Paljonko neljän hengen perheen kuukausimenot teillä?
Just katselin meidän tulo-menokaavioa ja näyttäisi, että menot ovat luokkaa 3400. Onko minkälaisia muiden summat?
Kommentit (27)
Säästöön jää joka kk pari tonnia, siis parin tonnin luokkaa on kulut.
Säästöillä lyhennetään lainaa kun muistetaan, hankitaan auto tai matkustellaan, mitä milloinkin. Kohtuullinen puskurirahasto pidetään aina, koska molempien työtilanne on epävarma.
-asuminen, vakuutukset, automenot (ei bensa), tv-lupa,sähkö, netti, päivähoito, lehdet, kulutusluotto =keskimäärin 1700 euroa kuussa
-ruoka ja päivittäistavarat 700-800 euroa, sisältää satunnaisesti lasten leluja, vaatetta tms.
-bensa 150 euroa kuussa
-terveydenhoito 100 euroa kuussa
-huvitukset, alkoholi, virkistys 100-500 euroa esim, nyt kesälomalla ei tuo 500 varmaan riitä
-vaatteet 200 euroa kuussa
-kampaaja x 2, kuuden viikon välein yht. 140 €
--> menee melkolailla samoihin kuin Melballa
600 € vakuutuksiin kuussa, eli 7200 vuodessa ?
Siis miten ihmeessä 500 euroa riittää ruokiin ja muihin? Mitä te oikein syötte?
Meillä menee vähintään tonni kuussa.Asuminen 1000 e
Ruoka, puhdistusaineet, vessapaperit, vaipat, juomat... 500 e
Vakuutukset 600 e
Puhelimet ja netti 150 e
Auto 200 eEli noin 2450 e.
Säästöön menee joka kuu 1000 e.
Eli tililtä lähtee kuussa 3450 e.
Pikkasen jää vielä yli, ehkä jotain 500 e, se on sitten leffoja, ravintolaa jne. varten jos tarvetta tulee.
..
ja ainakin itse oon huomannut, että tuo 500 euroa neljältä hengeltä on hyvin tavallinen summa. Sen verran menee meilläkin, enkä edes katsele mitään tarjouksia, vaan ostan hyvää kotimaista ruokaa. Ilmeisesti itse tekeminen vähentää ruokalaskua, sillä meillä syödään itsetehtyä lämmintä ruokaa ainakin 10 kertaa viikossa. Ja aamuisin itse tehtyä puuroa.
Lisäksi on itse leivotut leipomukset, itse kasvatettuja vihanneksia, itse poimitut mustikat, jne.
Millään ei saa ruokalaskua suuremmaksi, vaikka ei tehdä itse säästösyistä, vaan siksi, että perhe kaipaa lämmintä ruokaa, eineksiin tympääntyy nopeasti, itse tehty on terveellistä ja maistuu hyvälle.
Asuminen 1000 e
Ruoka, puhdistusaineet, vessapaperit, vaipat, juomat... 500 e
Vakuutukset 600 e
Puhelimet ja netti 150 e
Auto 200 eEli noin 2450 e.
Säästöön menee joka kuu 1000 e.
Eli tililtä lähtee kuussa 3450 e.
Pikkasen jää vielä yli, ehkä jotain 500 e, se on sitten leffoja, ravintolaa jne. varten jos tarvetta tulee.
600 € vakuutuksiin kuussa, eli 7200 vuodessa ? []
Meillä koko maatilan vakuutukset on juuri tuota luokkaa vuodessa. Toivottavasti tuossakin on kyse jostain vastaavasta, sillä meillä tuohon summaan kuuluu henkilöiden ja kodin lisäksi kymmenen muuta rakennusta, 7 ajoneuvoa tai -konetta + liikennevakuutukset, iso liuta muita koneita, maat ja metsät, eläinten tautivakuutukset, muut riskivakuutukset, jne.
Jos ihan tavallinen perhe laittaa vakuutuksiin noin paljon, niin vakuutusyhtiöillä pitäisi mennä paremmin kuin hyvin.
ei se ole mitään avaruustiedettä, että osaa vertailla hintoja ja säästää kaupassa käydessään.
me ostetaan tarjoustuotteita. kausihedelmiä ja vihanneksia.
laitetaan lihaa pakasteeseen ja otetaan sieltä tarvittaessa.
maitotuotteet halvimmasta paikasta useampi kerrallaan
ja leipää tehdään usein itse ja muutenkin leivotaan.
ei ole halua tai tarvetta tuhlailla jos voi säästääkin ja sitten voidaan käyttää ne rahat muuhun. syödään hyvin ja terveellisesti. herkkuja ei juurikaan osteta.