Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, me pummataan!

Vierailija
28.07.2009 |

Luin kirjan Mitä, missä miljoona. Siinä mainittiin ystävät ja kylänmiehet, joilta aina rapapussi on jäänyt kotiin, kun pitäisi jotain maksaa. Kuulosti tutulta.

Olen hyvässä työssä, sinkku, seurallinen ja vilkas. Raha-asiat ovat kunnossa. Olen aina se, joka tarjoaa. Mielelläni autan kavereita, mielelläni tarjoan ja olen antelias. Olen kyllä huomannut, että se on aika yksipuolista.

Päätin tehdä testin. Olen nyt kolmen kuukauden ajan laittanut talteen ne rahat, jotka olisi mennyt ennen muille tarjotessa ja antessa. Tässä saldoa säästöistä:

- kavereille tarjoamatta jätetyt kahvit (kukin on ostanut oman kuppinsa) 25 e

- kavereille tarjoamatta jätetyt oluet ja siiderit (kukin ostanut omansa) 50 e

- taksimatkat, jotka onkin pistetty puokkiin (ennen maksoin anteliaasti kaiken) 50 e

- sohva, jonka myin enkä lahjoittanut kuten olisin ennen tehnyt 80 e

- vaatteet, jotka myin en lahjoittanut 150 e

- kohtuulliset tuliaiset mökkituliaisiki (ennen vein tajuttomat kassit!) 50 e

- vippaamatta jätetyt rahat 100 e

- kummilapsen synttärilahja kohtuullistettuna 20 e

Vielä on varmasti muutakin (esim. puhelimen lainaanminen, tupakka-askin ostaminen kaverille tms.), mutta tästä sain 525 e säästöt aikaiseksi. Miljoonaopuksen mukaan sijoitan tästä 400 e ja pistän 125 e hemmotteluun.

Kummasti ovat kyllä muutamat hyvänpäivän tutut jättäneet yhteydenpidon vähemmälle. Olivatkohan niin hyviä kavereita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa vielä tollai paljoa säästöön.

Vierailija
2/3 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antelias voi olla, mutta kukin vuorollaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut rahanmenoa kun olen tarjonnut. Enkä ole miettinyt, että kavereiden / sukulaisten pitäisi olla jotenkin vastavuoroisia.

Olen miettinyt tätä jo tosiaan pitempään ja tänään kun oli keskustelussa Ponilinna (ostin tällaisia lahjoja kummilapselle sen enempää miettimättä - tosin esim. joulukorttia ei koskaan ole lapselta tullut) ja bensarahat, niin oikein havahduin.

Muita hyviä vinkkejä on miettiä mm. viinankulutustaan. Kesällä varsinkin tulee aika helposti otettua siideri siellä ja olut täällä. Pärjäisikö vaikka puolella tuosta määrästä?