Monenko ikäsenä päikkärit voi jättää pois?
Kommentit (9)
meillä 6 vuotiaana jätti kokonaan pois. Tosin olimme päivähoidossa. Itse kannatan päiväunia mahdollisimman pitkään aivojen kehityksen kannalta. 2 vuotiaan täytyy vielä nukkua mun mielestä, meillä yritti nuorempi jättää nyt pois, mutta taistelin monta kuukautta ja nyt menee mielellään nukkumaan.
Ei niitä voinut enää väkisin nukuttaa, ja ihan hyvin pärjäsivät ilman päiväunia.
Meillä 5-v. ei enää yleensä nukahda - paitsi kun on päiväkodissa ja herätään aamulla kuudelta -, mutta on tosi kiukkuinen, jos ei lepäile tuntia sängyssä jossain vaiheessa päivää.
Meidän 4 v jätti unet pois muistaakseni kolmevuotiaana. Nyt näyttää siltä, että nuorempi (1.5 v) saattaa jättää aiemmin. Olen jo lyhentänyt näitä yksiä unia, että tulisi yöunille menosta jotain...
jäi päikkärit 1v.8kk iässä. Jos nukkui vaikka klo 12-13 pörräsi iltaisin jalkeilla klo 23 asti... Eikä siis riehunut umpiväsyneenä, vaan teki keskittyneesti palapeliä tms. Kuopus on 2 v. ja vielä nukkuu. Välillä jätti jo pois, muttei oikein pärjännyt ja illat yleensä kuitenkin ok.
jos ei nuku, alkaa 16-17 aikoihin kiukuttelemaan ja sitä kestää loppuillan. aina protestoi päikkäreille menoa vastaan mutta nukahtaa kyllä alle 10 minuutissa. myös 1,5v siskonsa nukkuu vielä.
että lapsella jää luonnostaan päikkärit pois 2-3v iässä. Tämä varmaan pätee etenkin kotihoidossa, mutta päiväkodissa oma 4-v:kin nukkuu välillä, on rankempaa siellä kuin kotona.