Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaanaoleva murehtii syömisiään :(

Vierailija
26.07.2009 |

Syömisestä on tullut nyt jonkinlainen stressin ja ahdistuksen aihe. Lääkärineuvolassa viimeksi lääkäri piti sellaisen saarnan ja antoi ymmärtää, että olen joku lihava löllykkä, jonka pitää erityisesti tarkkailla syömisiään :( Sain myös kehotuksen mennä sokerirasituskokeeseen (ja sekin tuntui enemmän painostukselta).

Vaikka tiedän etten ole lihava, tuli silti sellainen olo, että en enää pysty nauttimaan ruuasta ollenkaan. Jokaista voinokarettakin pitää miettiä, että onko tämä nyt ylimääräinen ja mitä tästä seuraa. Inhottavaa jos pitää vielä kaksi kuukautta jaksaa tätä "paastoamista".

Syynä on se, että ensimmäinen lapseni painoi 4 kiloa. Koko raskauden ajan minulle sanottiin, että voin huoletta syödä mitä haluan, ja koska olin itse alipainoinen niin lapsestakin tulee pieni. No, ei tullut pientä, ja nyt olenkin herkkuja mässyttävä vastuuton plösö :(

Olen nyt 32. raskausviikolla ja painan 50 kiloa. Onko se teidän mielestänne paljon? Minusta ei ole, mutta neuvolassa ollaan kai eri mieltä. Mitä voin tehdä, ettei lapsi vain kasva taas 4-kiloiseksi, muuta kuin vähentää omaa syömistäni?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskaaksituloa painoin 45 kiloa. Olen aina ollut pieni.

ap

Vierailija
2/10 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet laiha luikku.

Ja lapsi kasvaa nelikiloiseksi jos on kasvaakseen, moni saa sen painoisia lapsia vaikkei mistään sokerivauvasta ole kyse. Ihan pimeä neuvola!

Sinuna varaisin yhden lääkärineuvolan yksityiseltä, ei maksa montaa kymppiä ja voisit jutella jonkun oikean lääkärin kanssa. Neuvolan lääkärit harvemmin edes on erikoistuneita naistentauteihin ja synnytyksiin ja ovat todella epäpäteviä.

Yksi käynti yksityisellä lääkärillä voisi rauhoittaa kummasti mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit itsesi ja vauvan vitamiinien saannin vuoksi rukata hiukan ruokavaliotasi:

Syö aamuisin puuroa,päälle marjoja,sokeritonta marjakeittoa tai jokin piltti -hedelmä-,marjasosetta.On hyvää,nam.Suosi lämpimänä ruokana kanaa,kalaa ja vähärasvaista naudan paistijauhelihaa.Tee lisäkesalaatti aina aterialle ja laita salaattia 1/2 lautasellista.Salaattiin käy kastikkeeksi ihan sitr.mehu ja rypsiöljy.Syö myös joskus kasvisruokana jotain papuja (saa tölkissä erilaisia),niissä on terveellistä proteiinia.

Syö vain täysjyväleipiä ja päälle makusi mukaan vähärasvaista (alle 17%)juustoa tai broisku-,kalkkunaleikettä.Lisäksi ruokavalioon että saat kalsiumia itsellesi ja vauvan luustoa varten vähärasvaisia maitotuotteita (sokerittomia)

Näin olen minä syönyt koko raskauden (nyt rv 38) ja mulla se raskausdiabetes dieettihoitoisena eli en ole tarvinnut insuliinia.

Vierailija
4/10 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on ihan selkeä provo. ja vielä semmoinen jota ei kyllä kukaan normaalia hevillä ees niele.

ei kukaan voi olla ensinnäkään noin laiha vkolla 32 ja toiseksi kukaan lääkäri tms.ei huomauttaisi siitä, vaan paremminkin laitettaisiin tiputukseen, kun ei ole painoa tarpeeksi. no syitä on monia miksi provo ja viel aika kehno, ei sii uskottava ollenkaan. oisit laittanu edes 55 kg.

Vierailija
5/10 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kiloinen lapsi on normaalipainoinen. mutta jos sokeria liikaa veressä tms, niin siten syytä huoleen.

Vierailija
6/10 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi en syö kanaa vaan soijaa. Vitamiineista olen syönyt lisäksi multitabs-raskausvitamiinia.

Ja ei ole provo, kiloja tulee varmasti vielä tässä parin kuukauden aikana, viimeksi tuli yhteensä 10 kiloa. Osa jäi sairaalaan ja laihduin vielä imetysaikana viitisen kiloa.

voisit itsesi ja vauvan vitamiinien saannin vuoksi rukata hiukan ruokavaliotasi:

Syö aamuisin puuroa,päälle marjoja,sokeritonta marjakeittoa tai jokin piltti -hedelmä-,marjasosetta.On hyvää,nam.Suosi lämpimänä ruokana kanaa,kalaa ja vähärasvaista naudan paistijauhelihaa.Tee lisäkesalaatti aina aterialle ja laita salaattia 1/2 lautasellista.Salaattiin käy kastikkeeksi ihan sitr.mehu ja rypsiöljy.Syö myös joskus kasvisruokana jotain papuja (saa tölkissä erilaisia),niissä on terveellistä proteiinia.

Syö vain täysjyväleipiä ja päälle makusi mukaan vähärasvaista (alle 17%)juustoa tai broisku-,kalkkunaleikettä.Lisäksi ruokavalioon että saat kalsiumia itsellesi ja vauvan luustoa varten vähärasvaisia maitotuotteita (sokerittomia)

Näin olen minä syönyt koko raskauden (nyt rv 38) ja mulla se raskausdiabetes dieettihoitoisena eli en ole tarvinnut insuliinia.

Vierailija
7/10 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita ap kunnon dieetti, että saat lukemat alkamaan taas nelosella.

Vierailija
8/10 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki juustot on meillä max 17%, maidot on rasvattomia ja jugurteista syön vain maustamatonta luonnonjugurttia. Joskus tekee mieli makeaa niin syön marjoja nyt kesällä, joskus sorrun karkkeihinkin. Eilen esim. meni kolme irtokarkkia, en nyt tiedä paljonko niissä oli sokeria.

Vierailija
9/10 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain syrjäseudulla oli kuulemma peloteltu äitejä syömästä liikaa ettei vauva kasva liian isoksi (ehkä ei ollut mahdollisuuksia sektioon?). Sitten oli tullut ongelmia aliravitsemuksen ja äitien huonon kunnon kanssa synnytyksissä.

Jos taas oikeasti epäillään raskausdiabetesta, niin tietenkin se pitää tutkia ja hoitaa asianmukaisesti. Sinuna menisin kokeeseen mielihyvin, se voi myös osoittaa lääkärin olleen väärässä ja ehkä palauttaa ruokahalusi.

Vierailija
10/10 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden lapsi on painanut yli 4kg. Minunkin lapset lähes sen verran, eikä kertaakaan huomautettu syömisistä.