Mitä mieltä nimestä Elva?
Emma ja Ella ovat liian suosittuja tällä hetkellä, mutta miten olis Elva? Helppo lausua ja taipuu varmasti myös ulkomailla. Mielipiteitä?
Kommentit (16)
eli ehkä kandee miettiä vielä ihan uudestaan sitä Elvaa... :)
herätkää, ajatelkaa lasta älkääkä omaa "kansainvälistä" korvaanne
Mulle nimessä Alva on taas ongelma, että vaikka se kuulostaa naisen nimeltä yhdistän sen Thomas Alva Edisoniin. Tää on varmaan vain mun ongelmani.
t. ei ap
kai suomen laissa sanotaan jotain lasten nimistä, eikös siitä oo laki. nimi EI saa olla numero. kakskielinen maa, joten jepjep.
Alkuhämmästyksen jälkeen ihan mielestäni ihan mukava nimi. Google kertoo, että Elva on alunperin Irlannista, mutta sitä on käytetty myös Saksassa ja Skandinaviassa. Tarkoittaa 'totuudenmukaista'. Suosituimmillaan se oli 1900-luvun alussa, nykyisin harvinainen. Suomessa on ollut 18 tyttöä tällä nimellä.
Ylläri, että AV-mammat eivät lämpene kuin Jeminoille, Jaminoille ja Jessicoille...
kai suomen laissa sanotaan jotain lasten nimistä, eikös siitä oo laki. nimi EI saa olla numero. kakskielinen maa, joten jepjep.
Viime vuosikymmeninä on annettu Elva nimeksi kuusi kertaa. Lisäksi nimeksi on annettu 1980-luvulta lähtien mm. Tio, Nio, One, Seven, Ten.
Viisikin löytyy, mutta noin sadan vuoden takaa.
Kiitos mielipiteistä, niiden peruseella voisin nimen tytölleni antaakin. Nimittäin jos joku nimi torspataan täällä, niin se on pelkästään hyvä merkki :)
t. ap
Kiitos mielipiteistä, niiden peruseella voisin nimen tytölleni antaakin. Nimittäin jos joku nimi torspataan täällä, niin se on pelkästään hyvä merkki :) t. ap
Hei ap, mites se Tretton tai Tjugo? IhQja nimiä hei nekin ja kansainvälisiä! ;-)
Siks, kun ne ei ole oikeita nimiä. Elva sitä vastoin on. Käsittämätöntä porukkaa täällä...
ja varsinkin, jos ympärillä ei kauheasti ruotsia puhuta, niin miksei! Voisin antaa omallenikin. Tunnen sitä paitsi erään Elvan, tumma kaunotar :)
Mun balettiopettajan nimi oli Elwa ja hän on kaiken lisäksi suomenruotsalainen.
Elva, tolva, luppakorva.
Näin opittiin ruotsia.
mieleen kela tai muu sellainen lyhennys jostain