Ottaa niin aivoon
kun kasteilmotuksissa lukee että sai kasteessa nimen. Kun ei se kaste sitä nimeä anna eikä anna pappi vaan vanhemmat. Monesti vain nimi julkistetaan ekan kerran kasteen aikana.
Ehkä mun ei pitäisi lukea koko kasteilmotuksia kun laittaa ärsyttämään. Onneksi ei ole multa pois mutta vaivaako ketään muuta?
Kommentit (5)
kaste sen nimen antoi!!
Tarkoittaa etää sai kasteen yhteydessä nimen.
maailma on täynnä kaltaisiasi.
Korjailet vaan rauhassa virheellistä tekstiä aina kun näet. Netti on täynnä eli homma ei ihan heti lopu kesken.
Tarjolla on melko kattavasti esim. yhdys sana virheitä.
Miten voit vaivata päätäsi noin pikku jutulla, varsinkin kun koko asia ei koske sinua??
Kyllä meidän lapset on saanut nimen jo siinä vaiheessa kun se ollaan päätetty. Ollaan miehen kanssa kutsuttu vauvaa nimellä kotona niin ettei muut kuule. Ristiäisissä nimi sitten on kerrottu muillekin eli julkistettu. Minä koen että nimi on ainakin siinä vaiheessa viimestään annettu kun papille on laput palautettu ja siinä lukenut nimi. Kasteessa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi, Jumalan lapseksi. Kaikille se ei sitä valitettavasti tarkota vaan on pelkästään "nimijuhla". Me ollaan salattu nimi siksi että on sitten jotain pohdittavaa. Myönnän että nimen kerotminen on yksi iso juttu mutta kaste ei siltikään anna sitä nimeä millään muotoa. Olen tätä mieltä ja muut saa olla ihan sitä mieltä mitä haluaa. Pistää vaan silmään ;)
Sehän on by the way "syntyneet"- palsta, eikä mikään "kastetut- palsta". Riittää kun laittaa lapsen syntymäpäivän(+strategiset mitat) ja nimet.
Ketä muuten edes kiinnostaa, minä päivänä jonkun kersa on kasteessa tai kasteen yhteydessä saanut nimensä?!Ei ole mikään seurakuntapalsta!