kumpi parempi hoitopaikka 1-vuotiaalle
Laittaisitko pienen lapsesi ennemmin päiväkotiin vai perhepäivähoitajalle? Millaisia kokemuksia?
Kommentit (25)
Mutta olen vain ajatellut että jos on ihan peruslastentarhanhoitaja, ei esim. opettaja niin omien lasten kotona hoitaminen versus töihin meneminen saattaa taloudellisesti olla plusmiinusnolla tilanne...anteeksi jos olen niin tyhmä että olen palkkojen suhteen väärässä käsityksessä. Kommenttiini ei sisältynyt mitään arvoajattelua, kysymys oli vain rahasta.
Meilläkin oli lapset ryhmiksessä. Lopputulos oli että tehtiin paikasta kantelu lääninhallitukseen.
Kannattaa soittaa alueesi valvojalle ja tarkistaa onko paikasta valitettu. Me ei tiedetty tehdä tätä ja jos oltaisiin tiedetty paikan valituksista niin ei oltaisiin lapsia sinne laitettu.
On vaan harmi että paikka josta tehdään paljon valituksia voi jatkaa jos itse lapsen hoito on kunnossa, mutta vanhemmille saatetaan soittaa heti töihin että hae lapsi jos ripuloi kerran.
Pph kuuluu ihan samaan luokkaan. Pari perhepäivähoitajaa kun laittaa yhdessä tilat ja aloittaa toiminnan saadaan ryhmis.
Yksityinen hoitaja saa sanoa miten asiat tehdään ja koska me ei aina haluttu samaa niin sanoivat suoraan että jos ei kiinnosta niin laittakaa lapset tarhaan SÄILYTYKSEEN.
Me laitettiin lapset tarhaan ja yllätyttiin miten hyvä paikka se on.
Loppujen lopuksi on se ja sama onko saman kokosessa ryhmässä eri-ikäsiä lapsia vai kaikki noin saman ikäsiä.
Saattaa olla että ryhmässä voi olla vaikeaakin jos sielä on isoja jokka ei halua olla pienien kanssa ja pienet vaatii paljon huomiota?
Tarha on meidän kokemuksen mukaan ollut parempi vaihtoehto. Ja tarhan vauvojen osasto tulee pian testiin kun palaan hetkeksi töihin.
En tee työtä päiväkodissa pelkästään rahan takia, mutta tienaan aikas paljon paremmin kuitenkin mitä olisin saanut jos olisin jäänyt kotihoidontuella kotiin. Olen töissä vuoropäiväkodissa. Rakastan työtäni, mutta jos olosuhteet olisivat sallineet niin olisin ollut pidempään kotona.
Hoitohara ole kaikille 300 miinus verot?
Kai nyt työstä saa enempi PALKKAA?
Oletko ajatellut, että kaikki pk työntekijät tekevät työtään silkasta kutsumuksesta?