Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei koske samat säännöt ulkomaalaisten synnyttäjien vieraita

Vierailija
30.07.2009 |

Olin synnyttäneiden osastolla, jonne saa tulla vierailulle vain isä, sisarukset ja isovanhemmat. Täytyy sanoa että oli somaliäidin vauvalla joko nuoret isovanhemmat tai sitten melko iäkkäät sisarukset kun vauvaa katsomaan lappasi 3 parikympistä sälliä ja pahanhajuisia naisia ainakin 5. Ja sama ilmiö vietnamilaisen synnyttäjän kohdalla, sukua tuli ainakin 15 henkilöä paikalle. Ja käsidesiä ei tietenkään käytetty!!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupee soimaan,luulevat pian rasistiksi... :)

Vierailija
2/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen sairaala on, jonne ei saa tulla muita vieraita - vai tarkoititko vierailuajan ulkopuolella? Monessa paikassa lukee perhe - se voi olla aika laaja käsite eri kulttuureissa, mutta kyllä muakin on saanut kälyt ja heidän perheensä tulla katsomaan -esimerkiksi - ja ihan suomalainen olen. Ja vierailuaikana siis rampannut kavereitakin... kannattaa ehkä ensi kerralla synnyttää kotona niin voi täysin määrätä kuka tulee ja kuka ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha juttu, sellasta se on vaan eri kulttuuria..

Vierailija
4/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jomman kumman ulkomaalaisen äidin huonekaveriksi. Luojalle kiitos,vaikka ateisti olenkin, en joutunut. Eikä mannejakaan synnärillä näkynyt.

Vierailija
5/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä ulkomaalaisella rouvalla mies pyöri huoneessa aamusta iltaan, tuli herättelemään koko huoneen asukkaat kahdeksalta ja päästi vihdoin kymmeneltä nukkumaan. Koki myös vapaudekseen hakea itselleen kahvia ja leipää äideille tarkoitetusta jääkaapista...

Vierailija
6/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita ku sisarukset ja siellä samat viidakonlait ulkomaalaisten esim.somalien kohdalla!Oikaiskaa jos oon väärässä!!

Vierailija
7/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat tarkoittaa kyllä jotakin muuta kuin 15 sukulaista. Tosin alaikäisiähän ne 30-kymppisiltä näyttävät somalimiehet muutenkin ovat kun turvapaikkaa hakevat. En tehnyt elettäkään peitelläkseni sulosääriäni kun somppumiehet kävelivät ohi ja aamutakki oli vähän päässyt paljaiden säärieni päältä luiskahtamaan.

Vierailija
8/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks tumma mies tekemään pizzataikinaa siinä sänkyjen välissä. Kaverinsa viipaloi vieressä herkkusieniä.

Vierailija
9/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneeseen saa tulla isä ja sisarukset, päiväsaliin isovanhemmat. Jos äiti haluaa nähä muita vieraita niin sen voi tehdä vaikka hissiaulassa, mutta siihen ei voi vauvaa viedä.

Vierailija
10/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kateellisia, kun joissain kulttuureissa sukulaiset oikeasti välittävät, ja haluavat nähdä vauvan heti? Eikä sinne synnärille ole mikään pakko jäädä asumaan;) Itse olen kaikkien muiden paitsi esikoisen synnytysten jälkeen lähtenyt pois aamupäivällä, kun vauvat syntyneet yöllä. Eli n.8h viettänyt synnytyssairaalassa. Suosittelen. Muistakaa vaan ilmoittaa vieraille (jos teitä edes kukaan on tulossa katsomaan) että tulevat suoraan kotiin. Itse nimittäin unohdin, ja vieraat soittivat ihmeissään sairaalasta, että missä olen:)

Ja vielä sille yhdelle sulosäärelle:) Vaikka oma miehesi tulisikin sairaalaan vaan muita äitejä pällistelemään, niin hän on luultavasti poikkeus. Eiköhän kaiken maalaiset yleensä tule sairaalaan katsomaan vaimoaa, ja vauvaa.

Vierailija
11/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla elämää, jos synnärillä kyttää, että hakeeko jonkun mies leipää ja kahvia? Ja oikein vielä kyylää, hakeeko ne äidille, vai syökö itse. Luulisi, että olisi muutakin tekemistä siellä, kun kyylätä toisia. Kamala kyylä olet:) Ehkä se mies, varsinkin kun oli ulkomaalainen, ei tiennyt että ei olisi saanut. Pitääkö aina olla niin negatiivinen... olisit sitten itse sanonut hänelle, jos se sinulta on jotenkin pois.

Vierailija
12/19 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Vietnamissa se käsite "perhe" tarkoittaa siis oikeasti muitakin kuin länsimaista ydinperhettä. Eli siihen kuuluu vaikkapa tässä tapauksessa (synnärillä) vanhempien sisarukset lapsineenkin.

Se on kummallista ja hämmentävää noin länkkärin, ja ennen kaikkea suomalaisen näkökulmasta, missä perhekäsite on erittäin rajattu. Mutta tokihan sairaaloissa pitäisi olla samat säännöt kaikille.

Vierailija
13/19 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkaan kyttäämään mitä toisen mies on siellä tehnyt.

Ja se joka on esitellyt sulosääriään.. jätkät ovat nauraneet sulle paskasia kun olet kuvitellut olevasi hemaiseva synnytyksen jälkeen.

Minä en myöskään jäänyt sairaalaan asumaan, vaan heti kun luvan sain lähdin kotiin. Kyllä mullakin siellä kävi kavereita vauvaa katsomassa.

Vierailija
14/19 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin kävi kaveritkin katsomassa (perheineen) ja itsekin olen kavereiden vauvoja käynyt katsomassa. Vierailuaikana toki.

Vierailija
15/19 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinna kireenä kun koko ajan joku sermin takana puhuu pälättää kovalla äänellä.

Mulla oli kiva tuuri, vaikka ei saatukaan perhehuonetta. Oli tosi kiva kämppäkaveri ja hänen miehensä oli koko sen ajan mitä sai olla. Mies vaan piti vauvaa sylissä ja lauloi tuutulauluja. Mä olin jossain vaiheessa valmis vaihtamaan miehiä keskenään.

Ja joka pv ( oltiin 3 pv ) tuli kysymään häiritsenkö ja kun mies lähti, vaimo kysyi oliko mies liian kaua. Sisällä huusi ääni lisää, lisää lauluja.

Vierailija
16/19 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat sai olla vain aulassa :( Paskapaikka...

Toivottavasti asia muuttunut viimevuosina...

Vierailija
17/19 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytin joitain vuosia sitten päijät-hämeessä ja samassa huoneessa osastolla oli joku ulkomaalainen synnyttänyt. kansallisuutta en tiedä.

huone oli neljän hengen huone ja meitä oli se neljä. kun tämän naisen "perhe" tuli vauvaa katsomaan, nousi huoneen melutaso aivan toiseen sfääriin. huoneeseen marssi vauvan isä ja kutakuinkin 10 poikaa/miestä. en usko hetkeäkään että olisivat olleet isovanhemmat tai vauvan veljet. siinä sitten käyttivät härskisti meille äideille tarkoitettua wc:tä, joka oli aivan minun sänkyni vieressä. yritä siinä sitten harjoitella imettämistä kun ihan tuikituntemattomat ramppaa vessassa ja joka ikinen koki tarpeelliseksi pällistellä silmät suurena mitä minä omassa sängyssäni teen. voi että vitutti!

ja se kyseinen nainen jota olivat katsomassa oli kivuista melkein koko vierailun ajan lähes taju kankaalla.

Vierailija
18/19 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkailin ympäristöä kun jouduin ennen synnytystä siellä haahuilemaan parikin päivää.

Mä kanssa muistan/tulkitsin niin, että vain just oma mies ja lapset saa tulla huoneeseen katsomaan. Ja kuitenkin toisenlaisesta kulttuurista tulleilla pyöri siellä ihan mihin aikaan vain tolkuton määrä vieraita.

Mua pänni se vaan siinä mielessä, että miks niitä ohjeita/käskyjä on, jos vaan osa niitä noudattaa. Ihan yhtälailla oisin ihmetelly jos olis ollu ihan tavis-suomalaislössi siellä vellomassa.

Tyksistä olen kuullut ettei sais tulla muita ku sisarukset ja siellä samat viidakonlait ulkomaalaisten esim.somalien kohdalla!Oikaiskaa jos oon väärässä!!

Vierailija
19/19 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen vauvani hätäsektiolla, vauva sekä äiti ei voinut heti hyvin, jouduimme olemaan ensin erityistarkailussa. Lopulta pääsimme äiti-vauva osastolle, saimme päivän ajan oman huoneen. Seuraavana aamuna sinne tuli äiti joka oli saanut somaalin kanssa vauvan. Naapurin äiti oli kyseissessä sairaalassa työssä, eikä siitäkään huolimatta noudattanut sairaalan sääntöä että vain vierailuajalla muita kuin isä. Hoitajat kerran jopa huomautti auttoi 5 min... ARVATKAA TEKIKÖ MIELI LÄHTEÄ KOTIIN? Sanoin hoitajalle joka haki lääkärin, en saanut lupaa lähteä, otti päähän! Onneksi päästiin seuraavana iltana sitten pois...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme