Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puistossa käyttäytymisestä

Vierailija
31.07.2009 |

Miten on, käskettekö lapsenne kerätä kunnan leluja puiston lelulaatikkoon ennen kuin lähdette vai jäävätkö lelut jäljiltänne hujan hajan?

Itseäni kovasti surettaa se että perheet tulevat leikkimään puistoon ja sitten lähdetään yhtään lelua kasaamatta pois ja jätetään kaikki levälleen muiden kerättäväksi.

Vaadinko liikaa vai mitä olette mieltä? Miten teilläpäin toimitaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnan leluja tai laatikoita meidän puistoissa, uusi asia minulle.

Mutta esim. neuvolassa joskus on saattanu unohtua lelut korjaamatta tai siivotaan.

Koitan olla tuntematta pistoa selässä asiasta, se on aika pieni asia mielestäni.

Puistossa taas saattaa olla joku riita jonka vuoksi poistutaan uhmaavina, tai ne unohtuisivat jos eka leikkii leluilla ja sitten mennään juoksemaan hippaa ja lähdetään vaan hajamielisinä pois?

Ehkä joku tulee vartavasten niitä sotkemaan ja sinä rissaat ettei vanhemmat siivoa jälkeensä?

Vierailuilla meillä on sama juttu. Koitetaan pitää vähän kurissa että siivotaan jälkiä jos tulee mieleen, sitten taas on niitä vanhempia jokka ihmettelee miksi edes pyydän siivoamaan koska kohta ne on taas leikissä ja paikat sekasin.

Joten kauneus on katsojan silmissä: sinä näät sotkun ja toinen mahdollisuuden leikkiin -karkeasti sanottuna.

Relaa vähän.

Vierailija
2/11 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi oppii jos ei häntä vanhemmat siihen ohjaa? Tuo on pikkujuttu yleensä juuri sellaisten mielestä, jotka ei välitä oman pilttinsä toiminnasta...

Ei ole tarkoitus, että esim. neuvolatädit työpäivänsä jälkeen kiikuttaa pilttienne levittämät lelut takaisin laatikoihin pois siivojan alta. Mun mielestä vaatii kyllä melkoisesti typeryyttä monilta vanhemmilta. Ei sitä päiväkodissa/koulussakaan jätetä tavaroita miten sattuu. Eli olisi syytä oppia korjaamaan jälkensä jo pienestä pitäen (ikätason mukaisesti).

Musta on naurettavaa, että neuvoloiden seinillä lukee, että "opetathan lastasi siivoamaan leikkinsä, koska me neuvolatädit emme ole olleet leikissä mukana". Uusavuttomia vanhempia, jotka ei lapsilleen tapoja opeta. Ja miksi näissä puistoissa ei enää juuri ole näitä "kunnanpuolesta" leluja? Kun vanhemmat eivät ohjaa lapsiaan pitämään huolta yhteisestä "hyvästä"..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaa miten muut näkevät tämän asian. Itse koen, ettei lapsilta nykyään saa vaatia ihan normaaleja hyviä tapoja, jolloin kaikilla olisi mukavampi olla.

Vierailija
4/11 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kyläillessä. Mutta jos toiset lapset leikkivät esim.hiekkalaatikolla leluilla ja me poistumme paikalta,annamme lelujen olla. Mutta jos lapsi leikkii yksinään leluilla,keräämme ne tietenkin. Minua "häiritsee" omalla pihallakin jos tavarat ovat ihan mullin mallin :)

Vierailija
5/11 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kovin pieni, niin tehtäväsi olisi ohjata häntä huolehtimaan lelujen keräämisestä.

Vierailija
6/11 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla ettei lapsi juuri edes leiki noilla leluilla, mutta itse ainakin tykkäisin opettaa niin että ainakin osa leluista kerätään. Jos kaikki keräisivät ainakin joitakin leluja ei kenellekään tulisi kohtuutonta hommaa lopuksi ja lapset oppisivat tuota vastuullisuutta jo pienestä pitäen.

Vierailija
7/11 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisi niin kyllä kerättäisiin! Kuuluu todellakin hyviin tapoihin siivota jälkensä. Kylässäkin näin pyritään tekemään. Ja neuvolassa jne.

Viimeksi kyllä lääkärissä käydessä jäi lelut vähän levälleen kun ei kai niitä siinä vaiheessa ole aikaa siivota kun lääkäri kutsuu jo sisälle. Ja poismennessä unohdin katsoa leikkinurkan.. Mutta siinä kyllä on jatkuvasti lapsia leikkimässä, eiköhän ne lelut päätyneet suoraan muiden leikkeihin ja toivottavasti joku ne raivasi.. Yleensä pyrin ettei niitä älyttömästi edes leviteltäisi tuollaisissa paikoissa..

Vierailija
8/11 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pystyn tunnustamaan että jos lapsella on vaikka vitullinen uhma niin lelut saattaa VALITETTAVASTI jäädä siihen, koska tiöanne on muuten se että kannan kiljuvaa ja purevaa lasta ja siivoan itse!

Kyllä siivotaan jälkiämme, en muuta sanonutkaan mutta pikku tarkaksi en ala tai miettimään jos jäi leluja neuvolaan, ne kun tarttee siivota käynnin jälkeen ja jos lapsi saa rokotteen niin en painosta siivoamaan sen jälkeen!

Kyllä teillä on ihan sairas käsitys elämästä jos tollanen asia että jääkö pari lelua johonkin.

Me siivotaan myös kesken leikin vanhoja pois, joten mitään sekamelskoja ei jää!

Nipoja olette.

2

Vierailija
9/11 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pystyn tunnustamaan että jos lapsella on vaikka vitullinen uhma niin lelut saattaa VALITETTAVASTI jäädä siihen, koska tiöanne on muuten se että kannan kiljuvaa ja purevaa lasta ja siivoan itse! Kyllä siivotaan jälkiämme, en muuta sanonutkaan mutta pikku tarkaksi en ala tai miettimään jos jäi leluja neuvolaan, ne kun tarttee siivota käynnin jälkeen ja jos lapsi saa rokotteen niin en painosta siivoamaan sen jälkeen! Kyllä teillä on ihan sairas käsitys elämästä jos tollanen asia että jääkö pari lelua johonkin. Me siivotaan myös kesken leikin vanhoja pois, joten mitään sekamelskoja ei jää! Nipoja olette. 2

Sinä taas vaikutat yksinkertaiselta..

Ei tässä kukaan nipoillut yhdestä lelusta, vaan periaatteesta, että lapselle opetetaan miten kuuluisi toimia. Tolla uhman varjollako voi jättää kasvatuksen hoitamatta? Eli teinimurkullekin voi vaikka ostaa sen röökiaskin, ihan vaan siksi, kun sillä on nyt se ikä ja muuten se suuttuu.. Hei haloo, kuka on aikuinen ja missä johdonmukaisuus?

Vierailija
10/11 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu lelujen kerääminen mulle jne... Just joo. Jos niillä leluilla lapsi leikkii, niin kyllä mun mielestä vanhempien tehtävänä on opettaa ja ohjata, että ne mitkä levitellään pitkin poikin myös kerätään takaisin paikoilleen kun leikki loppuu tai lähdetään pois. Ja tämän kyllä voi tehdä vaikka lapsella olisi mikä uhma tahansa. Vaikka sitten niin, että lapsen kanssa yhdessä kädestä pitäen kerätään edes osa niistä leluista. Kyllä sille lapselle voi käytöstapoja opettaa, vaikka sitä välillä kiukuttaiskin.

Vierailija
11/11 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät sanoja suuhuni!

Kyllä lapset kasvatan. Leluja OPETAN keräämään, mutta jos ne joskus jää OSA jokka viimeksi leikissä keräämättä niin ei siihen kenenkään maailma kaadu.

Enempi teitäkin ottaa kupoliin jos jään siivoamaan itse kijuva lapsi kainalossa.

Hyvä syy taas jeesustella, joitain kato ei voi "miellyttää" teki niin tai noin.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän