Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOTILOT+++ELOKUU

01.08.2009 |

Yritän uudestaan pinon avausta kolmattaan odottaville. Äsken ei onnistunut, outo otsikko vaan ilmestyi palstalle...

Nurmeliini 35+0

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä muilla on näin alkuraskaudesta neuvolakäyntejä? Minua kummastutti se, ettei täällä meillä päin ole näin alussa neuvolakäyntiä muutakuin viikoilla 7-8 ja seuraavan kerran viikolla 22. Välissä on ultrat.

Vaikka meillä oli kaikki hyvin np-ultrassa viikoilla 11, olisi niin kiva päästä kuuntelemaan sydänääniä nyt, kun ei vielä tunnu (kunnolla) liikkeitäkään. Joitakin potkuja olen ollut välillä tuntevinani, mutten ole ihan varma.

Unohdin muuten viime kerralla esittäytyä =o) - ts. esittäydyin tosi suppeasti. Meidän tytöt ovat -03 ja -05 syntyneet, kuopuskin ehtii täyttää 5 vuotta ennen tämän pienen syntymää. Mekin asumme vielä toistaiseksi pk-seudulla, mutta haaveilemme rauhallisemmista (maalais-)maisemista ja ympyröistä - itse opiskelen tällä hetkellä, olemme ajatelleet muuttaa sitten, kun valmistun. Ikää meillä vanhemmilla on jo 31 vuotta, eli työelämääkin on jo mukavasti takana - aikuisella iällä innostuin opiskelemaan ihan uutta alaa ja ammattia =o).

Tutustumisiin ja kirjoittelemisiin! Hyviä vointeja kaikille =o).

UP ja pieni rv 15+5

Vierailija
2/61 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta meillä on neuvolat olleet todella tiheään vai olisiko kesälomat vaikuttaneet jotenkin rytmiin. Ekassa neuvolassa kävin jo rv7+, lääkärineuvola oli rv10+ jos oikein muistan ja nyt olikin sitten np-ultra. Seuraava neuvola-aika minun pitääkin nyt varata kun tiedän tuon lasketunajan ultran perusteella.

Minua myös mietityttää tuleva synnytyts. Tiedän että kolmonen syntyy sektiolla, kuten sisaruksensakin ovat syntyneet mutta tuo toipuminen leikkauksesta aina mietityttää. Edellisistä jäi ihan hyvät fiilikset vaikka kipuja olikin jonkin verran.

Olen myös käynyt katselemassa täällä eri pinoja ja suurperheellisten pinon hyvä ja lämmin henki on myös kiinnittänyt huomioni :) Minusta on mukava kirjoittaa pinossa jossa meitä on eri raskausvaiheessa olevia. Nurmeliiniin verrattuna olen aivan juuri plussannut ;) täältä me perästä tulemme..

vesseli rv11+5 edelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun kerroit kokemuksesi neuvolakäyntien suhteen - minustakin tuntuu, että kummallisen harvoin on näitä käyntejä luvassa.

Minustakin on mukava kirjoitella pinossa, missä on eri aikaan synnyttäviä / hajontaa kunnolla lasketuissa ajoissa ja viikoissa - on kiva lukea kokemuksia eri vaiheessa olevilta. Lisäksi minusta juuri lapsiluku on suuri yhdistävä tekijä; meilläkin kaikilla tässä pinossa on jo 2 lasta, ja kolmas tulossa - kiva jutella siitä millaisia ajatuksia tämä tilanne muissa herättää; millaisia haasteita on odotettavissa, ja mitä asioita kokee positiivisiksi.

Itse olen ajatellut yhdeksi suureksi positiiviseksi seikaksi näin etukäteen sen, että meidän perheessä tämä kolmas varmastikin tulee helpottamaan kahden sisaruksen kilpailuasetelmaa - ja omalla tavallaan (toivottavasti) yhdistää sisaruksia.

Näissä mietteissä,

UP rv 15+5

Vierailija
4/61 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitinkin jo tonne huhtikuisiin, mutta ehkä mielummin sitte täällä kolmansia odottavissa olisin? tässä mitä sinne tuli höpistyä, vähän retusoituna kyllä:

tuolla kuumeilupuolella lähinnä oon hengaillu keväästä asti. yritystä ei siis ollu, pientä lipsumista lähinnä. ;) tarkotus oli odottaa ens kesään ennen yrityksen alottamista, mutta niin onnellisesti sitä sitten kävi, että pe-iltana tein hailukkaakin haaleemman plussatestin ja su-aamuna vähän vahvemman. viikoista ei nyt ihan oo sitte tietoa... *plärää kalenteria* joo, 4+4. sillon pe luulin että kuvittelin sen viivan siihen, mutta kyllä mieskin sen sitte näki. :D aika epäuskoinen olo kyllä on, vähän mietityttää, et jos onkin keskeytyny km tai jotain, kun oli niin haalee vielä eilenki se viiva. mut ehkä sitä sitte raskaana ollaan. oireet(kin) on aika vähäiset, etovaa oloa lähinnä. ja ehkä vähän enemmän pissahätä. ja nälkä. tissit ei ollu enää tosta kakkosestakaan kipeet, joten eipä ne sitte nytkään ole. jotenkin sitä miettii sitäkin, että voiko tää kolmas muka mennä yhtä helposti ja hyvin kuin aiemmat kaks on menny? tyyliin että kyllä nyt vähintään yks km täytyy ihmisellä olla, kun niitä kuitenki niin paljon on. tänään soitin jo nla:an, ajan sain vasta johonkin syyskuun alkupuolelle. 9+jotain jo sillon!

meillä siis kaks tyttöä entuudestaan, 7/06 ja 4/08. eli suht pienellä ikäerolla tulee tämä kolmaskin. näillä näkymin meiän lapsiluku on tässä, mutta hiukan olin varo-varo-vasti alkanu puhua neljännestä jo ennen tätä plussaa... ;) mut jos nyt tästä ensin selvittäis. TYKS olis sitte synnytyssairaala. oon kyllä tykänny siellä molemmilla kerroilla olla, ei mitään valittamista.

lihoa en muuten ajatellu tässä raskaudessa, hehe! molemmista edellisistä kokonaispainonnousu on ollu huimat 23kg. eli reilusti on sit joutunu pudottamaan imettäessä. onneks on helposti kuitenki lähteny, mutta olo on NIIN tukala, että tällä kertaa ajattelin sitte vaikka "laihduttaa" koko raskausajan, etten vaan lihoa. herkkulakko alkoikin sitte heti lauantaina. ;) saa nyt nähä sitte miten käy, olin mä kyllä molemmista näistä tytöistäkin päättäny etten liho, mutta toisin sitä vaan kävi. ;)

mitähän vielä... niin, tytöille ajateltiin kertoa sitte sen np-ultran jälkeen. ja he saa sit kertoa sukulaisille. jos maha kasvaa tätä tahtia, niin yllätys se ei kyllä tuu kenellekään olemaan. hihihi! eilen näin mun äitin, enkä yhtään ihmettelis jos olis jo arvannu. sillä on ihan lahja toi vauvamasunbongauskyky. :)

oon ihan tohkeissani selaillu nettikauppoja ja mammavaatteita. en sentään oo mitään vielä tilannu, mieli kyllä tekis. aika pian täytyy varmaan kyl siirtyä o-housuihin, on aikasemmin ainakin alkanu heti ahdistamaan tavalliset. myin kaikki pois ton kakkosen jälkeen, että pakkokin niitä on jossain vaiheessa alkaa vähän ostelemaan... harmi! :D

tulipas paljon (erittäin omanapaista) tekstiä. hyvää vointia kaikille! t.VM

Vierailija
5/61 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon! Hyvä, että saadaan tähänkin ryhmään eloa.

Uppis-nallukka: Mäkin olen yksi 3-kuumeilijoiden pitkäaikaisimmista konkareista. Lopetin vaan viime vuoden lopulla kirjoittelun, kun alkoi masentaa muiden plussat, ja itsellä ei tapahtunut mitään. Meillä ehti tulla lähes kolme vuotta yritystä. Jotkut 3-kuumeilijat ehtivät saada sen neljännenkin..

Meilläkin (tai siis suku) odotellaan tyttöä. Suvussamme on viimeksi syntynyt tyttö 70-luvulla.. Kaikki serkut ovat poikia, omiemme 01 ja 03 lisäksi.

Onko täällä muuten ketään muita, joiden edellisin lapsiin tulee suurempi ikäero?

Neuvolakäytännöistä. Kävin 7+ ekassa neuvolassa, ultrassa 10+ ja lääkärineuvolassa 12+. Seuraava on 16+ ja neljän viikon välein siitä eteenpäin. Uskomatonta, että vasta rv 22.. Oletko harkinnut kotidopplerin hommaamista? Mua kyllä ahdistais, jos en kuulis sydänääniä.. varsinkin, kun olen kaksi keskenmenoa kokenut.

