Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten miehesi suhtautuu muumimukeihinne?

Vierailija
01.08.2009 |

Meillä oli miehen työkavereita pienissä talkoissa. Väliaikakahveja tarjotessa iski paniikki. Uskallanko laittaa esille muumimukimme, joita normaalisti käytämme arkena, vai pitääkö kaivaa esille muita sekalaisia kuppeja.

Mies sanoi että totta kai muumit esille. Ei hän häpeä kotiminäänsä ja pehmoisyyttään. Itse ajattelin että mies voisi hyvinkin pelätä uskottavuutensa ja arvovaltansa menevän alaistensa ja myös pomonsa silmissä kun paljastuu että meillä käytetään muumimukeja. Kaikki talkoovieraat olivat lapsettomia nuorehkoja miehiä (koulutus DI tai TkT).

Meillä siis mieskin tykkää muumimukeista. On ostanut niitä minulle lahjaksikin. Kavereissa mukit herättivät hilpeyttä. Tarkasti miehet valitsivat mikä muki sopii kenellekin. ;)

Oikeastaan oli hassua huomat että häpeilen muumimukejamme. En ehkä haluaisi kertoa töissäni kuinka paljon meiltä niitä löytyy.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukeista, hänellä itselläänkin on sellainen työpaikalla, muistaakseni Hemuli:) Muutenkin diggaa Muumikamasta ja katselee lasten kanssa jopa niitä elokuvia eikä mitenkään häpeä tätä puolta itsestään. Joten reippaasti vain Muumimukit pöytään!

Vierailija
22/26 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä niitä löytyy ihan arkimukeina joka lähtöön, mutta suhde mun miehellä on vain mun kans...en siis joudu kilpasille noiden muumimukein kanssa;D Vai pitäisköhän mun kuitenkin olla mustasukkainen kun se joka aamu ja ilta pitelee jotain muumimukia kädessään vaikka kuinka kauan...koko aamu/iltapalan ajan? Mitä luulette oonko mä vaan liian sinisilmäinen asian suhteen?

On meinaan vähän samanlaisia kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on VT. Kun joku tossa heitti oikeen koulutukset kehiin. Kyllähän se kai jotenkin korreloi tätä muumimukisuhdetta. Ei ole helppoa noilla miehillä :). Nyt tarvii mennä kysymään, että onko jotain lakia hakusessa, jossa tämä muumimuki asia olisi pohdinnassa.

Vierailija
24/26 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä löytyy juuri samanlainen mies. Tänään viimeksi se osti innolla kolme mukia ja kahdeksan niihin sopivaa lusikkaa. Taitaa olla TkT:n tautia oikein tämä.

Vai pitäisikö minun loukkaantua verisesti, kun naapurissakin saimme hiljan kaffia juuri muumimukeista?

Vierailija
25/26 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vielä laittanut ruokalaput miehille. Lapset käyttävät muumimukeja, eivät aikuiset. En kattaisi sellaista ainakaan esimiehelleni jos haluaisin edetä urallani. Kyllähän muumimukien keräilykin kertoo "tietynlaisesta" mielenlaadusta.

Ystäville ja tuttaville laitan muumimukit häpeilemättä mutta noita miehen työkavereita en kunnolla tunne. Tuntuvat ihan normaaleilta ihmisiltä, mutta mistä sitä tietää jos ovatkin jotain kaikkia lapsellisuuksia kaihtavia jäykkiksiä jotka pitävät muumeista pitäviä omituisina.

Mies siis heti sanoi että ei tarvitse tuota pelätä. Tänään vielä lisäsi kun aiheesta juttelimme että kyllä pitää tähän ikään mennessä olla sen verran munaa ettei miehuus mene muutamasta mukista. Sanoi myös että haluaakin korostaa ajoittain pehmeitä arvoja ja isyyttään työpaikan kovassa teknisessä maailmassa. (Hassua kun tuosta muumimukiasiasta lähti meillä ihan kiva keskustelu miehuuden sisällöstä täällä kotona.)

Kuinkahan kieroutunut suhde minun miehelläni (TkT siis) on noihin muumeihin. Hän nimittäin käyttää lähes aina miespuoleisia mukeja. Haisuli ja Muumipappa ovat suosikkeja. Ja minä käytän yleensä naispuoleisia mukeja. Mitä se kertoo minusta? Vieraillekaan ei voi mukeja heitellä miten sattuu. Eihän appiukko voi juoda Niiskuneiti-mukista. Hattivatit taas ovat niin pervoja, ettei sitä mukia anneta kelle tahansa (siinä ne tönöttävät kuin toteemipaalut pystyssä). Taidan oikeasti miettiä ihan liikaa muumimukien sielunelämää. Mukejahan ne vaan ovat. ;)

Vierailija
26/26 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän muumimukit tietenkään mitään juhla-astioita ole, mutta ihan käypäiset mukit arkikäytössä ja esim. juuri talkooporukan kahvitukseen. Meillä on niistä ainakin kahvia tarjottu tutuille vähemmän "virallisissa" tilaisuuksissa.

Juhlissa, syntymäpäivillä jne. toki käytetään kahvikuppeja.

Ja olemme siis ihan akateemisia, mies myös DI ja tuttavista myös suurin osa tekniikan alan akateemisia tai yhteiskuntatieteilijöitä. Eivät kylläkään turhantärkeitä tai tiukkapipoja kukaan. Ura ei ole kenelläkään muumimukeihin tyssännyt. Huvittava ajatus :)