oOoOoOoOoJOULUPALLOJEN TIISTAIoOoOoOoOo
Onpas juu lyhykäisia nää meidan pinot nykyään, mutta enpäs ole oikeen itsekään ollut kirjoittelemassa....Voih. Päivät ne vaan tuntuu vilahtavan käsistä ennen kun ehtii ollenkaan tänne yläkertaan kavuta mitään koneelle kattomaan! Meillä on siis tosi rankat portaat tässä vanhassa talossa! Ja tietysti yksi ja ainoo vessa alakerrassa kun taas makkarit yläkerrassa.......... :o)
Voi että HEINI tuli niin mieleton suklaan himo kun lueskelin tuota eilistä pinoa! Linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8319450&p=1&tmode=1&smode… Ihan mitä vaan suklaata voisin pistellä patukkakaupalla, mutta toisaalta eipä ole oikeen (onneksi?) suklaata talossa, että josko se siitä huomiseen mennessä laantuisi sitten tuokin mieliteko!
Huomenna lääkäriin, kun siis viime tiistaina tulin peruneeksi. Suoraan sanoen väsytti, enkä jaksanut saada itteeni ja tyttöjä liikkeelle sängystä tarpeeksi aikaisin! Häpeä sentään... Kun on nyt kuitenkin tunnin ajomatkan päässä siis tuo vastaanotto. Mutta huomiselle on sitten muutamien kavereiden luokse meno lääkärin jälkeen. Ihan kiva siis...
Katsotaanpa mitä se lääkäri sitten sanoo tuosta veren pakkautumisesta alapäähän. Tuskimpa mitään. On niin vaan ärtsäkkä vaiva, että ihan seisaallaoloa nyt on viime viikolla vaivannut. Jos on yhtään seisaallaan liian kauaa, esim. ruokakauppa käynnin ajan, niin ihan oikeesti tuntuu, että siellä alkaa suonet kohta poksahtelemaan puhki kun ilmapallot konsanaan. Niin ja sitten ne liitoskivut tai jotkin kummat vaivaa...aina välillä. Joku päivä on ihan melkein täysin ok olo sen vaivan suhteen, ja seuraavana en oikeen pääse liikkeelle. Enkä oikeen ymmärrä että mistä se johtuu, tai mikä sitä aiheuttaa...? Noh, mutta ei kai pitäis valittaa, kun ei ole mistään sen vakavammasta kyse.
On vaan, kun on vielä kuitenkin kolme kk tätä raskauttaa jäljellä, ja olo on jo kun edellisessä oli ihan viimesellä kuulla. Mutta kai se on hyväksyttävä, ettei tämä kroppa ihan palaudu normaaliksi kun on kaksi kertaa aijemmin jo venynyt muodottomaksi.... :o)
Ai, mutta noista perintöjutuista vielä piti kirjoittaa. Mulla on ekalla tytöllä vaaleet, suorat hiukset. Mulla ja miehellä on molemmilla vaaleet ja pikkusen " luonnonkiharahkot" . Seuraavasta odottettiin siis samanlaista, mutta kakkonen tulikin punertavilla ja syntyessään aika tummilla hiuksilla varustettuna! Yllätys, yllätys...Nyt ne on ihan vaalenneet kyllä, mutta yhä on punertavat, ja ihokin on selvästi sellainen punahiuksisen henkilön valkoinen ja pisamiakin on kesällä tullut! Ai niin, ja kihara on tukka vielä lisäksi! Että kyllä ne menee ihan hassusti välillä, kun ei meillä ole mitään punertavaa geeniä lähiperhepiirissä ollenkaan, kummallakaan. Muuten on kyllä tyttö niin mun näköinen kun olla ja voi, et ei laitoksella vaihtunutkaan....... :o)
Juu, no nukkumaan tästä täytyisi kömpiä, mutta kivaa päivää teille sinne! Tulenpa sitten joskus kertoilemaan, et mitä lääkäriin kuului!
UM, olettaa olevansa jotain rv27 paikkeilla??
Kommentit (15)
tai oikeestaan makoillessa. Juniori ei oikein pitänyt puolen tunnin selälläänmakuu-sessiosta vaan aloitti mielettömän protestoinnin heti kun pääsin pitkälleen. Jossain vaiheessa tuntui että happi loppuu keuhkoista ja meinasinkin jo pyytää että jos saisin nousta hetkeksi istumaan, mutta sitten olo helpotti. Ei tullut mieleeni etukäteen että hammaslääkärissä käyntikin voisi olla tässä vaiheessa jo noinkin hankalaa =). Sängyssä kun en pysty kuitenkaan olemaan yhtään selälteen, heti alkaa olo ahdistamaan.
Usamamma, minulla on myös jo todella hankalat oltavat. Vatsa on jo aivan valtava ja olo on kuin edellisten raskauksien viimeisillä viikoilla! Ja minä kun (edelleenkin) toivon että synnytys menisi ensi vuoden puolelle *huokaus*. Kuinkakohan sitä tästä selviää? Onneksi parin viikon päästä on loma, jos pystyisi edes sinne saakka sinnittelemään. Nukkumisen kanssa ei sentään ole ongelmia, jostain kumman syystä en ole ravannut öitä vessassa tai muuten vaan valvonut. Mutta kyllä sitten aamulla kun herää tuntuu että rakko halkeaa.
Nyt pitäisi alkaa keskittymään työntekoon, ei tämä kyllä mitään herkkua ole. Vähintään 15 min välein on pakko nousta hieman jaloittelemaan, muuten selkä sanoo poks. Ja sitä en todellakaan haluaisi...
Teppis ja Juniori 25+3
pakko kirjotella tänne vaikka ei mitään uutta voinnissa ole :)
kateellisena tutkailin tota marraskuisten pinoa, niillä n.4sivua kuulumisia.
saas nähdä pääsenkö itse joulukuulle vai tupsahtaako tämäkin nyytti maailmaan marraskuun puolella.
seuraava neuvolalääkäri olisi 2vk päästä..aijon kyllä vaikka polvilteen rukoilla että päästäisi minut pälkähästä ennen kun oikeesti menee taju töissä :(
onko teillä kenelläkään ollut alapäässä suonikohjuja..vai mitä sinne tulee?
kuulemma aiheuttaa sen että ei kykene oikeen seisoskelemaan eikä kävelemään?
lueskelitteko noita synnytys kertomuksia?
voi kun tämän pikku kakkosen synnytys menisi samanlailla kun esikoisen...alta 5h ja nyytti sylissä :)
Eipä oikeastaan ole mitään uutta, mutta eihän se ole estänyt aiemminkaan kirjoittamasta. :-)
RINNAT. Rinnanympärys on pysynyt samana, mutta kuppikoko on kasvanut kai A:sta B:hen. En kuitenkaan ole ostanut uusia rintsikoita, sillä entiset mahtuvat vielä joten kuten. Pienirintaisena sitä ihan alussa iloitsi siitä, että rinnat kasvoivat kovempaa vauhtia kuin maha, mutta nyt ei auttaisi suurinkaan kuppikoko, sillä maha on aikasen suuri. Imetysliivejä on ennestään parit enkä aio hevin ostaa uusia.
HIUSTEN VÄRI. Esikoisessa on ollut mielenkiintoista seurata, mitä piirteitä hän perii meiltä vanhemmilta. Miehellä on sellaiset jännän sävyiset, tummahkot hiukset. Itse olen maantienvärinen, mutta vähän on punapigmenttiä, sillä kesäisin saan pisamia, joista en muuten pidä lainkaan. Enkä kyllä kalpeasta ihostanikaan. Onneksi poika on perinyt isänsä helposti päivettyvän hipiän.
SUPISTUKSET. Niitä tulee ja menee. Tämä viikko on vielä sairista niiden takia. Tässä yhteydessä voikin ihmetellä erilaisia käytäntöjä sairaslomien suhteen. On se merkillistä, että sitä vielä jossain pihtaillaan! Minulle sanottiin jo viime kuussa neuvolassa, että jossain vaiheessa sairasloma määrätään supistusten jatkuessa äitiysloman alkuun saakka. Olenkin asennoitunut jo niin, että olen töissä enää korkeintaan 3-4 viikkoa. Toivottavasti voin olla edes sen aikaa! Koska supistuksia on ollut jo rv 15 asti, en usko niiden loppuvan kuin vasta synnytykseen.
OLOTILA. Yöt saan onneksi nukuttua hyvin, mitä nyt esikoinen on parina yönä kömpinyt väliimme alkavan flunssan takia. Askel on kyllä hidastunut ja lyhentynyt. Ei mene kauan niin vatsani on yhtä iso kuin esikoiselta, jolta se ei tosiaan suureksi ehtinyt. Taitaa olla niin, että näin toisessa raskaudessa näitä fyysisiä vaivoja on enemmän. Kolmatta kertaa en kyllä haluakaan kokeilla tätä autuutta, hah. Varmasti ikäkin tekee tehtävänsä, mittarilukemani voi jokainen päätellä nimimerkistäni. :-o
HEINI. Oli mukava lukea tuosta matkastasi. Lähetin sinulle Luukun kautta toisenkin sähköpostiosoitteen tiedoksi. Tuo Luukku ei oikein aina jaksa toimia. Kun tässä saan aikaiseksi, meilaan sieltä toisesta osoitteesta. :-)
TREFFIT. Täytyy muuten katsoa vauvojen synnyttyä, onko tähtösillä kiinnostusta tavata isommallakin porukalla. Itse asun pk-seudulla, joten tällä seudulla asuvalta porukalta voisi kysellä kiinnostusta sitten joskus ensi vuoden puolella. Valitettavasti tuo ensimmäinen vauva eli Kultikutrin vauva on jo syntynyt. Saapa nähdä, kuka saa olla viimeinen. Itseäni hirvittää se, että vauva syntyisi yliaikaisena lähinnä oman jaksamisen kannalta. Toisaalta turha on rutista liikoja, sillä sitä saa, mitä tilaa, hah.
KELA. Tänään ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja lähteä viemään oikein Kelan toimistoon nuo hakemuspaperit. Onneksi tein jo ennen tätä sairaslomaani virkavapaushakemuksen töihin. Siinä olisikin viimeinen jättöpäivä huomenna.
RATTAAT. Minuun meinaa iskeä jonkinlainen ratasvillitys. Meillä on ennestään tosiaan kuomurattaat, matkarattaat ja vielä Emmaljungan Scooterit, joiden kategoriaa en tiedä. Nyt kiinnostaisi myydä pois kuomu- ja matkarattaat ja ostaa tilalle eräät Teutoniat... Mies vain jarruttaa kovasti innostustani. Kaverillani on Teutonia Fun Systemit, ja heille ne ovat olleet loisto-ostos.
Jep. Ainakin tänne etelään taisi tulla vielä kesän jatkoaika. Täytyy katsoa, jos tänään jaksaisi pestä ja kuivattaa pyykkiä ulkona. Sitä mahdollisuutta tulee kyllä ikävä, kun alkaa syksy ja talvi.
Mulla on iltapäivällä neuvolalääkäri. Pieni paniikki iski kun tajusin, etten ole muistanut toimittaa viime viikolla pissanäytettä labraan.. Olisi pitänyt toimittaa se tosiaan viime viikon aikana, jotta lääkärillä olisi ollut tulokset tänään kun käyn siellä.
Onko muilla dementiaa? Mulla on aina raskauksien aikana raskausdementia.
Niin, ja pitihän minun varata aika sokerirasitukseenkin, mutta senkin olen tyystin unohtanut! No, huomenna aamulla jos muistaisi tilata edes sen.. vaikka samalla kun vie sen viikon myöhässä olevan pissanäytteen.
