Syön karppiaterian=nälkä melkein heti, syön "tavisaterian"=ei nälkää pitkään aikaan, ov
Olen kokeillut viime aikoina syödä kuin karppi, tavoitteena päästä eroon makeanhimosta, ei laihtua. Mutta jos syön kuin karppaajat suosittelevat, niin heti on kamala nälkä ja alan mässätä jotain herkkua. Sen sijaan jos syön normaalimmin, nälkää ei tule eikä tarvetta vetää kamalaa määrää mässyä, ehkä ihan jotain pientä otan silloin tällöin jälkiruoaksi.
Esim. 125g pekonia, 2 kananmunaa ja vähähiilarisia kasviksia lounaaksi = heti on nälkä
100-150g vähärasvaista kinkkua, 2 kananmunaa ja isoa annos runsaasti hiilareita sisältäviä kasviksia (+mahdollisesti ruisleipää) = jaksan pitkään eikä nälkä iske
Kommentit (6)
maapallon resursseja noin kymmenen kertaa enemmän kuin normaaliruokavalio, ei päätöksen pitäisi olla vaikea.
siitä, että tuo karppausannos sisältää vähemmän energiaa, kuin tuo ei-karppausannos...
Siihenhän perustuu sekin, että jotkut väittävät karppauksen laihduttavan... Tottakai ihminen laihtuu, jos saa vähemmän kcaloreita kuin aikaisemmin...
tuossa karppiversiossa on enemmän kaloreita, olen laskenut. Jos todella reilummin otan ruisleipää niin sitten normiannos saattaa päästä samoihin lukemiin
T:ap
siitä, että tuo karppausannos sisältää vähemmän energiaa, kuin tuo ei-karppausannos...
Siihenhän perustuu sekin, että jotkut väittävät karppauksen laihduttavan... Tottakai ihminen laihtuu, jos saa vähemmän kcaloreita kuin aikaisemmin...
ihan tosi paljon enemmän. Itse valitsen mieluummin sen ruisleivän :)
Jos syön vatsani täyteen pastaa nälkä tulee vasta n. 6-8h kuluttua... mutta en usko että tämä on terveellistä.