Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohtasitko tälläset kummisuhteet lapseen...

Vierailija
29.07.2009 |

Lapsi A. Et ole koskaan saannut kutsua lapsen synttäreille vaikka asutte samassa kaupungissa. Joulu - ja synttärilahjat kelpaa jotka isä/äiti käy hakemassa ja ehkä vaivautuu myös pikkasen vilauttamaan autosta kummilasta. Kylään eivät tule tai sinne pyydä. Kuulumisia eivät kerro vaikka kysytään ym.

Lapsi B. Asuu eri kaupungissa, eivät käy kylässä ja synttäreille eivät kutsu. Lahjat kyllä kelpaa. Lapsen vanhempi on kummi omalle lapselle, eikä muista synttäreitä ym tai kysele kuulumisia ja eikä muutenkaan hirveesti kiinnosta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien kuuluu pyytää aina ihmiset synttäreille joita vietetään.

Menettekö te paikalle kutsumatta??????

Vierailija
2/6 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennä kutsumatta toisten kotiin. Kuitenkin kutsuvat ihmisiä sinne ihan, eikä oleta vaan että sinne saavutaan...Ihmettelen miksi pitää sitten pyytää kummiksia jos ei saa osallistua lapsen elämään vaikka tahtois...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää näillä lapsilla on jo kuiteskin 6v ja 4v, koko ajan ollut samanlaista. Eivät varmaan edes tiedä että oon niiden kummi. Kahta muuta kummilasta tapaan ja nään säännöllisesti.

Vierailija
4/6 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää lahjojen kerjäämistä :(

Vierailija
5/6 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ystävän lapsella on 2 kummia, toinen muutti ulkomaille ja toinen ryhtyi yrittäjäksi = on nähnyt muksun viimeksi ristiäisissä. Tai jälkiristiäisissä, ristiäisiinkään ei ikinä päässyt.

Mun nuorin kummityttö on tosi ujo ja hän yhtäkkiä päätti ettei pidä kuin kaverisynttärit, eli meitä kummeja ei enää pidettykään. Joten juttelin äidin kanssa pitkään ja päätettiin mennään lapsen valitsemaan paikkaan. Me sitten mentiin Linnanmäelle ja siellä vierekkäin mentiin kummitusjunaan ja tästä tämä taas lähti. Siis alku oli hyvä, ekat 3 v ja sitten tuli tämä en halua nähdä ketään.

Nyt me nähdään n 4 krt vuodessa, ujous on vieläkin aikamoista. Kun olivat kylässä, hän tykkää auttaa keittiössä, joten olin sitten varannut töitä missä voi auttaa, esim tehtiin yhdessä pullaa ja hän mittaili aineita. Lisäksi syötiin pullaa kaikki yhdessä ja kotiinkin sai ja nyt taas äiti puhuu pitäis tehdä pullaa mutta kun meillä ei ole sitä konetta, pitäiskö mennä kummille tekemään pullaa.

Se että vanhemmat ovat pöllöjä ei tarkoita että kummius loppuu. Kutsut itsesi kylään, sanot olet kummitäti ja mä tulet nyt. Ja menet leikkimään kummilapsesi kanssa ja vietät hänen kanssaan aikaa. Jos vanhemmat eivät tajua pyytää synttäreille tai tajua antaa koulukuvia, sinun pitää niitä pyytää. Ei kaikki vanhemmat ole samalla tavalla kasvatettu. En mäkään nähnyt omia kummivanhempiani kuin varmaan joka 3.s vuosi mutta ei se tarkoita että mä hylkäisin kummilapseni.

Vierailija
6/6 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kysyn milloin synttärit on. Jos tulee mumimaa, ilmoitan olen kummi ja tulen synttäreille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän