Miksi suomalaiset ovat niin lihavia ja mistä se tuntemattomien ihmisten tuijottelu juontaa oikein?
Olen tullut takaisin Suomeen 2 vuoden jälkeen ja nämä asiat kyllä käy silmään.
Tarkoitan tuolla tuijottelulla että miksiköhän suomalaiset ikäänkuin tutkii toisaan tuijottamalla epäystävällinen ilme naamalla.. se on kummallista. Muualla en ola vastavaan törmännyt.
Kommentit (17)
tosiaan ehtineen kahden vuoden aikana degeneroitua niin paljon, että suoniimme EU:n myötä hetkellisesti virrannut kansainvälinen veri on nyt jo ehtinyt virrata pois? Että se perijunttius ja kyttäystaipumus kuitenkin ottikin vallan :-(
ja totta kyllä että suomalaiset tuijottavat. oisko erona se, että muuallakin tuijotetaan mutta sen lisäksin puhutaan? Suomessa vaan tuijotetaan, kun ei uskalleta puhua.
tuijottaa ihmisiä mutta puhua samalla? Mitä siinä tuijottaessa pitäisi puhua? Niitä näitä vaiko kohdentaa puheensa tuijotukseen kohteelle?
käymättä Suomessa... Olen asunut ulkomailla yhteensä 11 vuotta, kyllä te olette aina olleet kummallisia, mutta se näkee heti lentokentällä kun tänne tulee että tämä on mörköjen maa. Sori nyt vaan...
ap.
t.ryhävalas... =)
(ainakin av:n mukaan)
eikä missään olen niin raskasluonteisia ihmisiä, eikä tuntemattomia tuijotella avoimesti.
USA:ssa on toki lihvia ihmisiä myös, mutta siihenpä se jää.
ap.
kansainvälinen ja hieno! Nythän meillä on täällä oikein arvovaltainen kommentaattori ja sielun peili av:lla.
Siis olin yhtäjaksoisesti pois 2 vuotta käymättä Suomessa... Olen asunut ulkomailla yhteensä 11 vuotta..
Lihavuus:
- Napsitaan eineksiä välipaloja: jättipullot limpparit, jättipussit sipsiä, Mäkkärin kautta kotiin, pakastepitsa iltapalaksi.
- Ajetaan joka paikkaan autolla, hyötyliikunta vähentynyt ja harrastusliikuntaa ei harrasteta.
Tuijottelu:
- Vanhat käytöstavat ovat olleet sitä että mennään tervehtimättä tupaan, istutaan pirtin penkille ja syljeskellään lattiaan. Kylän väki tunnetaan ja muukalaisia tuijotetaan avoimesti. Tuijottelu jäänyt, vaikka asutaankin niin isoissa kaupungeissa ettei kaikkia enää tunne.
Ainakin kos ihmisiä ajatellaan.
Ihmiset ovat rumia, vaikka eivät olisi edes lihavia.
Jo monet lapset ovat rumia.
Sitten käytös. Toljottelu opitaan jo lapsena. Tai sitten lapset ovat jotain ad-hd- sekoja, missään ei ole niin paljon ad-hd- diagnooseja kuin suomessa.
Olen asunut ulkomailla yht.6 vuotta enkä suomeen halua jäädä enää ikinä!
Mammat ottaa kaikki komean ja miellyttäväkäytöksisen ulkomaisen miehen.
Läskimaha narsistit jää tänne kuolemaan sukupuuttoon.
aloittajakin tuli suomeen ja oli heti sen verran tuijotellut että ylipaino pisti silmään:)
Olen kaunis nuori nainen, ja varsinkin Itä-Helsingissä lähibusseissa, metrossa tai kauppakeskuksessa liikkuessani nyrpeät ja lihavat ämmät tuijottavat, vanhat ihmiset tuijottavat ja mumisevat ehkä kommentteja ulkonäöstäni.
Samoin pissistytöt ovat aika vihamielisen oloisia. Maahanmuttajat eivät tätä vihamieleistä tuijotuskulttuuria harrasta.
Lihavat keski-ikäiset suominaiset ovat tässä kyräilyssä ja kyyläämisessä pahimpia, oikein puistattaa!!!! Mistä tämä oikein juontaa?
nuorehko nainen. Soman lapsen kanssa kun käyskennellään kaupassa tms. niin ei mua kukaan muu tuijota kuin jotkut miehet joskus :-)
Juuri olin Pariisissa ja satuin höristämään korviani kun kuulin suomea, kolme goottilolita-punktyyliin pukeutunutta suomalaistyttöä puheli jotain ja heitä kyllä tuijotti varsinkin vanhempi väki ihan avoimesti kun oli niittipantoja ja raitasukkia jne. Samoin kiinassa länsimaista tulevia tuojotetaan ja osoitetaan sormella erityisesti maaseudulla.
Manga/anime/cosplay -tyyppejä.
Juuri olin Pariisissa ja satuin höristämään korviani kun kuulin suomea, kolme goottilolita-punktyyliin pukeutunutta suomalaistyttöä ...
vain suomessa olen törmännyt "tuohon mikäköhän tuokin luulee olevansa"-tuijotukseen. Kerran muistan että olin pukeutunut tärkeään asiakastapaamiseen ja käyskentelin tappaakseni aikaa oulun stokalla. (Joo, olisi pitänyt olla valmistautumassa siihen tapaamiseen) Minulla oli chaneltyyppinen jakkupuku, pitkät helminauhat, korkeat korot ja matchäävä laukku ja olin vähän enemmän kuin yleensä käyttänyt aikaa naaman ja hiusten laittoon. Silloin kyllä kuulin supinaa ja näin kuinka ihmiset pysähtyivät seurailemaan tekosiani. Katseet olivat jotenkin halveksivia.
Suomessa on tapahtunut paljon. Olemme tällä välin muuttuneet avoimista kosmopoliiteista umpimielisen läskikriittisiksi. Muuntogeeniä epäillään.
Mitenkäs sinulla siellä ulukomailla? Opitko juomaan lattea? Saitko upeita tyylivaikutteita? Aloitko ajattelemaan vierailla kielillä?