Mihin kummaan saan lapsen vietyä??
Nyt olen ollut yh vuoden ja alan kaipaamaan takaisin salille.
Mielelläni kävisin 3krt/vko kaupungin uimahallin salilla, koska se on edullista.
Lapseni ei ole vielä päiväkodissa enkä itse töissä. Miten kummassa pääsisin urheilemaan? Lähelläni ei asu ketään kuka voisi katsoa lasta kuntoilun ajan, eikä lasta oikein saa mukaankaan:(
Mielelläni löytäisin jonkun ystävän, jolla itselläkin on lapsi ja voisi vuorotella hoidon kanssa, mutta ei ole :(
Miten siis ratkaisen asian? Ei tosiaan ole varaa mll yms
Kommentit (9)
valitettavasti täällä ei ole sellaista lähellä, ei huvita lähteä sompailemaan usealla julkisella ainakin tunnin matkaa salille.
Ja kun katsoin näiden hintoja, ei niihin todellakaan ole varaa vaikka kuinka haluaisin:(
Joku 60-80e/kk ei tosiaan ole kohtuullinen hinta näillä tuloilla, plus vielä pitkät matkat harrastukseen
ap
vaikkapa netin "etsin ystävää" palstoilta. Tuollainen hoitorinki, jossa vuorotellen katsotaan toisten lasten perään, olisi varmaan hyvä.
Tai sitten voit yrittää ottaa lapsen mukaan. Eikö lapsesi viihdy lelujen tai vaikkapa miniläppärin (jossa pyörii teletapit tms.) parissa edes 20-30 minuuttia, jotta voit tehdä nopean treenin? Tai sitten lapsen päiväunien aikaan (lapsi jossain kantokopassa)?
Kolmas vaihtoehto on, että alat harrastaa liikuntaa, jossa lapsi voi olla mukana. Äiti-lapsi-jumppia ja joogia ja tanssitunteja on vaikka kuinka, lenkille pääsee juoksurattaiden kanssa ja pyörälenkille lapsi-istuimen kanssa. Omassa kodissaankin voi jumpata, tehdä erilaisia liikunta-dvd:tä tai vaikka hankkia kotiin kuntopyörän...
Olisihan se mukavaa, jos lapsen saannin jälkeen voisi touhuta ja tehdä samalla lailla kuin ennen lasta, mutta valitettavasti aika harva äiti - saati sitten yh - pääsee kolme kertaa viikossa rauhassa salille. Pakko mukauttaa elämäänsä ja harrastuksiaan lapsen mukaan. Liikuntaa ei kuitenkaan tarvitse lopettaa!
Olen itsekin yh ja ollut kotona 2 vuotta, nyt palaamassa töihin. Kyllä se on niin, että jos tulot ovat hoitovapaan tasoa ja sen on valinnut työn sijasta, niin täytyy tyytyä harrastamattomuuteen tai siis harrastaa vain lapsen kanssa.
Mielestäni 3 krt viikossa on todella paljon pyytää edes ketään ystävää tai sukulaista katsomaan lapsen perään...
Työtuloilla voi sitten miettiä lastenhoitajaa tai kalliimpia harrastuspaikkoja, jonne lapsenkin voi ottaa mukaan ;)
Ehdotan, että yritätlöytää muita perheitä, joiden kanssa lähteä esim. uimaan ja joku aikuinen voi aina välillä vetää spurtin muiden vahtiessa. Tai sitten juoksurattaat ja lapsen kanssa lenkille. Taapero rinkassa ja reissu metsään kohottaa myös hyvin kuntoa, tai pyörälenkille lapsi istuimeen ;)
tai hoitaja-opiskelija joka voisi katsoa halvalla lastasi.
"Eikö lapsesi viihdy lelujen tai vaikkapa miniläppärin (jossa pyörii teletapit tms.) parissa edes 20-30 minuuttia".
Neljävuotiaanikaan ei viihdy tuota aikaa tehden jotain, jos näkee äidin puuhaavan jotain aivan muuta. Saatika jossain paikassa, jossa olisi vaikka ja mitä jännää katseltavaa ja räplättävää...
ehdotuksistani, turha alkaa heti tuhahdella sille, jos SINUN lapsesi ei viihdy hetkeäkään paikallaan.
Itse asiassa oma lapseni (nyt jo koululainen) ei myöskään viihtynyt koskaan hetkeäkään paikallaan missään taaperona, siksi ehdotinkin noita muita vaihtoehtoja. Itse en edes haaveillut mistään saliliikunnasta aikoinaan, vaan kävin vauvauinnissa lapsen kanssa ja poljin kuntopyörää tai jumppasin kotona lapsen päikkäriaikaan (ehdotin näitäkin ap:lle!). Mutta esim. kuluneena viikonllopuna olin mökkeilemässä ystäväperheiden kanssa ja mukana oli kolme alle kaksivuotiasta (1v., 1,5 v. ja kohta 2 v.) ja kaikki laitettiin mini dvd:n kanssa istumaan siksi aikaa, että aikuiset söivät rauhassa. Istuivat yleensä ihan kiltisti miltei tunnin ja tapittivat dvd:tä, jopa nuorin. suolattomia maissinaksuja saivat naksuttaa samalla ja pienimmällä oli jotain leluja ja katselukirjoja siinä myös. Eli kyllä jotkut taaperot viihtyvät hetken paikallaankin, ilmeisesti aika monetkin...
-4
mutta sain kyllä vähän omaa aikaa viime talvena esim. puheluiden hoitamiseen ja työnhakuun kun laitoin dvd:n tai miniläppärin kautta yle areenan lastenohjelmia...
sikäli ei yhtään pöllömpi idea.
salilla nyt sentään voi vahtia ja jutellakin, jumpassa vähän hankalampi.
jos ap:lla on miniläppäri ja voi mennä hiljaiseen aikaan päivällä niin voisi hyvinkin toimia...
seurakunnan kerhoa tms. mihin lapsen voisi siksi aikaa laittaa? Joillakin paikkakunnilla on MLL:n tai vastaavien iltahoitoa mihin lapsen voi viedä pariksi tunniksi.
jossa on lapsiparkki.