Miten karmeissa vaateyhdistelmissä päästät lapsesi ihmisten ilmoille?
Joskus vuosia sitten kauhistelin ja naureskelin pikkutyttöjä, jotka olivat selvästi itse hoitaneet pukeutumispuolen ja laittaneet päälleen kaikki lempivaatekappaleensa. Esim. kukallinen hellemekko, Minni Hiiri -gollegepaita, nyhjaantuneet ja nyppääntyneet kimaltavat vaaleanpunaiset sukkahousut ja varvastossut. Päässä olkihattu ja kaikki hiuskoristeet, mitä on löytynyt. Silloin ajattelin, että en kyllä koskaan päästä omaa muksuani tuon näköisenä liikenteeseen.
MUTTA. Nyt kun 4-vuotias haluaa itse pukeutua ja niin kovin tohkeissaan aina hoitaa homman, en millään raaskisi mennä purkamaan tarkkaanvalittua vaatekokonaisuutta... Kun toinen on selvästi niin onnellinen ja ylpeä hienoista vaatteistaan, niin eihän siinä voi sanoa että toinen näyttää ihan vareksenpelätiltä.
Kommentit (5)
silloin kun se hänelle käy. Lopputulema on että lapsi näyttää täysin räjähtäneeltä epäsopivissa vaatteissaan (esim. mekko+farkut, vaaleanpunainen pitsipaita + oranssit collegehousut jne.
Mieheni ei välitä tippaakaan siitä miltä lapsi näyttää, ja vaikka mä välitänkin, välitän vielä enemmän siitä ettei mun tarvitse tehdä täällä AINA IHAN KAIKKEA.
En itsekään pukeudu sävy sävyyn ja toisiinsa sopiviin vaatteisiin, vaan sellaisiin, jotka ovat sen hetkiseen tilanteeseen sopivat ja mukavat päällä. Samoin toimin lapsen kanssa.
Tänään meillä oli ulkoilulla päällä villavaippahousut (pitkälahkeiset), sammakkokuvioinen body, punainen aurinkohattu ja harmaanvihreä huppari, jonka takia näytti kuin pojalla olisi ollut sammakkokuvioiset pikkarit jalassa :-)
joten ihan kohtuullisesti on mennyt.
Kerran kyllä hävetti ihan kauheasti lapsen vaatteet. Oltiin nopeasti hoitamassa jotain asiaa ja lapsella oli ulkovaatteet päällä. Retki venyi ja lopulta huomasimme olevamme syömässä ravintolassa. Lapsen ulkovaatteiden alta löytyi maailman kamalimmat kalsarit, semmoiset viidellätoista lapsella kierrätetyt ja liian pienet, niitä voisi kuvitella käyttävänsä jossain mökillä korkeintaan.
Että selitä siinä sitten lapselle että nyt sinun pitää pitää jalat oikein nätisti pöydän alla ÄLÄKÄ HEILUTA NIITÄ YHTÄÄN ETTEI KUKAAN NÄE.
saa meidän lapset pukeutua oman maun mukaan kunhan on säähän sopivaa, eritoten kerhovaatetuksen lapset valikoi tarkkaan:D kaupungille, kauppaan ja kyläilemään valitsen vaatteet minä. Sanon että lastenpaikkoihin saavat valita itse ja aikuistenpaikkoihin valitsee äiti.
Lapsen vaatekaappi on täynnä aivan järkyttäviä hameita, tätinsä on ommellut ne hänelle vanhoista verhoista ja pöytäliinoista prinsessa-leikkeihin ja hänen mielestään ne ovat vallan sopivat ihmisten ilmoillekin, "mutta äiti, tämähän on ihana!" ;).
En tosiaankaan viitsi lapselta sitä iloa riistää, joten pihalle ja omiin juttuihinsa hän saa laittaa mitä haluaa, päiväkotiin, kylään, kauppaan katson minä vähän tarkemmin. :)
Mutta ollaan me onnellisia, että noille kelpaa vielä verhoista ommellut rääsyt, sekin päivä ehkä vielä koittaa, kun he vaativat alkaen 100€:n farkkuja..! :/
saa meidän lapset pukeutua oman maun mukaan kunhan on säähän sopivaa, eritoten kerhovaatetuksen lapset valikoi tarkkaan:D kaupungille, kauppaan ja kyläilemään valitsen vaatteet minä. Sanon että lastenpaikkoihin saavat valita itse ja aikuistenpaikkoihin valitsee äiti.