Tänään saan tietää tarkemmin viimeisen ultran tuloksia (Siis istukka kun könöttää kohdunsuun päällä) että onko minkäänlaisia toiveita että se siitä vielä nousisi. En millään haluaisi joutua leikkaukseen =/
Lisäksi aion valitella hieman näitä supistuksia, tosin kotiäitinä olen, joten saikkukaan ei auttaisi :p Lapsille kun on turha sanoa, että äitin pitäisi nyt saada lepaillä *heh*
Ja turvotusta on ihan hirveästi! Jalat on ihan turpeat, kuin niihin olisi ruiskutettu ainakin litra vettä kumpaankin koipeen..
Nyt on ikävä sitä täysin oireetonta alkuraskautta, jota silloin valitin kun tuntui etten raskaana olisikaan.. No nyt se kostautuu! Ja totisesti TUNNEN olevani hyvinkin raskaasti raskaana.
Onko muuten Kultikutrista ja hänen vauvastaan kuulunut mitään?
Viimeisin tieto, jonka itse olen täältä lukenut, oli Kultikutrin viesti että vauvalla oli tila vakaa mutta tietysti vakava. Vauva oli silloin reilun viikon ikäinen.
Kultikutri pyörii mun mielessäni lähes päivittäin, vaikken joka päivä tänne ehdikään lukemaan viestejä, saatika itse ehdi kirjoittelemaan (pikkuiset lapset ja tää ylisuuri maha vie tältä mammalta voimat tyystin..)
Pitäkää peukkuja, ettei se lääkäri nyt aivan suutu mulle mun dementian takia.. voin kirjoitella kuulumiset vielä myöhemmin tänään jos ehdin.
-mm- ja Pikkupoju rv 25+6
Hiukka väsymys painaa täällläkin...ei tosin väsyttäs näin himona, jos olisin kotosalla..muttakun saa tehdä normaalin työpäivän jälkeen kaiken vielä himassa ni hermot kireellä. Onko muita mammoja, joiden mies ei osaa/tajua auttaa kotiaskareissa? Eilen taas sanoin aikas suoraan että siivooja-kokki lähtee kohta lomille, jos ei tule apuja. Toivottavasti älysi jo asian..tai sitten en tiedä, mitä pitäis tehdä.
Olo on muutoin ollut hyvä :) Kunhan ei vaan stressais liikoja.
T. Tirppis ja kroolaaja 24+7
Aikoihin ei ole tullut kirjoteltua, joten taidanpa minäkin kasvataa tätä pinoa hieman. Kotona ollaan sairauslomalla vatsataudin vuoksi, yöks! Esikoinen sairastui viikonloppuna ja olin hänen tautta maanantain poissa töistä ja kas kummaa, minä sain taudin eilen. Onneksi selvisin yhden illan oksentamisella ja tänään vain väsymyksellä/heikolla ololla...
Supistuksia on ollut täälläkin jonkun verran ja varsinkin tänä viikonloppuna yllättävän paljon. Maha menee aivan kovaksi ja tekee mieli pysähtyä aivan paikoilleen. Vaavi on myös potkinut ja möyrinyt oikein urakalla, joten sekin lienee aiheuttanut supistuksia?
Toinen oikein mukava vaiva on tuo närästys. En muistanutkaan miten kurjalta se tuntuu. Rennietä en pysty enää ottamaan, kun oksensin sen eilen ja siitä mausta tulee nyt heti oksennus mieleen:( Maitoa/piimää olen yrittänyt juoda, mutta se ei auta kuin hetkeksi. Mantelit kuulemma voisivat myös auttaa, mutta olen niille pahasti allerginen. Täytyy varmaan hakea apteekista jotakin muuta lääkettä kokeiltavaksi, jotta saisi yöt nukuttua.
Töitä olisi vielä vaikka kuinka paljon jäljellä. Marraskuun alussa pääsee vasta virallisesti äippälomalle, joten onhan näitä työpäiviä vielä jäljellä. Saapi nähdä jaksaako sitä olla sinne asti töissä, kun nuo työasennotkin on niin hankalia. En ole vielä saanut itselleni edes sijaista, joten ihan hirvittää miten tässä käy...
