Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva perätilassa

Vierailija
28.07.2009 |

Kumman valitsisitte perätilasynnytyksen vai sektion?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri päätyi lopulta sektioon kun synnytys ei edennyt.

Vierailija
2/12 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yrittäisin alateitse.

-kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kuiskasi eräs toinen kätilö päädyttyäni sektioon lääkärin vastusteluista huolimatta, että "epävirallisesti: teit oikean ratkaisun". ;)

Vierailija
4/12 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen synnyttänyt helposti alateitse jo. Mun henkilökohtaisen mielipiteen mukaan alatiesynnytyksessä pääsee paljon helpommalla kuin sektiossa.

-kätilö

Vierailija
5/12 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin eipä mulle kukaan lääkäreistä alatiesynnytystä suositellutkaan. Lääkäriäitini synnytti minut aikoinaan alatietse, olin kans perätilassa ja sekin oli ehdottomasti nyt sektion puolesta.

Sanoisin, että kuuntele lääkäreitä, mitä sinun tapauksessasi suosittelevat. Ei nettifoorumilla voida sellaisia suosituksia ilman koulutusta antaa.

Vierailija
6/12 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritettiin ja en ymmärrä miksei sitä voisi kaikille yrittää.

Vauva ei kuitenkaan mahtunut normaalisti vaan tarvittiin sekä imukuppia että leikkelyä ja tikkejä tarvittiin vähintään yhtä paljon kuin olisi tarvittu sektiossa (1,5 tuntia ommeltiin)eli kai tämä minun synnytys oli sitten alatie- ja sektiosynnytyksen välimuoto.

Lantio mitattiin muutama viikko ennen synnytystä ja mitausarvio meni pieleen, mutta sairaalassa ei ollut mitään laitteita arvioon vaan oli käsikopeloarvio huonon ultran lisäksi ja tiesin jopa itse ettei arvio voi pitää paikkaansa. Tuossa kyseisessä sairaalassa ei perätilaisia sektioida vaan kaikki yrittävät ensin alatiesynnytystä ellei sektiota ole aikaisemmin tehty.

Vierailija
7/12 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritettiin ja en ymmärrä miksei sitä voisi kaikille yrittää.

Vauva ei kuitenkaan mahtunut normaalisti vaan tarvittiin sekä imukuppia että leikkelyä ja tikkejä tarvittiin vähintään yhtä paljon kuin olisi tarvittu sektiossa (1,5 tuntia ommeltiin)eli kai tämä minun synnytys oli sitten alatie- ja sektiosynnytyksen välimuoto.

Lantio mitattiin muutama viikko ennen synnytystä ja mitausarvio meni pieleen, mutta sairaalassa ei ollut mitään laitteita arvioon vaan oli käsikopeloarvio huonon ultran lisäksi ja tiesin jopa itse ettei arvio voi pitää paikkaansa. Tuossa kyseisessä sairaalassa ei perätilaisia sektioida vaan kaikki yrittävät ensin alatiesynnytystä ellei sektiota ole aikaisemmin tehty.

mutta kun tarpeeksi kovat itkupotkuraivarit sain niin kylläpä sektioitiin.

Ja syy miksi halusin sektion on se, että olen hoitaja ja hoitanut aivan liian montaa perätilasynnytyksessä hapenpuutteessa vammautunutta.

Vierailija
8/12 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin alatiesynnytyksen. Hyvin meni, oli minulle täysin normaali synnytys. Minulle tuttu gynekologi sanoi, että TAYSissa uskaltaa synnyttää perätilassa, on niin paljon kokemusta ja leikkaussali valmiina. Aina voi tietty käydä jotain, vaikka vauva olis oikeinpäinkin...

Vierailija
9/12 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantio on liian ahdas perätilasynnytykseen, ja siksi mulle on kahdesti tehty sektio. Edes alle 3-kiloinen vauva (kummankin perätilavauvan painoarvio) ei olisi mahtunut tarpeeksi nopeasti syntymään perätilassa, ja vauvat olivatkin lopulta ihan normaalikokoisia, 3,6- ja 3,8-kiloisia.

Muuten olisin ilman muuta yrittänyt alatietä.

Vierailija
10/12 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ponnistus ja se oli siinä

Vierailija
11/12 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy kääntöyrityksesä käynyt

Vierailija