Missä vaiheessa muuten olette siirtyneet mammavaatteisiin? Kun sanovat, että useampien raskauksien myötä niihin siirrytään aina vaan aiemmin.. Omalla kohdalla pitänee paikkansa. Nytkin istun töissä jo mammahousut jalassa. Tavallisista housuista kiinni mahtuu enää yhdet ja nekin alkaa jo ahdistaa..

Mutta nyt töihin käsiksi!

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille kolmatta odottaville (joiden nimiä en vielä millään muista..:-))!

vuma ja "Barba-Paavo" rv 14+5, potkuja odotellen..

Vierailija
6/61 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä minäkin :)

Viikot sen kun vierivät ja kohta jo pääsee äitiyslomailemaan... muutama työpäivä vielä, sitten vähän pitämättä jäänyttä kesälomaa ja sen perään heti äippäloma. Loppujen lopuksi aika on mennyt tosi nopsaa.

Itse olen myös 3-kuumeilijoista tänne siirtynyt, useamman kuukauden siellä vietin ja melkein jo heitimme hanskat tiskiin, kunnes tää plussa tuli. Meillä siis tällä tulevalla on ikäeroa isosiskoihin yli 7 vuotta. Ekaluokalle nuo esikoiset ovat nyt menossa ja kovasti odottavat vauvaa maailmaan :)

Samat vaivat näkyy tässäkin raskaudessa tulevan kun mitä oli ekassa; närästys, käsien puutuminen, korkeat maksa- ja sappiarvot, korkeahkot sokeriarvot... Mitä enemmän viikkoja tulee niin sitä enemmän "saan" juosta eri labroissa ja pistellä itseäni kotosalla verensokerimittauksen kanssa :S Äitipolillekin sain lähetteen, nyt myös sisätautipolille joten on tässä missä käydä neuvolan lisäksi. Onneksi se loma alkaa pian, ei tartte työpaikalle ainakaan enää sitten raahautua.

Neuvolassa täällä meilläpäin kyllä ollaan käyty aika usein. Alussa taisi käyntiväli olla 5 viikkoa, joka on nyt sitten tihentynyt ja ainakin viime kerralla terkka laittoi seuraavan ajan 2 viikon päähän (joka sit kuitenkin siirtyi ä-poliajan takia, mutta periaatteena oli se 2 viikkoa). Menen neuvolaan taas perjantaina ja katsotaan, minne seuraava aika sijoittuu.

Mutta kiva kun lista taas aktivoituu, kiitos Nurmeliinille :D

t. Manna 32+5

Vierailija
7/61 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kirjaudun tähän pinoon pitkästä aikaa...vesselin kanssa huomasin samoja lukuja :)(tyttö 04 ja poika 06 syntyneet, tämän l.a helmikuussa). Mekin asustellaan pk-seudulla.

Meillä nla-käynnit ovat kaiketi aika harvakseltaan: rv 8, rv 15 ja sitten vasta joskus rv 25 lääkäri. Välissä tietty ultrat.

Ekaan ultraan menen maanantaina, jännittää! Ostimme kotidopplerin ja eilen sain kuuluviin pikkuisen sydänäänet:) Tänään tosin en kuullut niitä enää:( Aika stressaavaa. Vaikka tiedänhän, että eilinen oli vaan hyvää tuuria, onhan mulla viikkojakin vasta 10+5.

Olo on jo parantunut, väsymys ja pahaoloa alkaa hellittäää. Ihanaa! Mammikset omistan kyllä, mutta ihan en ole vielä niitä tarvinnut. Omat farkut menee just ja just jalkaan, ahistaa kyllä tosin jo!

ihmetys

Vierailija
8/61 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuma; muistan sinutkin hyvin =o) - ei me tosin pitkää aikaa taidettu yhdessä kuumeilla, kun itsekin löin hanskat tiskiin 3 keskenmenon jälkeen tuolla kuumeilupuolella (muistaakseni) jo yli vuosi sitten. Olen harkinnut kotidopplerin hankintaa kyllä useasti, mutta sitten aina jotenkin päädyn siihen, etten "raaski" sitä ostaa, jos tämä on meidän viimeinen vauva. Nyt jo luulen tuntevani niitä liikkeitäkin aina välillä - siinä mielessä pahin piinavaihe alkaa olla ohi (*koputan täällä puuta samalla*.) Kiva, kun sinäkin jo odotat onnellisesti hyvillä viikoilla =o)!

VadelmaMama nosti esiin mielenkiintoisen aiheen kirjoitellessaan lapsiluvusta; meilläkin sitä on paljon mietitty, että onko tämä se meidän viimeinen vauva vai annettaisiinko "lupa" neljännellekin syntyä. Itselläni on tosi ristiriitaiset tunteet, sillä noiden keskenmenojen aikaan (ja nykyisen kuopuksen odotus- sekä vauva-aikana) minulla oli ihan kamalan vahvana vauvakuume ja toive ainakin neljästä lapsesta. Kuluneet vuodet, ja koetut vaikeudet, kuitenkin muuttivat jonkin verran ajatuksia - me olimme jo oikeastaan sopeutuneet ajatukseen siitä, että meidän lapsilukumme jää näihin kahteen neitiin, emmekä enää edes yrittäneet / toivoneet kolmatta. Tämä raskaus sai alkunsa oikeastaan vähän niinkuin vahingossa - ja mahdollisimman huonoon aikaan muun elämäntilanteen (opiskelut ja asumisratkaisut) kannalta. Tälläistä tämä elämä on - nämä asiat tapahtuvat "aikanaan", eikä näitä voi kauheasti suunnitella. Nyt olemme kypsyneet ajatukseen tästä kolmannesta, ja muu elämä saa nyt joustaa sen mukaan, että hän on maailmaan tulossa =o). Mies on sitä mieltä, että tämä kolmas saa riittää - itselläni vauvakuume taas on nostamassa päätään ;o). Millainen tilanne teillä muilla on?

Vuma ja VadelmaMama kirjoittelivat myös mammavaatteista - täälläkin ahdistaa! Ja minulla kuitenkin on kahdet mammahousut ostettuna (tyttöjen aikaisista ei ole jäljellä muuta kuin capripituiset verkkarimalliset kotilököhousut), mutta silti ahdistaa =o/. Kauhulla odotan sitä, miten (ja millä vaatteilla??) pystyn istumaan "koulunpenkissä" taas parin viikon päästä. Nämä housuni ovat sellaiset lantiomalliset, joissa jää vyötärökaistale mahan alle, ja trikoo-osio nousee mahan päälle - minua painaa istuessa sekä ala- että yläkaistale ja kaiken malliset kuminauhat mahalla. Olen yrittänyt etsiskellä sellaisia housuja, joissa joustoresori olisi sivuilla ja mahan päälle tuleva kaistale olisi suora (vailla kuminauhoja tms.), mutta sellaisia ei tunnu nyt löytyvän mistään tuon lantiomallin ollessa nyt muotia. Taidan vetää tämän raskauden läpi joustavilla legginseillä + mekolla - vaikka tammikuun lopulla vasta la.n mukaan tämän syntyykin.. toivotaan, ettei ole kylmä syksy / alkutalvi.

Mannaryynille jaksamista noiden vaivojen kanssa - onneksi olet jo loppusuoralla. Mahtaa olla teilläkin nyt jännittävät ajat menossa, kun esikoiset aloittavat ensimmäisen luokan =o).

Muokkailin tätä viestiäni, kun ensin yritin testailla sitä miten tänne saikaan kirjoitettua erilaisia tekstejä / värejä / lihavointia jne. Mutten enää muistanut niitä koodeja, muistaisiko joku muu?

Terkuin; UN + pieni 15+6 (UN on parempi lyhenne - epähuomiossa ensin lyhensin UP ;o))

Vierailija
9/61 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja myös muille, joita mammahousut ahdistaa:

Tilasin netistä Funmomin (en tiedä kirjoitinko edes oikein) suositut mustat housut. Näissä ei ole mitään trikookaistaleita sivuilla eikä edessä, vaan ommeltu neljästä kappaleesta, niinkuin housut aina. Käy pienelle ja isolle vatsalle. Kangas erittäin joustavaa, mutta napakkaa. Housut nousevat vatsan päälle. Kun laitoin jalkaan, oli heti täydelliset!Taidan pitää näitä vielä synnytyksen jälkeenkin..

vuma

Vierailija
10/61 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti on löytynyt jutun juurta ja ajatelin lisätä vielä omat juttuni tältä illalta :)

Tosiaan Ihmetys ollaanpas me samiksia :) Hedgehogilla on myös samaa vuosimallia olevat muksut.

Minä en ole raaskinut tahi uskaltanut hankkia kotidoppleria. Olen muutenkin stressaavaa tyyppiä. Pahoin pelkään että kiipeisin seinille jos en niitä sydänääniä saisi kuulumaan. Neuvolalääkärillekin sanoin etten halua vielä kuunnella rv10+ sydänääniä samasta syystä. Lisäksi kun vartalotyyppini muistuttaa enemmän Justiinaa kuin Marilynia niin sydänäänet kuuluvat minulla muutenkin vasta myöhäisemmillä viikoilla. Nyt olen onneksi nähnyt ultrassa että pienellä kaikki on ok ja sydän sykkii kuten pitääkin :)

Minä olen myös miettinyt tuota lapsilukua. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että kolme on hyvä luku. Mies olisi ollut kahteenkin tyytyväinen. Olen pohtinut olisinko valmis pyytämään sterilisaation samalla kun minut sektioidaan (en tiedä onko se edes mahdollista). Yllätyksekseni olen huomannut, etten ehkä olekaan vielä valmis tekemään noin suurta päätöstä. Täytyy myös ottaa huomioon, että tämä on minulle kolmas sektio. Voihan olla, että kirurgi tuumaa leikauksessa ettei minun kohdullani enää neljättä edes hankittaisi. Mies ei neljänteen luultavasti enää edes suostuisi. Kylläpäs näissä asioissa riittää pohdittavaa.

Meillä muksut tietävät tulevasta vauvasta. Poika sitä suoraan kysyi niin mitäpä sitä kieltämäänkään. Kovasti ovat vielä innoissaan. Meidän ei ole ole miehen kanssa edes isovanhemmille tarvinnut kertoa lapset ovat senkin hoitaneet. Voin kertoa, että kahvipöytään laskeutuu aika syvä hiljaisuus kun kolmivuotias pamauttaa kesken kahvinjuonnin "Äitin mahassa onkin vauva!" =D Ensi tyrmistyksen jälkeen olemme kyllä saaneet onnitteluja.

vesseli rv 12 tasan (Jesh!)

Vierailija
11/61 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pohtivat tuota lapsilukua ja sitä olen minäkin paljon miettinyt tämän odotuksen aikana. Aika sama tilanne tuntui olevan muissa perheissä kuin meillä: mies on vahvasti sitä mieltä, että kolmas lapsi on se kuopus ja lapset ovat sitten siinä. Itse puolestani toivon salaa neljättäkin, vaikka varma en tietystikään voi vielä asiasta (ja omasta jaksamisestani) olla.

Meillä on ennestään pojat 03 ja 05 ja he ovat nykyään keskenään niin hyvät leikkikaverit, että jotenkin tuntuisi mukavalta ajatella tälle kolmannellekin pian perään lähes samanikäistä sisarta. Aika pian se sitten saisi neljäs tullakin, kun itsellänikin alkaa jo olla ikää sen verran... Mutta en tiedä, katsotaan nyt ensin, miten tämän tulokkaan kanssa menee ja miten elämä yleensä tulevana talvena rullaa. Täytyy sitten pehmitellä miestä asiaan, jos vielä haluan sen neljännen. :)

Mutta nyt nukkumaan. Pitkä päivä takana ja selkä juilii jo ikävästi. Närästyskin vaivaa ja hikoiluttaa varmaan taas yöllä, kun on niin lämmin. Alkavat nuo yöunet olla väliin aika hankalia näillä viikoilla. Hyvän yön toivossa ja sitä muillekin toivottaen,

Nurmeliini 35+3

Vierailija
12/61 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat vaan,

Niinhän siinä kävi tälläkin kertaa, etteivät lääkäri ja kätilö päässeet oikein varmuuteen vauvan asennosta tarkistuksen yhteydessä. Muuten oli kaikki hyvin ja arvot ok, mutta tuo asento mietitytti. Lääkärin mielestä ehkä pää alaspäin, mutta kätilö oli sitä mieltä, että pylly alhaalla ja pää ylhäällä. Sain lähetteen synnärille ultraan ja sieltä jo soitettiinkin aika. Tiistaina pääsen kurkkaamaan vaavia ja miten päin hän siellä onkaan. Jos on sitten perätilassa, niin katsotaan uusi aika käännösyritykseen ja niin edespäin. Jänskää vähän, mutta en ole mitenkään erityisen huolissani. Katsotaan nyt kuva ensin ja mietitään sitten enemmän, jos on tarvis.

Että semmosta. Nyt pötköttelemään, kun selkä meinaa taas vihotella.

Nurmeliini 36+0

Vierailija
13/61 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet on pesty, vaunut on, sänky on, patja on, lipasto lastenvaatteille on, kestovaipat on pesty (sain kaverilta vastasyntyneen kokoa, pitää kai kohta alkaa ostaa niitä isompiakin). Onko muuten kukaan kestoillu aiemmin, ja onko mitään suosikki-merkkiä? Mä käytin vaan lyhyen ajan kestoja vanhimmalla pojalla, kun opeteltiin kuivaksi, mut mielellään kuulisin teidän mielipiteet "parhaista" vaipoista.

Ensi viikolla taas neuvolaan, saas nähdä mites se sf-mitta näyttää. Viimeks oli toinen terkka joka mittas, ja sai mitan olemaan 32 cm kun se viikkoa aikasemmin oli 26... En todellakaan usko että se olis noin räjähdysmäisesti kasvanu, tuntu et se mittaaminen oli ihan turhaa, kun piti seurata sitä kasvua, kun mun mitta taas jätättää. Ja sit tulee joku tollanen luku!

Lapsi on virkeä ja potkii paljon, luultavasti pää alaspäin,mut on vielä käynti ä-polilla 1.9, missä saa varmuuden siitä että missä asennossa vauva on. Supistuksia tulee jo paljon joka päivä, vaik yrittääkin levätä. Toivottavasti ne tekeekin jotain hyötyä siellä alhaalla, et olis parempi lähtötilanne.

Muuten ei mitään ihmeempää. Pitäis alkaa miettimään miten järjestää poikien synttärit, kun ne on myös syntyneet samoihin aikoihin kun on la, ja sit pitäis viel jaksaa jotain nimenantojuhlia vääntää, yksin, eikä ollenkaan huvittais kutsua tulevaa isää mukaan. Miten ihmeessä jaksaa siivota ja leipoa ja miettiä mitään puhetta ja nimiä ja kummeja kun on pieni vauva... Ja ei, mun äitiä en myöskään halua tänne auttamaan, siinä vaiheessa menee hermo ihan totaalisesti =)

Zoya 33+4

Vierailija
14/61 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on taalla niitakin jotka haaveilevat viela neljannesta. ;) Meille kolmonen ehdottomasti viimeinen. Itsellani on ikaa jo 33v, enka enaa yli 35v halua hoidella pikkuvauvoja. Nyt on ollut ihanaa kun lapset (3 ja 5) on alkaneet olla jo tosi omatoimisia. Pari vuotta vauvan/taaperon hoitoa viela jaksan, mutta sitten jo innolla siirryn erilaisiin kuvioihin. En ole ollut toissa sitten esikoisen syntyman, joten tyoelama varmaan kutsuu, kunhan kolmonen on 3-4v. Ja muutenkin haluan etta energiaa riittaa hyvin isoillekin lapsille. Minulla ainakin rajat tulevat vastaan kolmannen kohdalla. :)

Zoya - Kestoilin esikoisen aikana parin kuukauden ikaisesta ehka puolisen vuotta. Tykkasin, mutta sitten olisi pitanyt ostaa isompia vaippoja ja se vaan jai. Kakkosen kohdalla ostin isompiakin vaippoja, joten kestoilin koko ekan vuoden. Sitten siirryin kertiksiin. Nyt aion kestoilla myos ekan vuoden. En huoli muita kestovaippoja kuin Fuzzy Bunz. Ne vaan on niin helppoja. Olen kokeillut muitakin, mutta sen helpompia en ole loytanyt. Lisaksi eivat ole niin alyttoman pulleita, kuin jotkut muut kestikset.

Tsemppia asioiden organisointiin kun la lahestyy!

Larubia 19+1

Vierailija
15/61 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu sen kummempaa. Nyt on pahoinvointi helpottanut ja muutenkin olo mallillaan. Välillä ihan unohtuu että olen raskaana. No ei nyt ihan kuiteskaan :)

Ihemtyksellä taisi olla ultra tänään. Toivottavasti saitte hyviä uutisia.

Nurmeliini, Oletko miettinyt mitä teet jos vauva ei kääntyisi? Uskallatko synnyttää alateitse jos vauva on perätilassa? En siis halua lietsoa pelkoja ajattelin vain udella tuntemuksiasi.

Kestoista oli puhetta. Oletteko netistä tilanneet vai metsästäneet käytettyjä? Minä en ole aiemmin kestoillut mutta nyt olen vähän sitä miettinyt. Minulle noi kestot ovat aivan uusi asia ja kävinkin googlettamassa ton Fuzzy Bunsin vai miten se nimi nyt olikaan. Vaikuttivat tosi helppokäyttöisiltä. Voisi tuo mieskin niistä innostua.

Nyt iltahommat kutsuvat joten poistun takavasemmalle.

vesseli 12+5

Vierailija
16/61 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käytiin eilen ja kaikki hyvin! Pikkunen morjensti koko ultran ajan kiauheella vimmalla, käsi pystyssä viuhoi menemään. Sikiö vastasi viikkoja, eli la on sitten se 24.2.

Jännä oli katsella odottavia äitejä siellä ä-polilla ja arvailla, missähän vaiheessa kuin raskautta on. Tässäkin vaiheessa kun itse olen, mahoja on NIIN eri kokoisia! Joillakin ihan selkeä vauvamaha, toisilla ei vielä mitään.

Itse olen onnellinen, että vatsa näkyy jo, sillä vaikka aikaisin tämä taas ulos pullahti, isoa siitä ei loppupeleissä kuitenkaan tule. Olen siitä outo odottaja, että lihon 10kg ennen rv 20 ja sf-mitta huitelee yläilmoissa ja kuitenkin synnytykseen mentäessä sf on keskikäyrän alapuolella ja painoa sitten kuitenkin yhteensä vaan jotain 16kg. Näin ainakin kahdessa edellisessä on ollut. Vauvat ovat myös olleet pieniä. En usko, että tämä tekee poikkeusta.

Nyt jumpalle, voikaahan hyvin!

ihmetys78 ja rv 11+6

Vierailija
17/61 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli se ylimääräinen ultra ja kaikki oli ok eli vauvan pää selkeästi alhaalla. Jotenkin oli itselläkin sellainen olo, että näin on. Potkut on tuntuneet ylhäällä enemmän ja muutenkin, ei huolettanut juurikaan mennä tarkastukseen. (Aiemmassa raskaudessahan oli sama juttu.) - Kätilö vielä kehotti soittamaan uutta aikaa, jos tuntuisi, että vauva vielä kääntyy istualleen. Eli uudestaan vaan kuvattavaksi, jos asia mietityttää. Hyvä tietää sekin, ettei tarvi arkailla soittaa.

Vesseli kyseli, synnyttäisinkö alateitse jos pt... Jos vauva olisi ollut perätilassa, sitä oltais ensin yritetty kääntää ulkoa päin käsin. Jos ei olisi kääntynyt, niin varmaan olisin halunnut uudestaan lääkärin mielipiteen synnytystavasta, vauvan koosta jne. 3. tarkastuksessa lääkäri sanoi, ettei olisi mahdoton ajatus synnyttää normaalisti vaikka oliskin perätilassa, koska aiemmat synnytykset olleet normaaleja ja sujuneet hyvin. Vauvan koko ei myöskään vaikuttanut hänen mielestään erityisen suurelta. No en tiedä. Aiemmat kaksi piti olla kans suht norm.kokoisia, mutta olivatkin isoja poikia, molemmat yli 4kg. Olisi pitänyt siis miettiä asiaa tarkkaan.

Mutta nyt ei tarvi toistaiseksi huolehtia. Pää on alhaalla ja pysyköön niin. :) Normaalia alatiesynnytystä odotan ja toivottavasti kaikki menee jälleen hyvin. ...Nyt pyykkihommiin...

Nurmeliini 36+3

Vierailija
18/61 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas! pitäis tehä ruokaa huomiseks ja kirjotella kouluun kirjallista työtä (vähän niinkun gradua vastaava räpellys), mutta jotenki tää netti on ihan vähän kutsuvampi.

olo on edelleen ihan tavallinen. ainoastaan menkat puuttuu. oon henkisesti koittanu vähän varautua siihen, että tää ehkä oliskin keskeytynyt km tms, kun ei yhen ainotta oiretta ole. onneks parin viikon päästä on ultra, sillon viikkoja 7+, niin että luulis sitte näkyvän jos kyydissä joku on. toivottavasti on. vähän tänään nipisteli mahaa, joten toivoin tietysti heti, että olis kohdun venymisestä tms what ever johtuvaa. :)

mitähän täällä olikaan taas juteltu... oon jotenki aina ihan pihalla. kun luen viestejä, en yleensä sitte samalla kertaa ala kirjottelemaan. ja kun myöhemmin palaa asiaan, niin ei sit enää muista... mutta pääsääntösesti tais olla kaikilla ihan hyviä kuulumisia. kiva! :)

