Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selviän pikkuveljeni kuolemasta?

Vierailija
29.07.2009 |

Siitä on nyt jo puolivuotta ja silti se pyörii mielsessä joka päivä. Mitä olisin voinut tehdä paremmin, miksi olin niin huono sisko.

Hirveät syyllisyyden tunteet.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lähelläsi ihmisiä, joiden kanssa voit puhua menetyksestäsi ja syyllisyyden tunteistasi?

Oletko tietoinen, että seurakunnat järjestävät sururyhmiä läheisensä menettäneille? Auttaisiko sinua tällaiseen vertaistukiryhmään osallistuminen? En tiedä veljesi kuolinsyytä, mutta ainakin itsemurhan tehneiden omaisille on omia ryhmiä, koska itsemurhaan liittyy omia erityiskysymyksiä.

Vierailija
2/13 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele kivoja asioita mitä teitte yhdessä tai älä ajattele ollenkaan. Yksi osa paranemisprosessia on tuo, mitä olisin voinut tehdä ja olisinko ollut parempi sisko, vaimo ym ja sitten alkaa helpottamaan. kokemusta on. Urheile, kävele, väsytä itsesi liikunnalla. Lukea ei varmaan kannata vielä yrittää, keskittymisesi tuskin sitä luokkaa. Tapaa ihmisiä, puhu käy vaikkapa paikkakunnan mielenterveystoimistossa siitäkin itsellä hyviä kokemuksia. Helppo puhua ihmisellä joka osaa käsitellä asiaa mutta ei osallisena.

Aika parantaa haavoja. Kahden vanhemman lapseni biologinen isä kuoli nuoremman ollessa 6kk ikäinen. Oli hemmetin kovaa aikaa itselle ja lapsille parisen vuotta. Mutta ajan kanssa selviää ja uusia ilonaiheita tulee kuten meillä nyt makkarissa nukkuva 4kk ikäinen vaavi ja ihmissuhde josta olen onnellinen.

Jäljelle jää kaiken käytyä vain kauniit muistot. Voimia sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolemassa tulee nyt 10 vuotta kohta täyteen. Nykyään on jo helpompi olla vaikka edelleenkin on iso ikävä ja hankalina aikoina itku herkässä.

Aika se on joka auttaa...

Voimia!

Vierailija
4/13 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati minulle.

Vierailija
5/13 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23 vuotias eikä elämästäni ole kaikonnut vielä ketään. Mutta henkisellä tasolla olen joutunut luopumaan sisaruksistani ja vanhemmista jotka eivät hyväksy avioliittoani saati lapsiani. Joten vittu koeta kestää.

Vierailija
6/13 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennenkaikkea *hali*

Itse olen samassa tilanteessa, rakas pikkuveli menehtyi 3kk äkilliseen, täysin odottamattomaan sairauskohtaukseen. Oli kuollessaan 25v

Vierailija
7/13 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyydestä ei pääse koskaan eroon. Se iskee aina välillä suoraan päin naamaan. Vielä 15 vuoden jälkeen.

Ei sun veli toivonut sulle tätä. Asiat vaan joskus menevät niin väärin.

Et ole yksin. otan osaa suruusi.

Vierailija
8/13 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23 vuotias eikä elämästäni ole kaikonnut vielä ketään. Mutta henkisellä tasolla olen joutunut luopumaan sisaruksistani ja vanhemmista jotka eivät hyväksy avioliittoani saati lapsiani. Joten vittu koeta kestää.

Ap, olen todella pahoillani.

Vierailija
9/13 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa törkeä kommentti.

Ap, voimia sinulle, läheisen kuolema on kova paikka.

Vierailija
10/13 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä suret sitä? Elämä jatkuu, ota sun veli sun "sydämees" ja elä senkin puolesta, turha surra sellasia mille ei enää voi, uskon että veljes haluais sun olevan onnellinen, ja että antaisit auringon paistaa sisimpääs ja lämmittää sua. Pidä veljes sun vasemmalla olkapäällä, ajatuksissas, ja lähde seikkailemaan.

Vierailija
11/13 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestä kuule keskenäsi ihan itseäsi! Oli kuule ihan oma valintasi kenen kanssa naimisiin menet joten tuskinpa kovin rakkaita sinulle olivat nuo sukulaiset joista jouduit "henkisellä" tasolla luopumaan, henkisellä lainausmerkeissä koska sinunkaltaisellasi tuskin kovin syvällistä henkistä elämää on :D

AP tuskin pystyi valitsemaan KUOLIKO hänen veljensä vai ei, sympatiani AP:lle!

Vierailija
12/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoveli menehtyi vähän yli kuukausi sitten äkilliseen sairaskohtaukseen.... joten tiedän miltä sinusta tuntuu... jotenki vaikea hyväksyä äkillistä kuolemaa, kun siihen ei voi valmistautua mitenkään etukäteen.

Vierailija
13/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2009 klo 02:05"]

[/quote]

Ite taisit vapaaehtoisesti vaihtaa perheesi johonkin neekerimuslimiin, kehtaatkin verrata kuolemaan tilannettasi.