Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä syy oikeuttaa mielestäsi toimentulotukeen?

Vierailija
30.07.2009 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juuri mikään.

Äärettömän pieni eläke ja äärettömän suuret lääkekulut ehkä joo?

Vierailija
2/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni siihen löytyy joku laskentakaava, että koska on tosi käyhä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä muut saa kuin ihmiset joilla ei täyty minimitoimeentulo.

Vierailija
4/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtui se sitten mistä vain.

Vierailija
5/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;11421

riittää vain että rahat eivät riitä elämiseen. yllä olevassa linkissä on toimeentulonperusteet ja laskuri, eli melkein millä tuloilla vain voi saada jotain tukea, jos menot ovat isommat kuin tulot.

Vierailija
6/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut 6v kotona hoitamassa kolmea lastamme, lapset olivat tuolloin 6v, 4v ja 2v. Minulla ei ollut yhtään säästöjä, ainoa tulo kotihoidontuki ja lapsilisät.

Mieheni oli ollut työssä ja maksanut pääosin laskut.

Sitten mieheni kuoli ihan yllättäin onnettomuudessa. Kun mieheni kuoli, minulla oli tililläni vain pari kymppiä rahaa. Miehellä oli reilusti, mutta en saanut lain mukaan hänen tililtään rahaa nostaa.

Omat vanhempani olisivat takuulla auttaneet, mutta sattuivat olemaan juuri silloin eri puolella maailmaa (tulivat sitten kyllä kesken loman).

Yksi kriisityöntekijä neuvoi menemään sosiaalitoimistoon ja sainkin sieltä heti seuraavaksi päiväksi tililleni muistaakseni 200€, jolla sain lapsille ruokaa, vaippoja yms välttämätöntä siksi aikaa, että asiat alkoivat selviämään.

ja tuo pari sataa tuli toimeentulotuen nimellä.

Vierailija
7/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkillinen työttömyys (esim. kummatkin kun tehdas lopetetaan), sairastuminen, puolison kuolema, lapsen sairastuminen ja sen takia pois töistä.

Vierailija
8/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttt:n oikeutettuna tukimuotona. Olen siitä iloinen. Ystäväpiirissäni monta ihmistä, jotka ilman omaa syytään joutuvat elämään sen varassa. Olen yrittänyt kertoa heille, että se on lakisääteinen oikeus. Mutta kokevat syyllisyyttä silti.

ap

Vierailija
9/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka köyhyys olisikin omaa syytä. Jopa silloin.

Itse en luukulle hevillä matelisi, vain tosi hädässä... ja ajattelen, että nuo tyypit eivät kai osaa muuta tehdä. Ovat jotenkin kyvyttömiä kontrolloimaan elämäänsä. Tuskinpa mni on onnellinen toimeentulotukiasiakas. Jollakin jokaisen on kuitenkin elettävä, aika kurjaa olisi jos juopot esim. Kuolii kuin kärpäset katuojiin.

Vierailija
10/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsin syvä köyhyys toki

Vierailija
11/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne siellä virastossa ole tarkkoja sen myöntämisessä ilman av-raatiakin.

Ja esimerkkinä nyt menköön vaikkapa ystäväperheeni jossa mies on lomautettuna ja nainen äitiyslomalla, lapsia 2kpl.

Vierailija
12/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen perhe jossa toienn vanhemmista on töissä ja toinen hoitovapaalla.

Pääkaupuunkiseudulla vuokrat ovat niin järkyt että ei tarvita kovin kummoisia lääkekuluja kun peruskoulun opettajan palkalla ja kotihoidon tuella elävä perhe joutuu hakemaan toimeentulotukea.

Vierailija
14/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ainakaan myönnetty euroakaan kun olin työtön ja mies ei saanut mistään mitään kun oli irtisanonut itsensä, mutta ei ollut vielä saanut irtisanomispakettia.

Viiden hengen perheelle pitää riittää 1300 euroa/kk, vaikka meillä meni jo pelkkään asumiseen kaikkiaa 2000e/kk.(lainat, korot,vedet,sähköt, lämmöt vakuutukset jne.)

Tottahan toki ttt määrässä katsotaan kokonaisuutena koko vuoden tulot eikä todelliset sen hetkiset tulot ja menot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä