliikki ja toisiks nuorin monelle allerginen, on vieläkin. Jotenkin vaan tuntuu, että mitenköhän sitä jaksaa. Olin jo oikeastaan motivoitunut siihen, että nyt sitten sais hoitaa lapsen lapsia kun toisella kaksostytöllä on 2v poika ja 4kk tyttö ja toinen kaksostyttö on raskaana.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset poika 22v, tyttö 21v, tyttö 19v, 18v (kaksospojat), poika 15v ja tyttö 14v kun aloin odottaa iltatähteä. Esikoisella ja kakkosella oli tuolloin molemmilla kaks lasta. Saimme tytön ja tuon jälkeen vielä 2v päästä kaksostytöt. Vauva-aikana valvomiset oli raskaampaa, mutta muuten osasi ottaa rennommin ja isommista sisaruksista oli myös apua.

Onnea vielä raskaudesta

Vierailija
2/51 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse olin 42v, vauva-aika oli ihanaa! Kuopus syntyi keskosena joten oli hieman tavallista vaativampi alussa. Sisarukset (silloin 21v, 18v ja 12v) hoitivat vauvaa kilpaa. Rankempaa on nyt kun tyttö lähtee kouluun, isommat lapset on jo pois kotoa joten hän on "ainokainen" ja todella viihdyttää meitä 24/7. Onneksi tätä vaihetta kestää vain pari vuotta ja sitten kaverit menee meidän edelle, nyt välillä tuntuu että olisi ihanaa saada hetken rauha sen sijaan että askartelee, lueskelee tai pelaa tytön kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te nyt ymmärsitte minut aivan väärin!

Eli alussa olin vähän hämmillään että lapseni isovanhemmat alkoivat vielä tehtailemaan lapsia, koska minusta olisi nyt ollut vuoro että he olisivat vaan isovanhempina heidän lapsenlapsilleen.

Mutta kun ensimäinen järkytys oli ohi, niin totuimme tähän tilanteeseen ja asia oli oikeastaan ihan positiivinen!

Mutta saahan sitä nyt sanoa että alussa tuntui vähän tyhmältä että isovanhemmat alkaavat vielä vääntää lapsia. Ja toisaalta jos katson minun lasta ja vertaan häntä lapseni tätiin, niin onhan heidän kasvatuksessa valtavat erot myös muut lähtökohdat ovat erilaiset.

Eli minä tulen mitä todennäköisemmin näkemään myös lapsenlapseni, tämän toisen lapsen vanhemmat ehkä ei.

Meillä kasvatus on suvaitsevaisempi, ja olemme myös paremmin perillä esim. netissä piilevistä vaaroista yms.

Sitä mä vaan tarkoitin.

T. #7

Vierailija
4/51 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa osasi olla hiukan rennommin, säännöt oli hänelläkin, mutta kun oli neljä lasta jo hoitanut niin viides meni jo jollain lailla rutiinilla.

Vierailija
5/51 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko oikeasti sitä mieltä, että vanhempiesi pitäisi hoitaa lapsesi, eikös se ole vanhempien tehtävä. Ja mikä estää vanhempiasi hoitamasta isovanhemman tehtäviä, vaikka heillä olisikin itsellä pieni vauva.

Meillä oli samantapainen tilanne kun ap:llä. Eli äitini sai iltatähdet ja sillon sisarellani oli 3v kaksospojat ja minulla 3v tyttö ja 6kk poika sekä vanhimmalla veljellämme 5v kolmoset (2tyttöä ja 1poika)

Olimme sillon veljeni 25v, veljeni 23v, minä 22v, siskoni 21v, veljeni 19v.

Olimme siis kaikki jo tuolloin muuttaneet pois kotoa ja vanhempamme olivat miettineet muuttoa pienempään asuntoon kun vauva ilmotti tulostaan. Myöhemmin sitten selvisi, että tulossa on kaksoset.

En voi sanoa, että olisimme olleet jotenkin pahoillamme, päinvastoin olimme onnellisia ja yllätykseksemme äitini otti lapsiamme usein heille hoitoon vauvojen syntymänkin jälkeen ja me puolestamme hoidimme väliä pikkusisariamme ns. vastapalvelukseksi, vaikkei äitini tätä missään vaiheessa pyytänyt.

Nyt 10v tuon jälkeen meillä kaikilla sisaruksilla on lapsia, ainoastaan äitini lasten kohtalo huolettaa sillä äitini sairastui vakavasti 6kk sitten ja selviäminen on epävarmaa. Onneksi isämme on terve, joten sillain ei hätää ole, mutta toivoisi, että sisaremme saisivat tuntea äitinsä pidempään.

