Mistä voimia arjessa jaksamiseen?
Meillä on 5lasta ja kaksoset tulossa. Olen naimisissa, mutta mies tekee keikkatyötä, joten olen paljon yksin lasten kanssa. Kolme vanhinta lastamme ovat jo isoja eikä heistä niinkään ole enää hoitamista, iät 7v, 8v ja 9v ja toisiks nuorin on nyt 2,5v ja toistaiseksi nuorin 1,5v ja kaksosten syntyy lokakuun alkupuolella. Muuten tämän arjen varmasti jaksaisikin, mutta tuossa toukokuussa toisiks nuorimmalla lapsellamme todettiin syöpä ja hänen kanssaan käydään hoidoissa ja toivotaan parasta, mutta pelätään pahinta. Tähän asti on sukulaiset ja tutut pystyneet auttamaan lasten hoidossa niin, ettei heitä ole tarvinnut laittaa hoitoon, mutta syksyllä taitais olla pakko, jos kakkosen hoidot jatkuvat. Kuopus on vaan vielä niin pieni, että hirvittää se hoitoon laittaminen ja muutenkin nyt tuntuu, että jaksaminen on kortilla, osin ehkä raskauden takia, mutta osin myös siksi kun ei tiedä selviääkö lapsemme vaiko ei.
Mies on jo pidemmän aikaa koittanut hakea työtä, jossa voisi olla kotona, mutta sitäkään ei vaan tunnu löytyvän. Sekin helpottaisi kun en aina yksin pyörittäisi meidän arkea.
Kommentit (2)
Voisitteko ajatella, että teille tulisi kotiin hoitaja? Sitten kun kaksosetkin ovat syntyneet niin olisi joku joka heitä hoitaisi, jos täytyy käydä yhden lapsenne kanssa hoidoissa.
Apua tarvitset joka tapauksessa, et pitkään jaksa noin yksin. Jos hoitaja kotiin ei mahdollinen niin sitten lapset hoitoon, paras paikka olis perhepäivähoitaja.
Onpa teillä rankkaa. Minä pistäisin tuossa tilanteessa ehdottomasti lapset hoitoon. Sinun pitää ajatella myös itseäsi!
Uskon, että teidän kuopus on tottunut menoon ja meininkiin kotona isompien sisarusten ansiosta. Hän tottuisi hoitoon varmasti aikas pian!
Voimia teille!