Noin 30-vuotiaat - onko jo ryppyjä?
Onko teillä jo kasvoissa ryppyjä? Jos on, missä kohden ja kuinka paljon?
Poltatko tai otatko aurinkoa / käytkö solariumissa?
Kommentit (13)
en ole ryppyjä havainnut, mutta ehkä ilmejuonteet ovat vähän syventyneet lapsensaannin jälkeen.. En ota aurinkoa kasvoihin, mutten yleensä käytä suojavoiteitakaan, isot aurinkolasit ja lippahattu ovat riittäneet..en käy solariumissa, en ole koskaan polttanut..iho on hemmetin rasvainen..
Ryppyjä ei ole muuten, paitsi ihan alaluomen alla alkaa näkyä kaksi pientä juovaa...
Poltan valitettavasti tupakkaa, en käy solariumissa taikka muutenkaan grillaa itseäni.
Mulla on tosi herkkä ja kuiva iho, joten rasvata pitää kunnolla aamuin ja illoin. Käytän herkän ihon silmänympärysvoidetta. Muuten en juuri vaivaa päätäni ryppyvoiteilla.
vielä, viime vuonna tuli kolmekymppiä täyteen :) En polta ja muutenkin terveet elämäntavat, en varsinaisesti grillaa itseänä auringossa mutta suojavoiteet unohtuu usein. Muuten huomaa ettei ihan teinejä olla enää, esim. valvominen väsyttää erilailla kuin parikymppisenä.
poltan, auringossa tulee oltua aika paljon,en käytä suojavoiteita.
En erityisemmin hoida ihoa,aamulla ja illalla vesipesu, ei ryppyjä vielä.
Onko teillä jo kasvoissa ryppyjä? Jos on, missä kohden ja kuinka paljon?
Poltatko tai otatko aurinkoa / käytkö solariumissa?
vielä. Ihoni oli melko rasvainen, rasvoittuva ja helposti tuli finnejä. Vähensin tupakointia reilusti n. 27-vuotiaana ja lopetin sitten pikku hiljaa. 32v en enää polttanut.
Ihan selvät juonteet alkoivat tulla ikävuosina 33-35v. Nyt olen kohta 36v ja näytän kyllä just niin ikäiseltäni. 6v sitten olin vielä nuoren aikuisen näköinen, nyt keski-ikäisen naisen.
ja kauhukseni olen huomannut että minulle on kehittymässä ns hamsteriposket... voiko asiaa ehkäistä mitenkään??
Poltan, mutta en ota aurinkoa/käy solariumissa. Omasta takaa on tarpeeksi kollageenia. :p
Olen 36v, ja koska ihoni on kuiva, joudun rasvaamaan sen 2 kertaa päivässä. En tee sitä ryppyjä ehkäistäkseni vaan siksi että muuten olo on kiristävä ja hankala.
En käytä silmänympärysvoiteita tms, mutta naamavoiteet ovat suht laadukkaita.
"Painaumat" nenästä suupielten kieppeille ovat voimistuneet/syventyneet, ei kuitenkaan selkeää uurretta/ryppyä. Mulla on nuo aina olleet, mutta nyt selkeämpinä kuin ennen.
Kulmakarvojen välissä väsyneenä saattaa näkyä pari viivaa, ne häviää jos olen muutaman päivän kurtistamatta...
Ei muuta, rasvoittuva iho on.
En polta mutta auringossa olen kyllä ilman mitään aurinkorasvoja.
Lapsen myötä on varsinkin yövoiteen laittaminen jäänyt ja muutenkin näin kesällä kasvotuotteiden käyttö jäänyt hieman paitsioon.
Solarium, ei ikinä! miksi maksaa kun voi paistatella ihan oikeassa auringossa.
Yritän myöskin juoda paljon vettä päivän aikana.
silmien alapuolella pari ohuttu uurretta sekä kulmakarvojen välissä "tuimuusryppy", kun kurtistan kulmia. Se on ollut kyllä jo kauan. :) Mutta aika freesi kai vielä. Ihoni on rasvainen, pintakuiva. Nyt kesällä pintakuivuus poissa, mutta talven riesoja.
30v.6kk nainen, viisi lasta.
Miten paljon muuten näette vaivaa ihonhoitoon?