Vierailija
6/51 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 14 ja 12, ja nyt 41-vuotiaana vauva. Sanoi, että on hauskempaa kuin aikanaan. Osaa kuulemma ottaa rennommin, taloudellisesti mahdollista hoitaa pitkään lasta kotona ja vanhemmat lapset auttelevat. Paljon raskaampaa oli kuulemma silloin kuin oli kaksi pientä lasta...:) Lisäksi nauttii breikistä työelämästä ja siitä, että kerran vielä saa nuuskia vauvaa.

Vierailija
7/51 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon tai ainakin toivon, että olet sen verran aikuinen että ymmärrät ettei isovanhempien tehtävä ole olla vain lapsenlapsiaan varten.

Luulen että olet äidillesi vähän kateellinen vauvasta ja ehkä pienesti mustasukkainenkin. Ihan normaaleja tunteita. Hienoa että saat puretuksi niitä edes nimettömänä täällä palstalla!

Vierailija
8/51 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus = iltatähti nyt reilu 3-vuotias, eikä ole tehnyt pätkääkään tiukkaa! Vauva-aikakin meni kuin unelma, paljon helpompaa oli kuin kahden "ison" kanssa aikoinaan. Ikäeroa keskimmäisen ja kuopuksen välillä on 8 vuotta, joten aivan yhtä isoja eivät meillä ole nuo vanhemmatkaan...

Nyt odotan iltatähti kakkosta, raskaus yli puolen välin ja aivan huippu olo edelleen.

Vierailija
9/51 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ottaa rennommin, kun ei kaikesta tarvi enää tuossa iässä olla niin tarkkana.

Vaikka nuo ihmiset sanoo tuon ihan positiivisena asiana, niin mulle tuo on hyvin negatiivisesti sanottu. Niitä iltatähtiä on nimittäin nähty, joiden vanhemmat ovat ottaneet vähän rennommin, ja lapsi on siis aivan pilalle hemmoteltu tai liki heitteillä, kun vanhemmat eivät enää jaksa pingottaa, ja lapsi on jo pienestä pitkiä aikoja yksin kotona, kymmenvuotiaana viikonloppuna yksin, kun vanhemmat ovat reissussa.

Vaikka ikää jo on, niin kyllä sitä ihan vähän voi kuitenkin olla syytä pingottaakin.

Vierailija
10/51 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 16-, 13- ja 8-vuotias, sekä nyt 1-vuotias. Kaikki on paljon helpompaa ja rennonpaa kuin silloin 16-vuotta sitten, kaikkea ei tarvitse tehdä yrityksen ja erehdyksen kautta, kun asioista, lapsista jo tietääkin jotakin. Tämän huomasin jo synnytyssairaalassa, tiesin, että vauva ei mene rikki, kun sitä sylissä pyörittelen. Ja tosi asia on toki sekin, että aina on enemmän silmiä peräänkin katsomassa, kun on isoja lapsia joukossa. Eli tosiaankin vähemmän on "heitteillä" tämä nuorimmainen. Kaikille hän on silmäterä, mutta ei tosiaankaan tule saamaan kaikkea haluamaansa (ei ole saanut nytkään), järki käteen kasvatuksessa tällekin.

Rennostiotto ja heitteille jättö eivät ole synonyymejä ja rennosti otto ja oingottaminen eivät ole vastakohtia.

Vierailija
11/51 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koin vauva-ajan paljon rauhallisempana kuin aikaisemmin. jPtenkin sitä nyt oli paljon rauhallisempaa kuin aikaisempina vauva-aikoina.

Väsytti toki, mutta sen kesti ihan hyvin.

Nyt tuo ilta-tähti on 2-vuotias taapero ja edelleen nautin hänen perässään juoksemisesta :)

väsymystä toki on, mutta nyt osaa ottaa paljon lunkimmin.

Vierailija
12/51 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani 14 vee on aivan sekaisin 8 kk:n ikäisestä siskostaan. Vauva on iiihana ja rauhallinen. Nukkuu ja syö hyvin.

Ja minä olen ollut alusta asti tosi cool. Ottanut asiat lungisti ja pidellyt vauvaa paljon sylissä. Koska tiedän nyt kuinnka nopeasti vauvat kasvavat.

Tämä on parasta ikinä!

mom 43 vee

Vierailija
13/51 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset aina ymmärtää väärin.En todellakaan tarkoittanut,että vanhempieni tarvitsisi hoitaa minun puolesta lapseni.Puhuin huomioimisesta enkä hoitamisesta.Opetelkaa lukemaan.

En vaan voi käsittää,että yli 50v isäni haluaa tehdä vielä tuon ikäisenä lapsen.

Vierailija
14/51 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua ole ymmärretty väärin!

Minä ainakin käsitin miten itsekkäästi ja naurettavasti ajattelet.

Minun tulee vaan paha mieli kun luen viestejäsi. Kyllä vanhemmilla on oikeus hankkia lapsia niin kauan kuin itse niin haluaa.

Sääli vanhempiasi kun olet noin inhottava. Toi tyhmä ajattelu nimenomaan on SINUN ajatus! Mieti sitä.

13

Vierailija
15/51 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pienuus jos et näe asiaa.

Kyllä osaan lukea: Vanhempasi ei siis osaa huomioida eikä hoitaa.

13

Vierailija
16/51 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä saan ajatella ihan mitä mua lystää jos haluan.

Miksi mun pitäisi ajatella niin kun kaikki muut, voi kun ihanaa, lapsen isovanhemmat alkaa vielä tehtailla lapsia vanhoilla päivillä, jee!

Ja perintö sen kun pienenee!

Vierailija
17/51 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ikä toisi rentoutta tms kasvatukseen, niin uskon, että ei se iästä johdu, vaan lasten määrästä. Kun niitä on jo vaikka kolmas tai neljäs menossa, niin kyllä se vanhempi pakostakin siihen lapseen rennommin suhtautuu, on sitten äidillä ikää 24v tai 44v. Kun niitä jo on niin paljon, asiat ovat tuttuja jne...

Vierailija
18/51 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen iltatähti, ja äitini on sanonut raskausajan ja vauva-ajan olleen helppoja.

En kyllä koe, että minulle oltaisiin oltu todellakaan lepsuja, pikemminkin päinvastoin olen oppinut "vanhan kansan" tapoja (teitittelystä lähtien), mikä on mielestäni suuri etu elämässä.

Isosiskoistani toinen suhtautui minuun joskus jopa vihamielisesti, yhden ainoan kerran oli lapsenlikkana, pisti minut nukkumaan avoimen ikkunan viereen ja itse meni sohvalle nukkumaan. Seurauksena sain keuhkokuumeen :/

Tosi kurjaa, koska itse olisin kaivannut isosiskoa. Mutta näitä itsekkäitä prinsessoja näköjään piisaa ihan palstalle asti.

Vierailija
19/51 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän jokainen hoida omat lapsensa. kuka olettaa et se on isovanhempien homma. totakai haluavat ottaa hoitoon ja olla lapsen lapsien kans mut eiväthän ne toisen lapsia jatkuvasti hoida.....HALOO!!!!

Vierailija
20/51 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ikä toisi rentoutta tms kasvatukseen, niin uskon, että ei se iästä johdu, vaan lasten määrästä. Kun niitä on jo vaikka kolmas tai neljäs menossa, niin kyllä se vanhempi pakostakin siihen lapseen rennommin suhtautuu, on sitten äidillä ikää 24v tai 44v. Kun niitä jo on niin paljon, asiat ovat tuttuja jne...

Ja varmasti tuo vauvaikä onkin vielä ihanaa, mutta entäs kun ne vauvat ovat teini-ikäisiä, ja vanhemmilla ikää jo reippaasti yli 50v. monilla melkein 60v. Kuinka johdonmukaisia sitä jaksetaan vielä olla kasvatuksen suhteen siinä vaiheessa, vai otetaanko asiat edelleen yhtä rennosti kuin vauvaiässä.

Lisäksi vanhempien varallisuus on jo merkittävästi parempi kuin nuorempana. Iltatähtikin saa kaikki haluamansa muotivaatteet ym. humputukset PALJON helpommin kuin sisaruksensa aikoinaan.

Olen nähnyt monta iltatähti-tapausta lähipiirissä, ja lopputulos on kaikissa sama: iltähdestä tulee tavalla tai toisella lellitty ja hemmoteltu, usein omaa samat piirteet kuin ainoat lapset.

Ap:lle toivotan onnea raskaudesta, toivottavasti pidätte lapsen!!! Mutta toivoisin että osaatte suhtautua terveellä kritiikillä rentoon kasvatukseenne. Älkää pilatko lasta siksi ettette jaksaa ikänne puolesta pitää enää kuria!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi