Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOTILOT+++ELOKUU

01.08.2009 |

Yritän uudestaan pinon avausta kolmattaan odottaville. Äsken ei onnistunut, outo otsikko vaan ilmestyi palstalle...

Nurmeliini 35+0

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan siis myös kolmatta 33+6, meillä on kaksi tytärtä ennestään, syntyneet 10/04 ja 04/06.

Voin kyllä sanoa, että tässä raskaudessa on väsyttänyt eniten sekä alussa että lopussa. Lisäksi liitoskivut alkoivat aika aikaisin, kuten myös yleinen jaksamaton olo. Raskauden alussa aikaisemmista poiketen laihduin muutaman kilon, koska en pahoinvoinnin vuoksi pystynyt syömään kuten ennen (ennen 12 en mitään).

Uusia vaivoja tässä ovat myös vasemman jalan polvitaipeen- reiden alueen suonikohjut, sekä loppuraskaudenkin huono hb (112 nyt). Aikaisemmin hb on noussut lopussa 130 pintaan, nyt näyttäisi pysyttelevän alhaalla. Onkohan tullut rehkittyä liikaa?

Meillä on perheessä sellainen tilanne, että mies on yrittäjä ja ei kerkeä auttamaan lastenhoidossa, korkeintaan voi viedä isommat hoitoon aamuisin (nyt teen kaiken itse). Itse opiskelen yliopistossa ja teen paperitöitä mieheni firmassa (vain 2h/pvä :)), vuoden opinnot olisi vielä jäljellä.

Tytöt on olleet syntyessään 4130g ja 4550g, ja toivonkin ettei tämä kolmas olisi ainakaan suurempi, sillä jossainhan se raja tulee vastaan, että vauva mahtuu ulos. Kummallakin kerralla on tehty 2. asteen eppari enkä sitä pelkää (en tuntenut mitään, parani hyvin), mutta ekassa repesin pahasti ja haava oli kipeä todella kauan, ja muu palautuminenkin sen mukaista. Lisäksi ilman puudutusta tikkaaminen vuodon vuoksi oli aika ilkeä kokemus.

Toivon siis että vauva tulisi pikemminkin ennen LA:a kuin sen jälkeen, ettei kovin suureksi kerkeäisi. Lääkärikin vaan sanoi, että kyllä se lapsi sieltä tulee ulos, jos ei pää vaan ole hirveän suuri... joo-o no ei se huolta kokonaan poista. Ei kai se auta kuin mennä taas avoimin mielin sitten ja toivoa parasta, kun toinen synnytys kuitenkin meni mielestäni todella hyvin.

Sabine 33+6

Vierailija
22/61 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jotenkin outo suhtautuminen noilla lääkäreillä, aina saa kuulla et kyl se sieltä ulos mahtuu. Joo, mut sen lisäks mä halusin et toi alapää ei olis ihan repaleina. Tai et vauvalle oikeesti käy jotain, jää jumiin, tai solisluu murtuu ja siihen tulee pysyviä vammoja.

Neuvolassa kaikki oli hyvin, lapsi palannut omalle käyrälle, pää alaspäin mutta korkealla (mikä nyt ei sano mitään, vanhin poika oli vielä tosi ylhäällä kun synnytys käynnistyi).

Asumisesta: asutaan maalla lasten kanssa, pienessä talossa. 3 makuuhuonetta on, mutta lasten huoneet ovat aika pienet. Mut nuorempi poika saa jakaa huonetta sitten pikkusen kanssa kun se muuttaa ulos mun huoneesta, katseltavaksi jää sitten että vaihdetaanko huonetta niin et mulla on pienempi makkari ja nuorimmat lapset saa jakaa ison.

Autokin on farmari, ja vanhin poika täyttää kuitenki jo 12, nii sehän voi istua edessä myös. Ja taakse mahtuu hyvinkin sitten turvaistuin ja nuoremman pojan turvaistuin (mikä nyt enemmän toimii korokkeena nykyisin).

Meillä on täällä ihan lähellä kestovaippakauppa (myydään siellä muutakin), ja sieltä ajattelin ostaa mun kestovaipat. Pitäähän paikallisia yrittäjiä kannustaa =) Mut netissähän niitä löytyy vaikka kuinka paljon! Siellä kävin hypistelemässä niitä vaippoja, ja ostin sitten Bum Genuuis-merkkisen taskuvaipan, et saa kokeilla miltä ne tuntuu. Oikeastaan aluksi mulla on paljon vaippoja, mut pitää nyt pikkuhiljaa alkaa hankkimaan seuraavan koon vaipat. Ne on kuitenkin aika hintavat, ja kun on vaan yhdet tulot niin pakko tehdä asioita hyvissä ajoin =)

Zoya 34+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on mun mielestä hauska pino, kun kaikki on niin erivaiheissa raskauttaan. Kiva muistella niitä tuntemuksia omalla kohdalla mistä joku muu kirjoittaa. Itse kun oli alkuraskaudessa, oli hauska lukea näitä loppuraskautta viettävien tilityksiä vaivoistaan, ja nyt kun yhtäkkiä(??!!) itse onkin jo loppuraskaudessa voi muistella noita alun mietteitä ja epävarmuuksia.

Joku kyseli 4D-ultrasta; me käytiin siinä nyt kolmatta (ja kai viimeistä) vauvaa odottaessa ekaa kertaa, vaikka joka raskaudessa se on ollut mielessä. Voin suositella, oli hieno kokemus. Käytiin Felicitaksessa Tapio Kurjella, oli oikein mukava ja erittäin ammattitaitoinen. Kalliiksihan se tosin tuli, kun Kela ei sit myöntänytkään Kela-korvausta.

Hurjaa lukea noista isommankokoisista vauvoista (4,5kg), itsellä kun pojat on olleet 3,2kiloisia molemmat eikä tämäkään taida isommaksi kasvaa. Esikoisen pää oli tosin 37,5cm, joten kun sen pään sain puserrettua niin luulen et sielt olis mahtunut vaikka millainen kuulantyöntäjän kroppakin...;/ Tässä meidän naapurustossa on parikin vauvaa ollut syntyessään 5,8kg ja 58cm, ne oli ISOJA!

Autoista; me vaihdettiin farmari-volvo Chrysler Voyageriin kun tää kolmas ilmoitti tulostaan. Varmaan volvonkin takapenkille olis mahtunut kaukalo kahden turvaistuimen väliin, mutta mies on himoinnut tota voyageria niin kovasti jo useamman vuoden, etten hennonnut kieltää...miehistä pesänrakennusviettiä, luulisin.

lapsiluvusta; ennen tätä kolmatta raskautta olin aina ihan varma, että kolmanteen se saa jäädä, mutta nyt en ole enää niin varma... Neljä lasta on kyllä aika paljon, siis kuusihenkinen perhe!! Ja kuten joku kirjoittikin, vois olla kiva siirtyä pikkulapsi vaiheesta eteenpäin..;))

Vointeja kaikille, toivottaa

sebastian rv 34+1

Vierailija
24/61 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Täällä 32v kolmanne odottaja, pojat syntyneet 02/2007 ja 05/2008 ja nyt sitten olisi huhtikuussa LA. Meillä on siis sitten 3 alle 3,5 vuotiasta, mutta kuten olen todennut: ei tässä enää nuorruta, niin tehdään vaavit nyt, kun vielä jaksaa ja sitten tosiaan joskus saadaan mennä eteenpäin vauva-asioistakin :). Meillä auton vaihto ehdottomasti edessä, ei sovi 2 turvaistuinta ja kaukalo takapenkille mitenkään meidän farmariin :S. Ollaan jo tossa vauvaa suunnitellessa (heh) katseltu erilaisia tila-autoja ja viimeistään ennen vaavin syntymää ois tarkoitus vaihtaa auto. Kodeista ollut puhe ja meillä ei ole onneksi tilaongelmaa, kun just remontoitiin vanha iso talo (250 m2), joten on tilaa pikkujalkojen vipeltää :D.

Lapsiluvustakin ollut puhetta ja meilläkin mies olisi ehkä ollut tyytyväinen kahteenkin pojanviikariin, mutta kyllä se sitten helposti rupesi myös mukaan kolmatta suunnittelemaan ja toteuttamaan :). Voi olla, että minulle vielä tulee tämänkin jälkeen ajoittainen vauvakuume, mutta uskoisin silti, että tämä vaavi jää meidän kuopukseksi jo iänkin puolesta.

Ihania odotusaikoja kaikille!

Mammaliini 5+1 ja pojanviikarit

Vierailija
25/61 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut tekstin valmiiksi ja kun olin lähettämässä sitä niin lensin jostain syystä sivuilta kuin leppäkeihäs. Koekeillaan nyt uudelleen.

Hienoa, että Nurmeliinin vauva olikin kääntynyt itse. Nyt ei tarvitse enää miettiä perätilaa.

Me asumme omakotitalossa ja mahdumme kyllä tähän tulevaisuudessakin. meillä on kolme makkaria joten kaksi muksuista saa keskenään jakaa yhden huoneista. Meille ajankohtaisempaa on autonvaihto. merkki &malli on vielä hakusessa. Ongelma meille on tuo takana matkustavan jalkatila. Mies on pitkä ja joutuu ajamaan penkki aivan takana joten hänen taakseen ei mahdu kovinkaan mukavasti istumaan. Onneksi on vielä aikaa miettiä ja pähkäillä asiaa.

4d-ultraan emme varmaankaan mene. Varmasti hieno kokemus mutta tuo hinta on minusta aika kova kun Kelakaan ei kuulema enää korvaa mitään. Tarkkahan tuo ultra on ja hienoja kuvia olen nähnyt kun muutama ystäväni on ultrassa käynyt mutta se hinta...

Ajattelin kysellä teidän muiden tuntemuksia ja etenkin teidän jotka olette "viime metreillä". Nyt kun olemme saaneet pinon aktivoitua ja keskustelua on ollut mukavasti niin mitä mieltä olette josko jatkettaisiin näin edelleenkin. Eli vauvansa saaneet eivät karkaisikaan vauva-puolelle. Minusta olisi ainakin kiva lukea teidän vauva-arjesta kun se kovasti mietityttää minuakin. Minusta olisi hauska idea jatkaa näin yhdessä pinossa mutta mitä mieltä te muut olette?

Minä edelleen pähkäilen kestojen maailmassa. Vaihtoehtoja tuntuu löytyvän mielettömiä määriä. Huutista olen tutkaillut mutta eihän siellä kukaan myy huonoja vaippoja vaan juuri ne omat ovat olleet markkinoiden parhaimpia. Kohta minulla on olo kuin Kummelin sketsissä:

"Onko tämä hyvä?"

"Tämä on paras!"

"No minä otan sen."

Nyt pillit pussiin ja peukut pystyyn, että saan viestini pinoon.

vesseli rv 13+4

Vierailija
26/61 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitukset siitä, ettei oo oireita voi nyt mun osalta unohtaa. pahoinvointi on tullu. tosi inhottavaa. edellisissä on ollu vaan vähäistä (mutta selvää) etovaa oloa, jos maha on ollu tyhjä. nyt en tiiä mitenpäin olisin, kun kaikki tekee huonoa. miten voi niin täydellisestä oireettomuudesta parissa päivässä tulla tällanen olo!? samaa ruokaa ei voi mitenkään syödä kahta kertaa, kun aina se alkaa inhottaa yhen kerran jälkeen, kun jatkuvasti on paha olo. huh.

Vesselikös se ehdotti, että kaikki jäis tänne puolelle vauvauduttuaankin? kannatetaan! olis kiva. :)

kestoista: meillä on ollu noin fuzzeja, ollaan kyllä tykätty. ovat tosi helppoja. kokeiltiin esikolla joskus jotain sellasia, joihin tuli harso sisälle ja kuori päälle ja näpsyjä ja vaikka mitä: inhosin. paketti oli toivottoman paksu ja tönkkö, tosi kiva sellasen vastasyntyneen päällä. :( noi otettiin sitte käyttöön kun esikko oli 10 kk, toimivat hyvin. tän kakkosen iho ei ihan alkuun niistä tykänny, nyt ei enää ärsytä. olisko jääny jotain pesuainejäämää vai mikä oli...? mutta niitä nyt ainaki voin suositella.

mä siitä auto+asuntoasiasta taisin kysellä. auto meilläkin menee vaihtoon, vw:n tourania ollaan vähän ajateltu, onko jollain kokemuksia? tähän asuntoon jäädään nyt toistaseks. pankintäti oli myötämielinen meiän sitte-joskus-talo -ajatuksille. mietittiin sitte hetki, että muuttaisko johonki vähän isompaan tässä välissä, mutta vähän sama tilanne kun jollain muullakin: ollaan tää just saatu remontoitua mieleiseksi ja lisäksi: _inhoan_ muuttamista. ollaan muutettu aika paljon tässä vuosien aikana, eikä toi tavara ainakaan vähentyny ole. ;)

täytyy tästä mennä, syksyn ensimmäinen tenttikin jo tulossa, yhtään en oo taaskaan lukenu. miten oon niin saamaton...? t.VM

ainiin, ite aina kopioin tän tekstin ennen kun painan lähetä, niin on sit tallessa jos vauva onkin heittäny mut pihalle. suosittelen. ;)

Vierailija
27/61 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko ne taskuja vai AIO? Oletteko käyttäneet ne yhden-koon vaipat (eiks ne ollu taskuja?) vai menneet kilojen mukaan? Kuinka paljon tarvitaan imuja vastasyntyneen kanssa (taskuvaipoissa) ja kuinka kauan fuzzyt kestää kuivata (siis narulla)? Ja mitä imuja ootte käyttäneet?

Mulle kyllä passaa että jatketaan tässä samassa pinossa sitten kun vaavit ovat tulleet =)

Zoya 34+5 (siis ihan tajutonta miten aika rientää!)

Vierailija
28/61 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat taskuvaippoja, narulla oon kuivatellut. nopeimmillaan kuivavat reilusti alle vuorokaudessakin, kun kuori on fleeceä ja imu mikrokuitua. niissä siis mukana valmiiks ommeltu imu, jota ei tartte taitella tms, senkun vaan laittaa sen sinne sisään. päikkäreitten ajaksi oon laittanu lisäimun. tai kertiksen. ;) koot menee kilojen mukaan, kannattaa olla aika sopiva, muuten falskaa. vähän oon harmitellu, et oisko sit kuitenki pitäny ostaa niitä säädettäviä, jotka on sopivia koko vaippaiän (merkki??), mutta ei niitä enää tässä vaiheessa viittis vaihtaa, kun on jo noi. ihan vastasyntyneellä en siis tosiaan ole käyttänyt kestoja, kun sen pari epäonnista kertaa. mutta isommalla sitte, kun kakkakin on jo kiinteetä niin että voi vaan tiputtaa sen pönttöön, ettei tartte huljutella niitä kakkariepuja tai muuta... ;) muutenkaan en oo niin intohimoinen tän kestoilun kanssa, laitetaan millon mikäkin vaippa, aika paljon menee kertiksiä. taitaa olla enemmän tapa, kuin että ne olis jotenkin huimasti helpompia, koska mun mielestä noin nyt on kestoista varmaan helpoimmat. siis sen vähän käyttökokemuksen ja tiedon perusteella, mitä mulla kestoista ylipäätään on. :) pestä fuzzit voi 60 asteessa ja silloin tällöin 95:ssä.

tällaset kokemukset mulla. oon ihan kuin joku konsulentti. :D t.VM

Vierailija
29/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille!