onkos muuten muilla asuntokuviot ihan selvillä, että mitä meinaatte tehä kolmannen tullessa perheeseen? meillä nyt pienehkö 3h+k, jotensakin ollaan tähän mahduttu, mutta haaveillaan nyt josko löydettäis pienehkö talo, jossa olis sitte enempi tilaa. mitään valtavan isoa taloa ei haluta, ei meistä olis sellasta hoitamaan. eikä mun viherpeukalolla mitään isoa pihaakaan. mutta joku sopivan pieni. huomenna pankkiin, saa nyt nähä mitä täti siellä ajatuksesta tykkää... jos ei tykkää, niin sitte jäädään tähän. ei kai siinä mitään.

hyvää oloa kaikille! t.VM

Vierailija
19/61 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täälläkään kummempia. Pikkukaveri möyrii ja pieniä potkuja tuntuu silloin tällöin. Ei vielä kovin säänöllistä kuitenkaan. Eilen illalla jäin oikein kuulostelemaan sohvalle, kun sain pojat nukkumaan, mutta, yllätys yllätys, nukahdin siihen.

Meillä oma talo, vajaa 150 m2, joten eiköhän meille mahduta. Enemmän mua huolettaa toi auto. Miten saada mahtumaan kaksi korokeistuinta, vauvan kaukalo ja kaksi aikuista normaaliin 5-oviseen? Vanhinkin vielä alle 135 senttinen ja tarvitsee sen istuimen. Miten olette ajatellut ratkaista ongelman vai vaihdatteko autoa?

vuma ja Paavo rv 15+6

Vierailija
20/61 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun Nurmeliinin vauva kääntyi itsellään - eikä ainakaan tässä vaiheessa tarvinnut kääntää. Meilläkin oli sama tilanne tästä nykyisestä kuopuksesta; hän istui sitkeästi viikoille 35+5 asti, sitten kääntyi yksi ilta, kun loikoilin selälläni sohvalla - sen kyllä tunsi! Sattui ihan älyttömästi, kun vauva runnoi itsensä ympäri puoliväkisin.. nyt kyllä toivoisin, että tämä kaveri ymmärtäisi kääntyä jo ajoissa pää alaspäin.

Mukava kuulla, että Ihmetys sai hyviä ultrakuulumisia! On se ultra aina jännittävä paikka.

Kuinka moni muuten aikoo mennä katsomaan tätä pientä 4D ultraan? Kuinka moni teistä jo pidemmällä olevista kävi tuossa ultrassa? Kenen luona kävitte ja olitteko tyytyväisiä?

Larubialla on kadehdittavan selvät sävelet tuon lapsilukuasian kanssa =o). Itsekin, jos järjellä ajattelen tätä lapsilukuasiaa, päädyn aina siihen, että kolme lasta riittää - mutta sitten iskee päälle se tunnepuoli.. ja silloin taas vahvasti tuntuu siltä, että kyllä neljäskin olisi ihana. Äh, kai tähän joskus selvyys saadaan? I hope.

Kiitti, vuma, neuvoista äitiyshousujen suhteen =o) - homma onneksi ratkesi sillä, että saan yhdeltä ystävältäni vanhat Valjan stretch (kirjoitetaanko noin?) housut, ja yhdet huusin huutonetistä (samaa matskua) - ne ovat kyllä ihanan pehmeät päällä, ja niiden kanssa kestää istuakin. Suosittelen minäkin =o).

Auto + asuminen.

Meillä on myös pulmana tämä asumistilanne; ostimme nimittäin juuri hissittömän kerrostalon kolmannesta kerroksesta 3h+k, jonka remontoimme lattiasta kattoon kaiken uusiksi, teimme oman näkösemme kodin ja ajattelimme, että näiden kahden neidin kanssa tähän hyvin mahdumme. No, enkös ollut sitten hetken päästä raskaana. Nyt mahtuminen tekee kyllä tiukkaa, mutta olemme ajatelleet tässä kärvistellä muutaman vuoden eteenpäin ja etsiskellä sitten omakotitaloa, kun opintoni ovat valmiit.

Autoa ei (onneksi) tarvi tähän hätään vaihtaa, kun meillä on 7:lle rekisteröity Honda Stream jo perheautona.

Zoyalle tsemppiä järjestelyihin!

Kaikille hyvää vointia =o)!

UN ja pieni rv 17+1