Vauva nukkuu välissä, neuvoja ja kokemuksia
Jostain syystä on nukuttu viime aikoina aika heikosti. Vauveli, vaikkei vielä edes osaa istua, kömpii kuitenkin yön aikana omasta pinnasängystään vanhempien väliin nukkumaan. Onhan siinä riskinsä ja pitäis aina nostaa takaisin sänkyyn syötön jälkeen, mutta ei se vaan aina niin mene.
Ongelma on kuitenkin enemmänkin vanha sänky, joka menee nyt vaihtoon, tilaa kun on vähän niin sängyn kunto korostuu ja yli kymmenen vuotta vanhat vaahtomuovipatjat ovat ehkä tiensä päässä.
Voiko halvalla saada hyvää?
Onko jollain kyseisessä mainoksessa oleva sänky tai tuon hintainen?
http://tarjousnet.fi/yritys.php?y=Porin+Vaihtokaluste
Hinta kuulostaa hyvältä, mutta onko jo liian edullinen? Tutut satsasi just johonkin muotoutuviin patjoihin ja petariin (ei Tempur), eikä kuulostanut lainkaan kiinnostavalta hinta, vaikka kuinka kehuvat.
Lisäksi kaivataan keinoja millä olette tuota maagista välissä nukkumista ja syömistä vähentäneet???
Kommentit (25)
Ei oikein tuo lainaaminen toisesta viestistä sujunut mutta asia käy ilmi loppuviestistä!
lapsi minkä ikänen ja kuinka kauan tätä kestäny?
jos tulee tapa niin et saa nukutettua enää omaan sänkyyn..
joudut katselemaan vielä kymppi vuotiaana lastasi keskessänne..
fakta juttu
samoin esikoinen aikanaan. esikoinen lakkasi (ainakin osittain) nukkumasta vieressäni kun ostimme hänelle 2-veenä oman sängyn. välillä hän silti kömpii sänkyymme nukkumaan ja siellä meitä nukkuu silloin neljä..
joskus aamuyöstä laitan vauvan minun ja mieheni väliin, jotta voin syöttää toisesta tissistä.
Mieluummin kuitenkin pidän vauvan minun puolella, koska pelkään ettei miehellä ole sellaisia vaistoja ettei huitaise vauvaa tai laita vaikka peittoa niin että se menee vauvan päälle.
Mutta niin se meilläkin on ollut ja on muuten just tuollaiset muotouvat patjat, ei ole hyvä silloin jos on vauva välissä. Tulee nukuttua ihan reunalla ja hankkii tippua sänkystä. Muuten on mahtavat. Maksoi kyllä yli 1500e.
Itse on koetettu vaan vähentää ensin kiinteillä ruuilla yötissittelyä, eihän siinä aina syömisestä ole kyse, ja sitten vaan selkeä linja. Omaan sänkyyn nukahdetaan eikä tisulle ja siellä nukutaan. Flunssa kun tulee, sotkee heti kuviot = )
kyllä ne lapset haluavat nukkumaan omaan sänkyynsä aika pian, ei sitä välissä nukkumista ikuisuuksiin kestä!
terv. nimim. neljän välissä nukkuneen lapsen äiti
Kuus kuukautta on ikää ja muuten juuri flunssan jälkeen on ollut taas ihan mahdotonta!
liian korkealla, jos vauva pääsee itse kömpimään pinniksestä teidän sänkyyn. Ei kun vaan pohjaa alemmas niin turha kulkeminen jää. Ja kyllä se sitten rauhottuu, kun saa vähän tukevampaa ruokaa.
Eikä vaikuta siltä, että 10 vuotiaina tulisivat viereen.
Ovat saaneet läheisyyttä. Äidin selälle ei vaan kovin hyvä.
Ihan rauhassa. Kyllä ne jossain vaiheessa siirtyvät omaan sänkyyn. Ja sitten niitä kaipaa, kun eivät tule viereen. Mikäs sen ihanampaa lapselle kuin oman vanhemman lämmin läheisyys. Jos miettii, kumpi on luonnollisempaa ja turvallisempaa lapselle, lämpimässä vieressä nukuttaminen vai yksin sängyssä nukuttaminen, niin mielestäni edellinen. Eri asia on, jos ei itse saa nukuttua kun vauva pyörii tms. Mutta älkää nyt ihmeessä kärsikö mitään syyllisyyttä vieressä nukkumisesta, ei se mikään rikos ole. Maailma nyt vaan on niin kylmä ja itsenäisyyttä korostava paikka nykyään, että vauvakin pitäisi heti häätää omaan sänkyyn itsenäistymään...Puppua, sanon minä!
No sehän siinä ihanaa onkin, eli itse tietenkin nostan omaan sänkyyn ja siinä sitten otetaan vähän maitoa ja läheisyyttä. Välillä herää ja katsoo, että siinä Hän nyt on. Vähän vaan kaipaa välillä itselle parempia nukkumismahdollisuuksia. Ja uskon että kuusikuinen osaa jo ilmaista jos hänen päällensä meinataan kääntyä?
Eikös tuossa vauvan välissä nukkumisessa ole suurin riski se, etä jompikumpi vanhemmista kääntyy päälle tai jää peiton alle ja tukehtuu tai tippuu sängystä ja loukkaa muuten itsensä?
Eikös tuossa vauvan välissä nukkumisessa ole suurin riski se, etä jompikumpi vanhemmista kääntyy päälle tai jää peiton alle ja tukehtuu tai tippuu sängystä ja loukkaa muuten itsensä?
meillä 5v tyttö on nukkunut koko elämänsä meidän välissä ja koskaan ei ole tapahtunut mitään mainitsemaasi kauhukuvaa. Hyvin ollaan nukuttu kaikki yöt. Ja nykyään meitä nukkuu jo neljä samassa sängyssä ja hyvin menee edelleen ;)
Toinen lapsi nukkuu vanhempien välissä ja toinen mun vieressä. Vielä olisi siis yhdelle lapselle paikka isän vieressä :)
Nukkuneet reilun vuoden aina minun kainalossa, sänky on niin, että vauva on minun ja seinän välissä, toki välillä isänsä ja minun keskessäkin.
1v olen laittanut sitten jatkettavan meidän sängyn ja seinän väliin, jokainen on alkanut nukkua vuoden jälkeen siinä omassaan, välillä enemmän, välillä vähemmän. Siitä voi kömpiä viereen jos haluaa.
Jokainen on myös siinä 2v tienoilla alkanut nukkua kokonaan omassa sängyssään, kuopus on nyt tässä vaiheessa, saattaa kömpiä viereen, mutta menee vähän ajan päästä takaisin omaansa, helppoa kun on sängyt kiinni toisissaan :) Isommat on alkaneet myös 2v pysyä omissa sängyissään, ja harvoin sen jälkeen ovat tulleet meidän sänkyyn. Tulevat lähinnä jos näkee pahaa unta, tai on kipeänä. Isommat siirtyivät nukkumaan yhteiseen omaan huoneeseen, kun keskimmäinen oli reilut 2v.
Jokainen on saanut nukkua kainalossa, ja minusta on ollut niin ihanan helppoa imettää siinä sivussa. Ja toisaalta, koska tällä tyylillä meillä kaikki on nukkunut aina hyvin. Ovat omaan tahtiinsa siirtyneet omaan sänkyyn, kun läheisyyden tarve ei yöllä ole enää niin kova, 2v paikkeilla selvästi on jokainen alkanut haluta nukkua "omassa rauhassa".
kuin omassa sängyssä, pimeässä ja peiton alla - eli perhepeti tarkoittaa ei-seksiä loppuelämän?
Vitsi, pitää äkkiä juosta kertoo miehelle tää, ettei se vaan ala taas suunnittelee mitään sohvalla hommailuja tänä iltana!
Nyt ennen nuorimmaisen syntymää ostettiin 180cm leveä sänky paksuilla superlonpatjoilla, ja päälle yhtenäinen petari. On huomattavasti mukavampaa nukkua leveämmässä sängyssä..edellinen oli 160 cm.Meillä kaikki ovat nukkuneet kainalossa hieman yli yksivuotiaaksi, ja imetyksen loputtua pikkuhiljaa siirtyneet omaan sänkyyn nukkumaan.En muista kenenkään tulleen enää meidän sänkyyn yöllä sen jälkeen kun ovat päässeet omaan sänkyynsä nukkumaan..En ole koskaan vieroittanut vauvaa ensin yöimetyksestä, vaan olen ensin lopetellut päiväimetykset ja sitten yösyötöt. Ei pieni lapsi ymmärrä miksi päivällä saa rintaa lohduksi ja ruuaksi ja yöllä ei...
Meillä oli lapsuudenkodissa vanhemmillani sen verran kapea parisänky, ettei sinne mahtunut lapset nukkumaan väliin. Meillä asia ratkaistiin niin, että yöllä sai kömpiä vanhempien sängyn viereen oman peiton ja tyynyn kanssa nukkumaan. Sängyn viereen lattialle oli jo valmiiksi pedattu päiväpeitoista ym. valmis vuode mahdolliselle yökulkijalle. Toimi hyvin, meillä oli pikkusiskon kanssa selvä jako siitä, kumpi nukkui isän, kumpi äidin puolella sänkyä, ja kaikki osapuolet saivat hyvät unet.
nimim. lattialla nukkunut
itseasi tuosta etta vauva nukkuu vieressa. Anna nukkua nyt ainakin muutama kuukausi. Tuo on ihan potaskaa etta et saa sita sitten ikina omaan sankyyn nukkumaan.
Selvä aikuinen ei käänny vauvan päälle. Humalassa vauvaa ei saa vieressä nukuttaa, hiljattainhan yksi äiti humalassa nukkui vauvansa päälle. Vauvan täytyy olla perhepedissä luonnollisestikin niin, ettei pääse putoamaan.
Meidän viisivuotias on nukkunut kolmikuisesta asti meidän vieressämme. Ensin oli pinnasängyssä, siitä siirtyi väliin. Kolmivuotiaana ostettiin hänelle omaan huoneeseen isojen poikien sänky, jossa nukkuu alkuyön ja yöpisun jälkeen siirtyy väliimme jatkamaan uniaan. Ikinä ei kumpikaan meistä ole kierähtänyt lapsen päälle ja pudonnut on sängystä tasan kerran, silloinkin keskellä päivää leikkiessään sängyssämme.
Meillä on normaali parisängyn vierssä 90 senttiä leveä tavallinen sänky, joka on yhtä korkea kun iso sänky, joten tilaa on vielä vauvallekin. Eli meitä on nyt neljä samassa vuoteessa, niin että vauva on seinän ja minun vieressäni, isompi isän ja minun välissä. Näin estän viisivuotiasta potkimasta vauvaa ja koska äiti on vauvan suhteen herkempi kun isä, varmistamme vielä, ettei isäkään vahingossa huido unissaan vauvaa.
Ja mitä seksielämään tulee, seksiä voi harrastaa vaikka missä muuallakin kun sängyssä... Vaatii vaan vähän mielikuvitusta ja sen käyttö seksissähän on vaan eduksi. ;)