Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran lapsesi ovat hoidossa (päiväkodin lisäksi tai ilman päivähoitoa)?

Vierailija
01.08.2009 |

Minä olen pääasiallisesti kotiäiti (lapset 1,5v ja 4v). Olen töissä n. 5-10 päivänä kuussa. Tällöin lapset ovat mummulassa. Mutta sitten en enää halua laittaa heitä muuten vaan hoitoon, jos vaikka haluaisi miehen kanssa yhteistä aikaa tms.

Tuntuu, että rasitan isovanhempia liikaa ja on velvollisuuteni hoitaa lapset itse, koska näin olen halunnut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole mitään hoitopaikkoja muuta kuin päiväkoti.

Vierailija
2/4 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat päivähoidossa noin 8-16 ja lisäksi meidän iltamenojen vuoksi jommassa kummassa mummolassa yökylässä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa tai harvemmin. Lisäksi mummot saattavat katsoa lapsia muutaman tunnin esim kampaajan tai muun menon ajan, mutta on aika harvinaista, että olisimme tällöin molemmat "menossa". Lisäksi vanhempi on erityisesti miehen vanhempien luona yökylässä ehkä kerran kuukaudessa. Ei ole tällöin hoidossa, vaan kyläilemässä isovanhempien toivomuksesta. Nyt kesällä oli heidän mukanaan reissussa neljä yötä. Me olimme kuopuksen kanssa kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoitetaanko tässä kuitenkin, miten usein lapset ovat mummolassa? Meillä meinaan lapset ovat palkatulla lapsenvahdilla hoidossa pari tuntia kuukaudessa, mutta mummolassa he eivät ole koskaan.

Vierailija
4/4 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitoaika 10-15. Lapset ovat välillä (pari kertaa vuodessa) serkuillaan hoidossa, jos mulla on luento illalla ja miehellä treenit.

Muutoin ovat kerran kuussa tai kahdessa päiväkylässä tai yökylässä mummoloissa, siellä on kuulemma jotain niin salaista, ettei vanhemmat ole tervetulleita ;)

Annan aina lapset hoitoon/kylään, jos joku sitä pyytää ja lapset tahtovat mennä. Vapaapäiviksi pitääkin sitten kehitellä jotain ohjelmaa, joka on huomattavasti helpompaa toteuttaa ilman lapsia.