Hieman outo olo tyhjässä talossa, kun lapset alottivat tänään eskarissa ja päivähoidossa pitkän kesäloman jälkeen. En osaa tehdä oikein mitään, mutta toisaalta, ei kai mun tarvikaan. Täytyy nyt lepäillä paljon kun voin ja tehdä sitten energian ja innostuksen mukaan kotihommia.

Mites teillä muilla kolmannen saavilla hoitokuviot? Ovatko vanhemmat lapset koulussa/hoidossa vai kotona? - Meillä nyt ainakin joululle asti niin, että hoitopäivät periaatteessa 8sta 4ään. Alkuun varmaan viedään myöhemmin ja haetaan aiemmin, tilanteen ja päivän mukaan. Vauvan kanssa sitten katsotaan, miten päivärytmi muotoutuu ja muutenkin, että josko lyhennetään noita hoitoaikoja.

Nuorempi oli ainakin tänään aivan innoissaan menossa päikkäriin. Siellä on vanhoja tuttuja kavereita ja paikka on ollut niin hyvä ja mukava, että on oltu tyytyväisiä kaikin puolin, niin lapset kuin vanhemmatkin. Esikoinen jännitti aika lailla (ja minä myös), kun hänellä paikka vaihtui fyysisesti koulun tiloihin. Uudet tilat ja tädit/sedät siis. Kavereita siirtyi muutama päiväkodista samaan paikkaan, mutta enemmän tulee nyt uusia. Aika sekavalta vaikutti koko touhu näin ekana aamuna, mutta jospa se siitä lähtisi rullaamaan.

Masun kanssa voin kohtalaisen hyvin. Supistelut on selvästi lisääntyneet, välillä muutama aika napakkakin ollut, mutta ei mitään hälyttävää vielä. Vauva potkii paljon, joten liikkeiden suhteen ei ole tarvinnut ainakaan vielä huolestua. Nyt meinaa itselläni olla vähän nuhaa, joka osaltaan väsyttää, mutta jospa tämä menisi pian ohi. (Ja ei, en pelkää sikainfluenssaa. En jaksa liikaa hysterisoida aiheesta.)

4D-stä joku kyseli. Me on käyty kaikkien odotusten aikana. On ollut hieno kokemus ja tuonut varmuutta odotukseen siinä keskivaiheen jälkeen, kun vauva on näyttänyt voivan hyvin. Nyt tämän raskauden aikaa varatessani sanoivat muistaakseni, että kela korvaa, jos käy ennen viikkoa 26 tai jotain. Oli joka tapauksessa viikoista kiinni, tuleeko korvaus vai ei. Saimme sen korvauksen nipin napin, kun aika löytyi ajoissa.

Auto+asuminen meillä suhtkoht kunnossa. Entisillä mennään. Huonejako lapsilla vähän mietityttää. Nyt pojilla ollut omat huoneet. Makkareita talossa on kolme, eli joidenkin kahden lapsukaisen on kai jaettava kammari. Työhuoneesta en haluaisi luopua. Mutta katsotaan.

Huh, tulipa jo aika paljon tekstiä. Kauppareissulle kai tästä on lähdettävä ja ehkä käyn samalla syömässä jotain hyvää lounaaksi. Nautinto sekin nyt tässä välissä, kun voi itsekseen rauhassa kierrellä ja käydä lounaalla. :)

Hyvää vointia kaikille!

Nurmeliini 37+3

Vierailija
30/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmi- ja nelivuotias hoidossa, koska itse opiskelen vielä. Tulinkin juuri lukutauolla tänne kirjoittelemaan, pykälät vilisee silmissä... Muuten olisi ehkä kiva pitää lomaakin, mutta minun on pakko valmistua viimeistään parin vuoden päästä, koska alan opetus loppuu yliopistolta. Siihen mennessä siis maisterin paperit käteen :).

Suunnittelemme miehen kans omakotitaloa, tontti löytyy ja talomalli on päätetty. Muuttovalmis talo otetaan, koska kumpikaan ei kyllä ehdi rakentelemaan kaiken muun härdellin lisäksi. Hyvä kun myöhään iltaisin ja viikonloppuisin toisiamme nähdään. Nyt asumme vielä kolmiossa, jossa neidit siis jakavat huoneen. Vauva tulee meidän huoneessa nukkumaan muuttoon asti vähintään. Rakentaminen olisi tarkoitus aloittaa ensi kesänä.

Nyt on lonkkakipuilu vähentynyt, lonksunuthan tuo on alusta asti. Nukuttaa koko ajan, nytkin voisi ottaa pienet päikkärit. Onneksi on huomenna neuvola, niin näkee vähän hb:n tasoa ja viitteitä siitä, onko vauva laskeutunut lisää.

Sabine 34 + 4 (epävirallisesti 35 + 4)

Vierailija
31/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin kolmatta odottaviin tuossa kesällä, mutta aika hiljaista oli silloin. Noh kolmatta edelleen odotellaan ja aktivoitua pitäisi:) Meille on rakenneultran mukaan tulossa toinen poika: sarja tulisi siis olemaan poika, tyttö, poika:) Aikamoinen ylläri oli tuo pissivä pippeli kun oli ihan tyttöolo. Väärässä olin todistettavasti...

Eilen oli neuvola, sitten jonkun kesäkuun... Siellä ei mitään kummempaa kunhan kelalaput sai ja asioiden todettiin olevan mallillaan. Painoa on nyt tullut kolmisen kiloa ja viikkoja siis 23.

Täällä on kestovaipoista ollut puhetta ja minä taas olen kuorien ja imujen käyttäjä, en niin välitä noista tasku-tai aio-vaipoista. Vastasyntyneellä olen käyttänyt harsoja ja erilaisia kuoria ja tuolla 10 kk tytöllä käytän Iguleen sisävaippaa ja pääosin erilaisia villiksiä. Tämä 2v poju oppi onneksi loman aikana kuivaksi, joten yksi vaippapeppu vähemmän sitten:)

Eilen itseasiassa kävin noutamassa huutonetistä ostamani vastasyntyneen kestovaippapaketin ja oli aivan MAHTAVA ostos! Ihanan kuntoisia kauniita vaippoja ja tarpeeksi koko nb-s iäksi harsojen ohella. Että olen tyytyväinen:) (Me kun tosiaan myytiin sitämukaan kaikki vauvatavarat kun pieneksi jäivät, siinä uskossa että tässä nämä meidän kaksi tai vuosien tauko;)

Ihanaa että täällä on niin moni jo aivan loppusuoralla, meillä la vasta 19.12., eli varmasti jouluaattona synnärillä!

Rouvaii

Vierailija
32/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmeliinin lounassuunnitelmat kuulostivat hyvältä :) Me kävimme eilen koko perhe ravintolassa syömässä ja täytyy myöntää, että vaikka lapsilla oli leikkipaikka ja tekemistä niin ei siitä ruoasta kerinnyt nauttimaan niin kuin olisi halunnut :) miehen kanssa saimme muutaman keskutelun pätkän puhuttua kunnes sisaruksille tuli riitaa ja lopulta oli pakko ottaa molemmat pöytään jäähylle ajatuksella "jos leikit eivät yhdessä onnistu niin sitten ei leiki kumpikaan". Loppujen lopuksi reissu meni hyvin mutta on se ihan eri fiilis syödä yssikseen tai aikuisseurassa.

Meillä esikoinen ja kakkonen tulevat jatkamaan vauvan synnyttyä pk:ssa. Esikoinen on e-ryhmässä joten hänen on jatkettava kuntoutuksellisistakin syistä ja kakkonen jatkaa sitten veljensä seurana. Eivät todennäköisesti jatka koko päiväisinä. Täytyy jutella pojan opettajan kanssa kuinka hän näkee noiden tarhapäivien onnistuvan parhaiten.

Zoya mainitsikin kestoista nuo BumGeniukset. Kaverini on niitä käyttänyt vauvallaan ja on niistä tykännyt. Katselin, että nyt olisi tosiaan saatavana taskuvaippoja jotka sopisivat vastasyntyneestä taaperoon. En tiedä ovatko paljonkin hinnakkaampia mutta toisaalta ei tarvitse sitten ostaa useampaa kokoa. Osaatteko kokeneempina kertoa, että kuinka monta taskuvaippaa tarvitaan että riittävät sitten pesujen välillä? 10-12 vaippaa?

Nyt tyttö tarvitsee muovailukaveria eli menoksi.

vesseli rv 13+6 (jos nyt on tiistai, olen päivistä aivan sekaisin)

Vierailija
33/61 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on flunssa ja olo on sen mukainen. Lapset eivät ole oikein ulkoilukunnossa mutta sisällä meno menee aivan hysteeriseksi. En jaksaisi en :(

Piti tulla tänne kyselemään kun ilmeisesti auton vaihtoa muutama on miettinyt, että mitä merkkejä olette koeajaneet? Meillä on ollut puhetta autonvaihdosta mutta tuntuu, että tarpoisi suossa kun vaihtoehtoja tuntuu olevan useampia.

Tämä lyhyesti. Tulkaahan muutkin ilmoittelemaan jotain itsestänne :)

vesseli rv 14+1

Vierailija
34/61 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla oli ennen muuttoa Espanjassa Ford S-Max, ja tykattiin aivan alyttomasti. Oltiin otettu se silla mielella, etta mahtuu kolmaskin istuin taakse. No, muutettaessa kavi ilmi, ettei diesel-moottoria voi vieda Euroopasta Jordaniaan (erilainen diesel, tms), joten sinne jai auto - snif. Suosittelen lampimasti, on yhta tilava kuin VW Touran, mutta ulkonakonsa, yms puolesta enemman miehen mieleen - ja minunkin. ;)

Nyt meilla on auto haussa, mies oli kaynyt jo katselemassa, yhdessa mennaan lahipaivina. Saa nahda mihin paadytaan.. Taalla lahinna kaupunkiajoa, en haluaisi mitaan valtavan kokoista kaaraa kuitenkaan.

Asuntoon meilla mahtuu kolmaskin. Makkareita on nelja, tytoilla on omat huoneet ja neljas makkari on vierashuoneena. Vauva majoittuu meidan makkariin ainakin ensimmaiseksi puoleksi vuodeksi, ja sitten varmaankin keskimmaisen kanssa samaan huoneeseen.. ehka? Tai vierashuoneeseen, ja siirretaan vieraiden ajaksi siskon huoneeseen? Esikoinen saa ainakin pitaa jo oman huoneen, kun aloittaa ensi vuonna eskarin ja kaipaa muutenkin luonteensa puolesta omaa rauhaa enemman kuin pikkusiskonsa. Tahan astihan meilla on lapset jakaneet huoneen, silla asuttiin talossa jossa kolme makkaria, ja kolmas oli leikihuoneena.

Me palattiin Europan lomilta uuteen kotiin vajaa viikko sitten, ja siita lahtien aika on mennyt rttoisasti laatikoita purkaessa. Nyt on lasten huoneet jo melkolailla kunnossa, samoin keittio, mutta muissa huoneissa on viela roykkioittain laatikoita.

Selvastikin raskaus painaa eritavalla nyt kolmannella kerralla kuin aiemmissa - vai onko se ika? :/ Jos teen liikaa, eli en muista pitaa taukoja, ja pitaa tahtia rauhallisena, niin olen illalla taysin puolikuollut, ja viela seuraavana paivanakin. Paansarkykin tulee heti, jos ei syo saannollisesti ja muista levata. Ei ollenkaan tyypillista minulle, olen tottunut vetamaan urakat putkeen, ja lepaamaan lopuksi - kaikkeen sita viela joutuukin totuttelemaan. :D No, eihan tassa mikaan kiire ole, ja parin viikon paasta tytot aloittavat koulussa (nelja aamua/viikko), joten sitten on senkin puolesta rauhallisempaa. Ihanan isoja ja omatoimisia meidan tyttelit jo kylla on. Leikkivat keskenaan tuntikaupalla, niin ettei heita nay kuin nalan iskiessa. ;)

Larubia 20+5

Vierailija
35/61 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auto on muodostumassa murheenkryyniksi. Ikäerot on niin pienet, että kaikki lapset istuu isoissa istuimissa ja isofixeissä vielä esikoinenkin melkein 2v, joten auto on vaihdettava sellaiseen että takapenkille menee kolme istuinta rinnan. Ja isofix-istuinta siis myös. Vaihtoehtoja on huonosti, Citroen Grande Picasso ja Peugeotin 308 SW. Volkkarilla ei oo mitään, Audilla ei oo mitään, Volvolla ei oo mitään... Skodalla ei oo mitään (nyt meillä on farmari Octavia RS), aina ollut VAG-konsernin autoja ja nyt ei oo kun ranskiksia mistä valita;)

Meneekö tuohon Fors S-Maxiin 3 isofixiä? Peugeotiin taidetaan kallistua, hintaeroa on Citikan kanssa 10 teuria ja se on paljon, vielä kun kumpikaan ei kauheesti säväytä...

Asunto ei ole niinkään murhe heti. Meillä on 4h+keittiö paritalo, pari vuotta mahdutaan kepeästi, mutta laiskasti katsellaan talopaketteja ja isoja ok:t jos sattuisi kohdalle se OMA:) Jo ostettaessa tiedettiin että tämä ei ole se meidän THE asunto vaan välivaihe sitä kohden;)

Rouvaii ja vatsassa kääntynyt poika 23+

Vierailija
36/61 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkeistä ja kokemuksista kestovaipoista =)

Mulla alkoi koulu tällä viikolla, hieman pää pyörällä kaikista uusista asioista... Ilmottauduin nyt syksyn kursseille ja sitten katon miten tuo homma etenee, oma jaksaminen ja minkälainen vauva on. Stressiä en siitä ota.

Vanhin poika on jo viidennellä, joten se on koulussa päivät. Nuorempi on 13 päivää/kk tarhassa(eli 2-3 pvää/vko). Pojan vahvempi kieli on suomi, ja koska mä puhun ainoastaa ruotsia hänelle, niin tarha auttaa sen kielellisessä kehityksessä (on suomenkilisessä ryhmässä). Pojalla siis todettu dyspraxia. Puheterapia on myös suunniteltu pidettäväksi tarhassa. Ja kaipaa se 4-vuotias jo kavereita =) Mut sitten saa olla myös kotona ettei tuu sille sellaista fiilistä että "työnnetään pois" heti ku vauva tulee. Näin minä sen ajattelin =)

Maha on jo aika iso, polvi, selkä ja lonkka kipee. Mut ohi se vielä menee, jännittää vaan vähän ne viimeiset viikot jotka tuntuvat niin pitkiltä, tai jos menee yli... Suppareita nyt tulee päivittäin, menkkamaista jomotustakin. Jossakin vaiheessa aloin jo huolestumaan kun supparit tuli aika tiheeseen ja menkkakivut päälle... Ja mitään ei oo pakattu! Onneks vielä muistaa miten helvetin kipeet ne supparit oli kun on tosi kyseessä, huoletti vaan että ne supparit siitä vielä pahenee. Onneks ei, pari viikkoa vielä niin saan synnyttää "omassa" sairaalassa.

Vauva potkii ja mönkii niin että kipeetä tekee, vielä kyllä omasta mielestä aika korkealla, mut niin on kaikki lapset olleet jopa synnytyksen käynnistyessä.

Hmm... Huomenna on perjantai, poika koulussa, nuorempi isällään, ehkä minäkin suuntaan ravintolaan syömään lounasta hyvän kirjan kanssa (mä en osaa syödä yksin jos ei oo luettavaa =) )! Pitää muistaa hemmotella itseään =)

Zoya 34+2

Vierailija
37/61 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkojahan on jo 35+2 (piti ihan neuvolakortista tarkistaa!), eli vaan viikko niin sit voi tulla, et pääsen tänne lähelle synnyttämään =)

Vierailija
38/61 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kirjoittelun joskus kesä-heinäkuussa, mutta en ihan varma ole oliko se tälle palstalle. Joka tapauksessa kolmonen olisi tulollaan meillekin helmikuussa, ennestään on poika 6/05 ja tyttö 1/07. Heillä on väliä 1v7kk ja nyt tulee vähän reilu 3v. Ja haaveilen myös nelosesta heti perään tälle kaveriksi. Minä täytän 28 joulukuussa joten jos tuuri käy, ehditään saada nelonenkin ennen ku täytän 30v. Mitään mustasukkaisuusdraamoja ei ole koskaan ollut ja tenavat ovat hyviä kavereita ja touhuavat tosi paljon yhdessä. Toki niitä riitojakin on, mutta ei mitään pahempaa.

AutoG: Ollaan katseltu tila-autoja, etenkin siinä mielessä että se nelonenkin tulisi niin ei tarvis olla taas vaihtamassa. Meillä on nyt farmari Gols ja kolmea istuinta ei takapenkille mahdu mitenkään päin! Honda Stream vaikuttaa hyvältä hinta-laatu-suhteelta ja haluaisinki kysellä että mitäs UN ootte siitä tykänny? Saako siinä käännettyä niitä penkkejä pois jos ei oo tarvetta kaikille ja tarvii tavaratilaa?

Asuminen: asutaan maalla reilun kokoisessa omakotitalossa (oisko jotain 160 neliötä)joten tilaa on kyllä. Toki kaikille ei silti (neljälle lapselle) omia huoneita, mutta hyvin olen minäkin lapsuuden/nuoruuden pärjänny muiden kanssa =). Oppiipahan ottamaan muutkin huomioon ja jakamaan =P

Lasten hoidot: meillä muksut on nyt ryhmiksessä ja jos saan järjestettyä työasiat niin että voisin jäädä jo joulukuun alussa kotiin, niin aattelin että olisivat sen joulukuun jouluun saakka 2-3 päivää viikossa hoidossa ja sitte tammikuun alusta jäävät varmaan kotiin. Katsotaan sitte miten käy. Meillä on kyllä tossa lähellä ystäväperhe johon tulee vauva tällä viikolla ja heillä on leikkikavereita meidänkin muksuille niin ollaan varmaan aika paljon tekemisissä =). Mies hoitaa meidän maatilaa (sonneja+pellot) joten ehtii sitte talvella autella lasten kans tosi hyvin.

Kestoista: esikon kanssa käytin eka puoli vuotta vaihtelevasti, toisen kans ei ollu intoa ja nyt olis tarkoitus aktivoitua. Oon kyselly kavereilta niin äp:n vaippoja ja aika paljon on kuoria ja imuja ja muutaman AIO:n oon ommellu itekkin. Jonku verran varmaan ostan sitte lisää. Harsokangasta ostin just 8m ja teen neliöitä, mutta ne on enempi pukluliinoiksi ym. kuin vaippoihin.

Mulla alkaa maha pikkuhiljaa pullistua näkyviin, vielä saa kuitenki peitettyä jos haluaa ;) Liikkeet oon tuntenu jo pari viikkoa, koko ajan vahvistuen. Olo on aika seesteinen, mitä nyt töissä olo tympii ku olin juuri pari viikkoa lomalla =/. Mutta eipä tässä tarvi jaksaa ku sen kolmisen kuukautta! Pahoinvointi on jäänyt pois, mutta väsymys painaa. Pissalla saa ravata öisin monta monta kertaa + muksut jostain syystä heräilee ja pyrkii meidän viereen. Loman aikana saivat tullakin, mutta nyt on pakko kieltää ku ei saada kumpikaan nukuttua jos ovat vieressä potkimassa ja pyörimässä.

Eiköhän tuossa tullu nyt tarinaa hetkeksi.

Krisse 15+6

Vierailija
39/61 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen johonkin aikaisempaan ketjuun ilmoittautunutkin, mutta siitä on jo aikaa.

Täällä vilahtelee " tuttuja" 3-kuumeilijoiden puolelta. Siellä roikuin itsekkin 4 kuukautta.

Eli meillä ennestään kaksi tyttöä -03 ja -05. Tytöillä ikäeroa 1v10kk ja ovat todella läheisiä toisilleen. Leikit menee yleensä hyvin yhteen, toki välillä koviakin riitoja ja tappeluita, mutta yleensä siis kaikki menee hyvin. Pienemmällä jotain mustasukkaisuutta tyyliin " ... kauniimmat vaatteet kuin minulla " tai jos kehutaan isompaa jostain, niin pienempi kyllä loukkaantuu jos ei häntä muisteta kehua. Johtunee luonteesta. Nuorempi muutenkin tempperamentiltaan kiivaampi. Ku vauva syntyy, niin isompi jatkaa eskarissa ja pienempi jää kotiin. Käy kerhossa sitten pari kertaa viikossa.

Meilläkään ei asunti jää ihan heti pieneksi. Kesällä saatiin omakotitalo valmiiksi ja neliöitä on 175. Tosin makuuhuoneita 4, joista yksi toimii työ-/vierashuoneena. katsotaan sitten tulevaisuudessa miten huoneet jaetaan. Autoja kaksi tavallista 5 hengen autoa, ja niillä aiotaan pärjätä.

Meillä tämä lapsiluku asia niin päin, että itse olin jo aivan varma, että lapsiluku jää kolmeen. Mies meillä kuitenkin sitä mieltä että katsotaan nyt. Nyt kyllä itsestäkin tuntuu, että ehkä se neljäskin olisi ihan kiva. Tosin ikää minulla on jo 33v.

On todellakin mukava lukea teidän eri vaiheissa olevien mietteitä. Muistaa itse tuoreeltaan nuo alkuraskauden pohdinnat, ja toisaalta taas muistaa hyvin tuon loppuraskauden.

Itse elelen tätä tasaista keskiraskauden aikaa. Muutoin kaikki mennyt hyvin, mutta hormoonit tekevät minun nivelistä todellakin yli liikkuvia ja selkä on ihan sökönä! Jokaisessa raskaudessa selkä on vaivannut, mutta ei ikinä näin paljoa. Istun nytkin vas. kankulla ja ylös nouseminen ja kävely tekee kipeää. Puoliltapäivin on työpaikkalääkäri ja raskain mielin joudun jäämään s-lomalle vähäksi aikaa. Harmittaa vietävästi työkavereiden puolesta! Töitä meillä kovasti ja sijaisia ei saada. Vajaalla miehityksellä ja vuoroja vaihtamalla täytyy sitten työkavereiden pärjätä. Tosi syyllinen olo!

Synnytystä mietin välillä minäkin. Esikoinen syntyi imukupin avulla ja minä repesin pahasti. vertakin menetin rutkasti. Toipuminen kesti kauan! Kuopuksen kohdalla sitten käytiin muutama ylimääräinen synnytystapa keskustelu lääkäreiden kautta ja mitään estettä alatiesynnytykselle ei ollut ja kaikki menikin todella hyvin. Ainoa juttu oli, että lapsivedet meni kotana ja kahden tunnin päästä tyttö oli maailmassa. Sairaalassa ehdittiin olla 20 min. Nyt sainkin ohjeet, että sairaalaan lähdettävä heti kun supistuksia alkaa tulla. Mulla molemmat synnytykset käynnistyneet vesien menolla. Saa siis nähdä kuin hoppu tulee tämän kolmannen kanssa :)

Raskaus ollut kaikin puolin erilainen kun edelliset. Pahoinvointia vain ihan vähän ja todella lyhyen aikaa, mitkään hajut tai maut ei ällötä niinkuin tytöilta. Silti minulla on tyttö-olo. Kirpparilta olen muutaman pienen vaal.pun. vaatteenkin jo ostanut. Sukupuoli selviää kahden viikon päästä rakenneultrassa. Saas nähdä kuin käy. Liikkeitä tunnen tosi harvakseltaan. Minullakin istukka tuossa etuseinässä.

Toivotaan, että kaikilla menisi elo mukavasti! Pahoinvoinnin kanssa kamppaileville voimia, loppupuolella oleville kärsivällisyyttä ja meille keskitien kulkijoille; nautitaan tästä suvanto-vaiheesta.

Minsku rv 18 tasan

Vierailija
40/61 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältähän niitä kolmannen odottajia löytyy, mitä jo ehdin kaipailla. Ilmottaudunpa siis mukaan.

Meillä on poika 07 ja tyttö 08 ja nyt kolmas raskaus menossa jossain viikolla 8 kai. Mulla on aina vasta ultrassa selvinnyt tarkemmin, kun kierto on mitä on. Vielä ei ole pahaa oloa ollenkaan, mikä onkin tosi ihmeellistä, koska molemmista edellisistä voin pahoin heti alusta, paljon ja pitkään. No, ehtiihän sitä kyllä tässäkin vielä...

Mietin jo nyt synnytystäkin, kun eka kesti 13h, toka 2h että onko tää sitten 10 min... Täytynee lähteä sairaalaan heti kun jotain merkkejä ilmaantuu. Onneksi sairaala on lähellä.

Vielä tää kaikki tuntuu aika epätodelliselta, kun olo on ihan normaali eikä mitään oireita ole. Vähän kyllä jännittää miten mä kolmen noin pienen kanssa selviän, mutta kai sitä kun pakko on.

Piisu