oho, melkoinen suihkutissi (ks. kuva hesarissa)
antaakohan vähän väärän käsityksen imettämisestä...
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/%C3%84idinmaidon+kemikaalit+yhteyde…
Kommentit (14)
Joku raskaana oleva voi luulla, että noin se vauva ruokitaan.
Ei multa suihkunnut koskaan mitään, kaikki tipat piti imeä tiukasti.
vauva tuskin nauttii siitä, kun maito suihkuaa naamaan. ei mun vauvat ainakaan tykkänneet, joten otin rinnan aina harsoon tms. ettei tullut suihkua toisen naamalle.
Pitää olla aika saakelin yksinkertainen ihminen jos luulee tuon kuvan perusteella, että imettäminen tapahtuu tuolla tavoin.
maidontuotannossa jotain vikaa, jossei tuollaista tapahdu.
Tuo suihkuaminen on muuten tosi ikävää vauvan kannalta, tulee ylensyöntiä, ilmavaivoja ja pulautuksia.
ja imetys oli siksi ERITTÄIN hankalaa. Vauva nieli jatkuvasti ilmaa, koska joutui hotkimaan-->mahakivut. Lisäksi noin pinkeästä rinnasta ei vauva saanut oikeaa otetta-->nännit ruvella 2kk, joka kerta imettäessäni itkin, kunnes maidontulo tasaantui 2kk kohdalla. Sen jälkeen pystyin jollain lailla edes rentoutumaan imettäessäni. Kova kipu aiheutti muuten lisäksi vielä sen, että jännitin hartioitani imettäessä, ja niskat ja hartiat menivät jumiin. Tästä seurauksena minulla jäi hermo pinteeseen, kädessä jatkuva jäytävä kipu. Voimakkaalla tulehduskipulääkkellä meni vihdoin ohi.
täytti 2 v ja edelleen puistattaa tuon näkeminen. Ihan siksi,e ttä minulle imetys ja rintojen täyttyminen oli kivuliasta ja epämiellyttävä ensimmäiset 3 kk...
on kyllä osanneet kuvan valita... Mitä nyt normaalia imetyskuvaa valitsemaan kun voi valita vähän erilaisemman.
joku 10-vuotias voi hyvinkin olettaa että noinkin voi syöttää.
Pitää olla aika saakelin yksinkertainen ihminen jos luulee tuon kuvan perusteella, että imettäminen tapahtuu tuolla tavoin.
no mitä se vaikuttaa jos kymmenen kesänen vaikka luulisi... kyllä se kun kasvaa niin älyää miten se imetys tapahtuu.. tuskin siinä iässä itse aletaan vielä imettämään!! :D
Tuskin kukaan kuvan perusteella yrittää noin imettää. Sitä vastoin voi tulla harhaluulo, että maidon kuuluu suihkuta noin ja on jotain vikaa, jos ei niin käy.
Tuo suihkuaminen on oikeasti ikävää ja ei-toivottavaa. Siksi kuvavalinta on huono.
no mitä se vaikuttaa jos kymmenen kesänen vaikka luulisi... kyllä se kun kasvaa niin älyää miten se imetys tapahtuu.. tuskin siinä iässä itse aletaan vielä imettämään!! :D
Itsellä tuli molempien lapsien kohdalla maitoa noin vauhdilla ja ekan kohdalla luulin että noin sen kuuluu ollakin. Sitten itkin ja ihmettelin kun vauva ei oikein tykkännyt tissittelystä ja iemtys loppui alle 1kk iässä. toisen kohdalla taas itkin kun ei tissi kelpaa... Kunnes ystäväni kerran näki kuinka maitoa lensi ja kauan kun yritin imettää. Kertoi sitten suihkutisseistä minulle. Ja minä ihmettelin ai nämä vai, eikö tää ookkaan ihan normaalia...
Mulla suihkuaa maitoa päivittäin imettämisen alussa. En ole miettinyt onko se normaalia vai ei. Joskus olen valuttanut "suurimmat paineet" harsoliinaan ja sitten taas tarjonnut rintaa vauvalle. Ei se mikään ongelma/ este imetykselle ole ollu yhdenkään kolmen lapseni kohdalla.
Vaikka muuten en saanut edes lypsämällä herumaan.