Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maidon lisääminen

01.08.2009 |

Hei!

Luulen että keskusteluista löytyy sieltä täältä neuvoja kysymääni asiaan mutta olen liian väsynyt etsimään sieltä täältä neuvoja, siksi aloitin uuden keskustelun.

Imetin vauvaani vain kuukauden, koska sen jälkeen ensimmäinen tehoimujakso sai minut hämmentymään, sillä en tiennyt siitä :( Siitä lähtien olen pumpannut maitoa eli muutaman kuukauden, mutta hieman huonoin tuloksin. Joudun lisäksi antamaan myös korviketta.

Aluksi pumppasin ainun käsipumpulla, mutta se meinasi saada maidontuotannon kokonaan vähenemään. Nyt ostin jokunen aika sitten Aventin käsipumpun ja se on tuntunut todella kätevältä.

Ongelmana onkin maidon lisääminen. Kuinka usein ja kuinka paljon kerrallaan pitäisi pumpata että maidon tulo lisääntyisi?

Normaalisti aamulla kun pumppaan, niin määrä on kerrallaan noin 80-10 ml ja päivää myöten vähenee olemattomiin. Pumppaan noin parin tunnin välein. Tahtoisin kuitenkin päästä korvikkeesta kokonaan eroon.

Olisin kiitollinen neuvoistanne!

-prinsessa65

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus oli sanoa 80-100ml kerrallaan...

Vierailija
2/3 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin tuota tavata, mutten löytänyt eli miksi pumppaat maitoa, eikö vauva siis ime ollenkaan rintaa vai pumppaatko vielä lisäksi= Kommentoin tuohon ketjuun sektio ja maidontulo jo noita omia kokemuksiani niin en viitsi enää tähän kirjoittaa, mutta suosittelen että menet imetystuen nettisivuille ja lueskelet sieltä vinkkejä maitomäärän nostattamiseen! Hyviä vinkkejä ovat, kokemuksella voin sanoa.

Muistathan, jos imetät, että vauva on paljon tehokkaampi maidon nostattaja eikä pumpattu määrä siis kerro totuutta. Kuvittelisin, että tuo 1h välein on oikeinkin riittävä määrä stimuloimaan rintoja. JOstain muistelen lukeneeni, että jollei voi imettää (vauva esim. huonossa kunnossa) niin pumppausta suositeltaisiin oletettujen vauvan syöntikertojen mukaan eli n. 2-3h. Ja yöllä myös, se on tärkeää. Maidontulo vähenee päivää myöden, sekin on normaalia1 Tsemppiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetä tai pumppaa varsinkin öisin. Se lisää maidontuloa todella tehokkaasti!