Mikä olisi mahdollisimman hyväpalkkainen työ, johon pääsisi mahdollisimman "helpolla"
Siis suht vähäisellä opiskelulla, ei siis tyyliin joku oikis johon pyrkii ensin 4 vuotta ja sitten käy sitä 7 vuotta...
Lukion olen käynyt.
Kommentit (11)
Sellainen työ jossa sinä satut olemaan luonnostasi muita lahjakkaampi on sellainen jossa sinä pärjäät helpolla.
Esim. minä pärjään omassa työssäni aika helpolla, vaikka edeltäjäni sai potkut siksi että oli niin huono. Toisaalta itse olisin niin huono toisentyyppisissä töissä että ehkä saisin niistä potkut.
ja pääsi sit toiseen paikkaan mielestäni hyväpalkkaisiin hommiin (3000 euroa/kk). Tosin kohta täällä jo joku kertoo, ettei se ole hyvä palkka, mut verrattuna mun sairaanhoitajan palkkaan se on!
että merkonomin tutkinto olisi suhkoht helppo ja nopea suorittaa, ja saattaa saada hyvänkin paikan. Kaveri, joka ei ollut kovin hyvä koulussa, suoritti tuon tutkinnon ja sai ihan ok palkalla vakipaikan. Ei mikään huippupalkkataso, mutta pärjää hyvin kuitenkin.
jos opiskelee merkonomiksi päiväkoulutuksessa, tai sitten aikuispuolella iltaopintoina?
Millaisissa paikoissa teidän tuntemanne tradenomit ovat töissä?
Kun olen kuullut ainakin talous/toimistopuolen jutuista, että niissä olisi tosi huonot palkat tyyliin 1500-1700 euroa kuussa...
voisi päästä oppisopimuksella? Ei taida mikään firma nykyisin ottaa...
eri asia sitten on, löytyykö töitä. Ainakin lähipiirin amk-taustaisille IT-insinööreille on toistaiseksi ollut hyväpalkkaista duunia paljon tarjolla, eikä taida työkään ihan kaikkia mehuja näistä ihmisistä viedä...
Varmaan moni muukin koulutus sopii IT-alalle kuin siis insinöörin koulutus. Ja ammattikorkeassa opiskelu on aika helppo nakki; 3-4 vuotta ja paperit on takataskussa.
eri asia sitten on, löytyykö töitä. Ainakin lähipiirin amk-taustaisille IT-insinööreille on toistaiseksi ollut hyväpalkkaista duunia paljon tarjolla, eikä taida työkään ihan kaikkia mehuja näistä ihmisistä viedä... Varmaan moni muukin koulutus sopii IT-alalle kuin siis insinöörin koulutus. Ja ammattikorkeassa opiskelu on aika helppo nakki; 3-4 vuotta ja paperit on takataskussa.
IT-alalla saa naisetkin hyvää palkkaa ihan 37,5 tunnilla viikossa. Tosin pitää ollaa vähän loogista päättelykykyä eli ei sovi ihan kaikille.
Myyntitöissä voi päästä kyllä ihan kohtuullisille liksoille. Iso firma, hyvät tuotteet ja yritysasiakkaat ja ennen kaikkea valmiita asiakassopimuksia.
moni tuttu on ihan hyvissä hommissa. Nykyään taitaa vaan tradenomit viedä niiden paikat, mut ennen se oli hyvä väylä kaupallisiin hommiin.