Osaako kukaan auttaa, liikunta & laihtuminen..
En nyt ymmärrä missä on vika kun en laihdu YHTÄÄN? Olen nyt kuukauden ajan lenkkeillyt ahkeraan ja syönyt aika tarkkaan 1500 kaloria päivässä. Grammaakaan ei ole lähtenyt?? Alkaa motivaatio hiipua pahemman kerran :(
Kommentit (13)
Kerää nestettä. Eli jos pidät liikunnasta taukoa, niin paino varmasti notkahtaa alas.
Jos silti syöt vielä liikaa? PAljonkon painoa on? Ja kuinka usein urheilet?
kokemuksesta.
Kun aloitin talvella hölkkä/juoksulenkit, niin meni varmasti reilu kuukausi ennenkuin paino notkahti alaspäin. Siinä meinas todellakin motivaatio lopahtaa, mutta jatkoin sinnikkäästi lenkkeilyä ja johan alkoi paino pudota.
Älä luovuta, kyllä se paino siitä tippuu!!
ensin pomppaa jopa ylöspäin, kun löysät paikat muuttuu lihakseksi (lihas painaa enemmän, ennen kuin paino lähtee tippumaan. Voipi myös käydä niin kun mulle kävi, että vaatekoko pienenee, läski häviää mutta paino pysyy ennallaan.
luin että jos syöt saman verran kuin ennen ja liikut (reipasta kävelyä) 4km JOKA päivä niin paino laskee kilon kuukaudessa.
eli luultavasti syöt liikaa?
2kk. Noin 3-4 kertaa viikossa, vähintään puoli tuntia kerralla. Paino vain nousi vaikka ruokamäärät pysyivät mielestäni samoina. Sitten iskikin totaalinen uupumus ja lenkkeilyt nyt toista kuukautta tauolla :-(
Jos innostus lopahtaa ja juokseminen ei ole kivaa niin silloin voisin arvata että juoksette liian kovaa.
Alku ja tavoitepainon kertominen myös auttaa yhtä paljon kun kilokalorien kertominen. Vaaka on myös tosihuono mittari. Pitäisi lailla kieltää. Käyttäkää mielummin vanhoja valokuvia ja peiliä.
Jos innostus lopahtaa ja juokseminen ei ole kivaa niin silloin voisin arvata että juoksette liian kovaa.
Alku ja tavoitepainon kertominen myös auttaa yhtä paljon kun kilokalorien kertominen. Vaaka on myös tosihuono mittari. Pitäisi lailla kieltää. Käyttäkää mielummin vanhoja valokuvia ja peiliä.
Itselläni on sellainen aineenvaihdunta, että paino heittelee aivan hulluna +/- 2 kg on ihan normaalia. Olen myös huomannut, että jos käyn edellisenä iltana lenkillä, aamulla paino on taatusti siellä ylärekisterissä, ei ainakaan laskenut.
Toisaalta mulla on kahdet farkut, joita käytän mittarina. Ne sopivat vain silloin jos olen tarpeeksi hoikassa kunnossa, eli ihannepainossani :) Valitettavasti vielä ne eivät sovi, mutta matka on alkanut 2 viikkoa sitten ja parempaan ollaan menossa. Olen viimeksi käyttänyt niitä 2 vuotta sitten :(
Tätä konstiahan käytettiin myös Sinkkuelämässä, jossa Miranda imetyksen ja vauvanhoidon lomassa huomasi yhtäkkiä mahtuvansa "skinny jeans" -farkkuihinsa, eli farkkuihin, joita oli vuosikaudet säästänyt, mutta jotka eivät olleet vuosikausiin mahtuneet päälle.
Puoli tuntia on todella lyhyt aika. Esim. 60 kg painavalla puolen tunnin kävely kuluttaa vain vähän yli 100 kcal. Usein vielä tulee syötyä hieman enemmän, sillä nälkäkin saattaa olla suurempi, kun hieman ulkoilee.
2kk. Noin 3-4 kertaa viikossa, vähintään puoli tuntia kerralla. Paino vain nousi vaikka ruokamäärät pysyivät mielestäni samoina. Sitten iskikin totaalinen uupumus ja lenkkeilyt nyt toista kuukautta tauolla :-(
Jos liikut paljon, 1500 kcal:lla kyllä laihtuu. Itse olen laihduttanut 74 kg:n alkupainosta nyt 9 kg Kalorilaskurissa, jossa syntyy tarkat tilastot syödyistä kaloreista ja liikunnasta. Olen syönyt puolentoista viime vuoden aikana keskimäärin 1500-1600 kcal päivässä ja liikkunut päivittäin: joko tunti reipasta kävelyä tai vähintään 30 min hölkkää ja lisäksi joogaa noin neljä tuntia viikossa. Minullakin oli urakan alkupuolella todella pitkä, lähes kahden kuukauden tasanne, jollloin painoni ei laskenut yhtään. Myös sen jälkeen painoni on laskenut nykäyksittäin eli 4-5 viikon "jumit" ovat kuuluneet asiaan. Silti paino laskee, kun vain jaksaa noudattaa ohjelmaansa.
Ap täällä..
Itse olen lenkkeillyt noin 45min kerrallaan, lähinnä reipasta kävelyä, ei niinkään juoksua koska olen totaalinen sohvaperuna ollut aiemmin. Olen merkannut kaikki syömiset ylös ja laskujen mukaan syön niin ett äolen joka päivä noin 500kcal "pakkasella" eli siis saisin syödä enemmänkin? Syönkö siis nyt liian vähän kulutukseen nähden?
Pakko kait tätä on vaan nyt jatkaa ja toivoa että paino lähtee jossain vaiheessa laskemaan. Ylimääräistä olisi liki 20kg :((