Vauvanvaatteita olen hypistellyt jonkun verran, mutta en ole niitä vielä pessyt. Esikoiselta jäi muutamia säästöön, mutta nekin alkavat olla jo vanhoja (melkein 7v) Oltiin kyläilemässä viime lauantaina ja sain sieltä mukaani ison kassin vauvanvaatteita. Melkein kaikki oli vaaleanpunaisia tai muuten tyttömäisiä, mutta aivan syötävän suloisia. Saapi nähdä tuleeko niille käyttöä, vai laitetaanko eteenpäin. Jotenkin on edelleen niin vahva tuo poikaolo, vaikka mistä sitä tietää...
Pinnasänky on varastossa odottamassa ja vaatteet laittamatta. Kovasti olen yrittänyt seurata mitä vaunuja/rattaita olisi myytävänä. Taidamme kallistua edelleen niihin Emmaljungan Ceroxeihin ja pehmeään koppaan. Hirvittää vaan se rahanmeno, kun joutuu lisäksi ostamaan vielä kaukalon ja muita tarvikkeita. No, kerranhan se vain kirpaisee;)
La olisi 14.12.Vahva epäily on kuitenkin, että vaavi syntyisi jo marraskuun lopussa tai ainakin joulukuun alussa. Rakenneultran mukaan la olisi viikkoa aiemmin, mutta eivät ne enää muuttaneet lopullista aikaa. Esikoinenkin syntyi rv 38. Toisaalta pahimmillaan vietetään aattoa sairaalassa...
Nyt täytyy alkaa valmistautumaan neuvolareissuun. Ihan kiva mennä taas pitkästä aikaa kuuntelemaan vaavin sydänääniä ja muutenkin tsekkaamaan onko kaikki hyvin:)
Hyviä vointeja kaikille tähtösille!
Eli tulin kertomaan teille pikaisesti, että Kelan päätös äitiys- ja vanhempainrahoista on tullut. Olen tyytyväinen summaan ja oli kiva saada päätös näin pian :) !
Huominen sairaalaanmeno jännittää, kai sitä elää niin tasapaksua elämää, että yksi sairaalareissu jo jännittää ;) ...
Mutta tosrstaina pääsen taas seuraamaan teitä tänne netiin, siihen asti voikaa kaikki hyvin!! t. Maituliini 28+2
hyvät kanssasisaret :) Tämä tyttö ei oo tehny yhtään mitään koko työpäivänä. En sitten mitään. Paitsi surffaillut netissä ja istunut kahvilla :D Onneks tää tutkijantyö on melko vapaata, tosin pari hommaa pitäis silti saada tehtyä tällä vkolla.. Noh, jos sitten huomenna.. o:)
Nyt pitää jo munkin myöntää että vaivattomasta raskaudesta huolimatta
ihan kaikkea
ei enää jaksa. Olin koiran kanssa metsästysjäljestys-kokeessa koko viikonlopun, ja lauantaina metässä kului 8 tuntia jälkiä tehdessä. Tuo jälkienteko ei kyllä vielä tuntunut missään, se on kuitenkin sellaista rauhallista kävelyä eikä väsytä sen kummemmin kuin koirien kanssa lenkkeily muutenkaan. Mutta seuraavana päivänä jäljestettäessä kahden
erittäin
nopean koiran perässä rämpiminen kyllä alkoi tuntua! Sekä opastamani jäljen koira että oma koirani pitivät sellaista tahtia yllä että sain mennä puolijuoksua perässä, ja väsähdin kyllä ihan tyystin. Kun yöunet olivat lisäksi aika vähänlaiset, ja heti viikonlopun perään oli vielä työmatka Helsinkiin (juna lähti tottakai jo klo 07...), niin yksillä paremmilla
yöunilla en vielä ihan ole palautunut.. Vauvakin onnistui ensimmäistä kertaa herättämään mut aamuyöstä, ja möyrimisellään piti mua hereillä jonkun tovin :) Se oli kyllä vain ihan kiva herätys. Onneksi rankka vkl ja alkuviikko ei kuitenkaan mitään muuta aiheuttanut kuin väsymystä, ei siis supistuksia eikä mitään muutakaan, mutta pitänee kuitenkin ottaa nyt välillä vähän rennomminkin.
DEMENTIASTA, täältä sitä ainakin löytyy ja paljon!! Tuntuu ettei pähän jää enää mitään ja unohtelen mitä ihmeellisimpiä asioita.
Toppapuvuista vielä olisi kysymys: Oletteko hankkineet/hankkimassa pienempää toppapukua vauvalle, eikös se äippäpakkauksen puku ole aika iso jouluvauvalle? Jos tästä on aiemminkin ollut juttua, niin pahoitteluni :( mutta en löytänyt ja kun en ole aina kaikkia ketjuja päässyt lueskelemaan. Osaisikos joku auttaa, että minkä kokoinen puku olisi paras hankkia? Ja jos kellään on vinkkejä että mistä kannattaisi etsiskellä (lähinnä Tampereelta) niin kiitollisena otan vastaan niitäkin :) Eilen koitin Hesassa vähän etsiskellä, mutta niistä kivoista toppiksista mitä lastenvaateliikkeistä löysin ei ollut kuin ihan pienimmät koot jäljellä..
Mutta jos hetken vielä koittais täällä töissä hengailla ;) Vauvelikin heräsi jummpailemaan juuri.
-nesselia ja nappula (rv26+2)-
...miten aina tähän aikaan töissä tulee täydellinen stoppi: ei enää yhtään huvita tälle päivää. Taas alan lusmuilun, vaan sainpas tehtyä eilisen päivän sekä tän päivän kiireellisimmät alta pois, joten saan jo relata :))
Hain sen sokerimittarin tänään ja kolme krt/pv ja 2krt/vko:ssa pitäisi mitata. Aikas hassua kun sillon labrassa ottivat kolme kertaa verta ja vain ja ainoastaan paasto oli yli arvojen ja niinkin niukasti kun 0,4 niin jo aletaan mittailla ja dietille kanski :o En vaan tiiä mitä vielä karsisi pois (oli terkkarikin ihmeissään) kun noudatan jo ruokavaliota verenpainetaudin vuoksi.
Toppapuku minullakin on hakusessa toukalle kun äippispakkauksen on todellakin iso jouluvauvalle. En ole vaan löytänyt sellaista joka olisi ihan pakko ostaa ;) *nuukailee* mutta kyllä semmosen vielä hankin, toivottavasti ehdin ennen vauvan syntymää :)) Ajattelin kokoa 56/62. Tai sitten teen itse kun loma alkaa..
Nyt taidan lopetella pikkuhiljaa työt ja sammutella koneet...
Kuulemisiin
RauPotar ja toukka 27+3
Itse ostin 62cm toppapuvun vauvalle. Senhän saakin ottaa sitten heti käyttöön. ja kait menee koko talvikauden ja jos ei niin otan sitten äitiyspakkauksen haalarin jatkoksi.
En ottanut äitiyspakkausta tällä kertaa,oon nyt 2 kertaa ottanut pakkauksen ja 2 kertaa rahana. Rahalla voi ostaa vauvalle mitä tarvitsee niinkuin tuon haalarin ostin, noita vauvanvaatteita ym.on paljon tallessa.
Taas vaihteeks oon hirveen väsynyt,päivälläkään ei kerkeä nukkua tai en oo ottanut alusta alkaen sitä tapaa.kyllä se olikin hirveää se alun väsymys/pahoinvointi yhdistelmä.
Nyt on alkanut tekeen hirveesti mieli itetehtyä pizzaa jossa jauhelihaa,kinkkua ja tomaattia. Lapsetkin söi hyvällä ruokahalulla kun lauantaina tehtiin pizzaa.
27+6
Tulinpa minäkin kasvattamaan pinoa hiukan.
Alkaa olla kyllä melkoisen tukala olo, kun tuo maha on koko ajan pinkeä ja iho kiristää. Jotenkin sen vatsan muistaa ja tuntee koko ajan. Edelleen on hankalaa nukkua ja olenkin ihan seis kaikki päivät. Toistaiseksi pitäisi vielä töissä sinnitellä. Onneksi on vielä viikko lomaa ja jäljellä on 5 ½ viikkoa.
Eipä sen kummempia. Mitähän Kultsille kuuluu?
rv. 27+3
Täytyyhän tätä meidänkin pinoa vähän nyt pidentää, kun tuntuu muilla olevan joka päivä hirveen monta sivua juttuja;D marraskuisia ainakin kun tulee välillä luettua.
On muuten aivan ihana lukea päivittäin teidän muiden kuulumisia, vaikka itse ei jaksakaan/ehdikään joka ilta pinoutua ja töissä kun välillä olis hyvääkin aikaa kirjotella kun ei työt nappaa, niin se ei oo mahdollista, kun nää kaikki kivat huvit on estetty meiän duunikoneilla... höh:(
Heti pakko kommentoida muiden juttuja niin kauan kun muistaa vielä jotain mitä just tuli luettua.... onkohan tääkin sitä dementiaa josta muut jo valitteli.
Nasutin-1 mietti ruokajuttuja, ja jo alko munkin tekemään ihan hirveesti mieli [color=7B68EE] itse tehtyä pizzaa [/color] , kun siitä oli puhetta. En ees muista koska viimeks tullu tehtyä. Pitääkin varmaan viikonloppuna oikein nautiskella ja tehä oikein pellillinen nami nami pizzaa.... oih.... nam!
.... No muutenkin tuntuu kyllä edelleeen et oon koko ajan syömässä jotain kun se vaan on mahollista. ja kyllä sen huomaakin jo vähitellen kun kiloja tullu noin kymppi tällä hetkellä jo... :(
[color=7B68EE] Toppapuvuista [/color] joku kyseli myös eli mä ostin viikonloppuna pikkuselle sellanen nallepuvun talveks ja se oli kokoa 68cm, jahkailin pitkään 62:n ja 68:n välillä, mut otin sit sen isomman loppuen lopuks.
hmmm mitähän sitte...
[color=7B68EE] Kelan päätöksistä [/color] oli juttua myös. Olikohan se joulunlapsi kun niitä kerto jo saaneensa omat päätökset... ? Mä oon laput toimittanu palkanlaskijalle, mut epäilen et ne on edelleen sillä tiellä... Ens viikolla vois alkaa kyselemään jo varovasti onkos ne sieltä vielä edenny minnekään vai seisooko jonkun pöydän kulmalla... :( Kun oishan se kiva tietää paljonko sitä rahaa tulee.
[color=7B68EE] Ostoksista [/color] täytyy myös kommentoida lyhyesti eli nyt on meille hommattu ensimmäiset isommat ostokset eli Emmaljungan vaunut ja pinnasänky.... ja rahaa meni... liikaa:(
[color=7B68EE] Treffit [/color] joskus alkuvuodesta kuulosti oikein kivalta idealta, ainakin kun pk-seudulta olen minäkin=) Eli mukana ollaan jos sellasia järkätään!
Ja sitten vielä lopuksi se koho kohta eli [color=7B68EE] Äippäloman alkaminen [/color] . Aika tiuhaan tulee ainaki ite laskeskeltua viikkoja paljonko olis vielä töitä jäljellä. Ja nyt ois aika tarkalleen 6 vkoa jäljellä, kun pidän ennen äitiysloman alkua vielä muutaman viikon lomaa ja sit jään 30 päivää ennen la äitiyslomalle. Ei pitkä aika enää, mut kyl se kuitenkin tuntuu edelleen jotenkin niin kaukaselta, sit joskus lokakuun loppupuolella. Mut kyl se koittaa vielä;D
Nyt ei muuta, kun vuoroa muille välillä.... ihan sillee lyhyesti piti tulla kommentoimaan muiden juttuja, kun ei itselle mitään kummenpaa=)
nani rv25
mut kysyn vielä teiltäkin arvot sisaret:
eli onkos täällä käsityö-ihmisiä? Pitäis löytää nimittäin ohjeita neulomiseen vauvan-vaatteille, villatakkia, -housuja, villapukua..... ???
Netistä koitin ettiä mut ei tullu vastaan mitään järkevää. Onkohan niitä siellä jemmassa jossain, mitä en vaan löytäny???
vai pitääkö vaan mennä kirjastoon selaamaan käsityö-lehtiä? (mut kun ei millään jaksais;DDD )
Iso kiitos jos joku osaa auttaa!
nani edelleen rv 25
muutama sananen ennen nukahtamista
Mäkään en vielä muista jouluisten nimimerkkejä. Joskus kirjotan muistiin nimen ja jonkun muistisanan kommentointia varten jos sattuu olemaan paperia koneen vieressä. Nytkään ei ole, kun istun kannettavan kanssa sohvalla ja kommentointi jää siksi hyvin lyhyeksi - paha mamadementia vaivaa!!!
Toppapuvusta oli juttua. Kyllä se ä-pakkauksen haalari on älyttömän iso jouluvauvalle heti syntymän jälkeen. Mä ostin huuto.netistä 68 kokoa beigen nallehaalarin talveksi, sillä pitäis mennä kevääseen asti. Esikoinen syntyi syyskuussa ja pidin sillä sillon 62 kokoa jouluun asti (n. 3kk) ja sen jälkeen äitiyspakkauksen haalaria kevään. Poitsu oli tosin isokokoinen, mutta se 62 ei olis mahtunut enää yhtään pidempään! Eli tällä lokiikalla isolle jouluvauvalle 62 jäis pieneksi jo maaliskuun aikana, 68 pitäis mennä pidemmälle.
Mäkin sain kelan päätöksen postissa tänään. Ihan olen tyytyväinen päivärahaan, saan 04- vuoden verotuksen mukaan. Samoin tänään tuli äitiysavustuspäätös postissa, rahat tilillä jo ens viikolla. Jippii!!!!
Tampereellekin voitais järkätä tapaamista alkuvuodelle, jonnekin tammikuun lopulle tai helmikuulle, jos innokkaita löytyy. Mä ainakin tiedän itsestäni ettei hesaan asti tule lähdettyä kahden pienen lapsen kanssa, vaikka kuinka mieli tekisi. Ajankohta sillain että viimeisimmätkin synnyttäneet ovat ehtineet rauhassa levätä ja kerätä itsensä kasaan synnytyksen jäljiltä.... (muistan vaan että esikoisen jälkeen en jaksanut heti pariin viikkoon ajatellakaan mitään tapaamista. Joskus ristiäisten aikoihin ehkä aloin olla jotenkin " elossa" taas, vaikka sitten alkoikin koliikkihuudot ja yövalvomiset...)
Vaikka kuinka pinnistän en muista mitään kommentoitavaa. Ehkä syvennyn kymppiuutisiin ja sit pistän pään tyynyyn kiltisti.
Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille!!
äitikuu
Pinon jatkoksi...
Esikoiseni on punatukkainen poika :D ei kuitenkaan loppuvuodesta syntynyt, vaan keväällä. Eikä ole kiharaa... Isäänsä tullut :)
Punatukkaiset pojat ovat niin ihania. Ja tämä meidän poika, joka on nyt jo ensimmäisellä luokalla, päätti viime talvesta alkaen kasvattaa pitkää tukkaa... en tiedä, mistä idean sai. Nyt se on jo aikamoisen pitkä, mutta leikata ei kuulemma saa, vaikka mummi välillä kauhistelee ja kyselee, että eikös sitä voi mitenkään luopua... muttei kuulemma voi :D
Minä olen jopa tyytyväinen, ettei lapsi pelkää olla erilainen.
Ja pikkutytöllämme on vaalea hieman kihara tukka ja siniset silmät. Pojalla tummanruskeat. Minä jaksan vieläkin (tyttönen on kohta 5 v)ihmetellä, miten sisarukset voivat samoilla vanhemmilla olla niin erinäköisiä, mutta kumminkin niin samannäköisiä.
Mielenkiinnolla odotellaan... miltä tämä kolmas murunen näyttää... riippuu varmasti aika paljon siitä onko poika vai tyttö. Veikata en uskalla, pieleen menee kuitenkin :)
Lilia rv 27+2