Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisipa olla joskus yksin kotona.

Vierailija
25.07.2009 |

Miehelle tuumiskelin tuossa, että olisipa ihanaa olla yksi yö yksin kotona. Maata sängyssä, lueskella ja oleskella. Ehdotin, että ottaisi lapset ja menisi appilaan yökylään. Mutta eihän sitä huvita, kun niitä näkee päivittäin, he kun asuvat kilsan päässä meistä. Itse käyn kerran pari kuukaudessa omien vanhempien luona lasten kanssa, olen yön tai kaksi ja mies saa puuhata sillä välin mitä huvittaa. Tahtoo kans!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menis yksin sun vanhemmille? Jätät lapset kotiin isänsä kans. Eihän se tietenkään sama asia ole mutta kuitenkin. :)

Vierailija
2/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse edes saunaan yksin. Hyvä ettei rynkytä vessan ovenkahvaa, kun menen siellä istunnolle ja vähintään huutelee sitten omia juttujansa keittiöstä ja ihmettelee, jos en koko aikaa pulputa jotain. "mikä nyt, onko murheita..."

menis yksin sun vanhemmille? Jätät lapset kotiin isänsä kans. Eihän se tietenkään sama asia ole mutta kuitenkin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka risteily, tai kylpylämatka

Vierailija
4/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehdota hotelliyöpymistä tai paria lasten kanssa, meillä osoittautunut todella kivaksi! Tai sitten.. pakkaa sinä kimpsusi ja lähde viettämään yksin esim kylpylään tai ihan vain tavalliseen hotelliin laatuaikaa itsesi kanssa :) Se on kyllä piristävää ja tarpeellista!

Vierailija
5/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teillä mies saa olla yksin kotona, mutta ei suo samaa sinulle. Outoa, luulisi miehenkin nauttivan yksin kotona olostaan, eli tajuavan että sinäkin voisit haluta samaa. Meillä mies etenkin kesällä menee usein vanhempiensa mökille lasten kanssa kun appivanhemmat eivät siellä enää oikein jaksa käydä. Nytkin ovat keskiviikosta asti olleet mökillä ja huomenna palaavat. Itse olen jo kesälomani pitänyt, niin oli "pakko" jäädä kotiin. Minusta on aivan ihanaa olla yksin kotona ja tehdä just sitä mitä huvittaa. Tai olla tekemättä mitään. Saunan voi lämmittää vaikka heti töistä tultua ja loikoilla sitten loppuillan vaikka kirjan kanssa sohvalla. Tänään käytiin kaverin kanssa vähän shoppailemassa ja illalla tulee vielä pari ystävää saunomaan ja viettämään lapsivapaata iltaa tänne mun seuraksi. Jaksaa taas ensi viikolla ihan eri tavalla taas lastenkin kanssa touhuta kun on muutama päivä oltu erossa :)

Vierailija
6/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pointtisi lienee juuri se, että saisi olla KOTONA YKSIN:) Ymmärrän. Minulla oli sellainen vl pari viikkoa sitten - ensimmäinen neljään vuoteen!! Tuntui, että seinätkin kuiskivat, olet YKSIN. Aivan liian harvoin, aivan liikaa oli odotuksia, aivan liikaa yritti tehdä ja ehtiä... Pitäisi olla useammin yksin vapaata, ei tulisi niin kovia suorituspaineita.

Mutta, olen kyllä joskus käyttänyt vapaan (= la-su) viikonlopun esim. Tallinnan matkalla. Ihanaa:)

Vierailija
7/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän ap:ta tosi hyvin. Kyllä mun ukkoni mut ainakin päästää muualle ottaan sitä omaa aikaa, mutta kun minä tahtoisin joskus sitä omaa aikaa OMASSA KOTONA, enkä aina lähteä evakkoon : ) Mun suurin rentoutumiskeinonikin on vähän hankala raahata johkin hotelliin eli ompelukone, saumuri ym oheissälä : ) Onneksi on ruvennut tajuamaan pointin usean keskustelun jälkeen ja on jopa antanut mulle joskus sen yön kotona yksin : ) Ehkäpä teilläkin kun vaan sitkeästi otat asian puheeksi ja kerrot miksi nimenomaan kotona yksin olo olisi sulle tärkeätä. Mun mielestä on ihan hölmöä, että lähes aina nainen ollaan "ajamassa" pois omasta kotoaan ottamaan sitä omaa vapaata ja rentoutus aikaa, mutta on meitäkin naisia jotka tahtoisimme rentoutua omassa kodissa : )

Vierailija
8/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppila on niin kaukana että mies menee välillä sinne viikonlopuksi lasten kanssa ja minä saan tehdä mitä lystään. Jotain iloa kaukana asuvista appivanhemmistakin, hoitoavuksi kun heistä ei ole. Mutta meillä taas mies ei saa koskaan olla yksin, kun ei mulla ole mitään mihin voisin lasten kanssa lähteä. Ei hän kyllä ole sellaista kaivannutkaan, jos kaipaisi niin sitten yrittäisin jotain järjestää.

Vierailija
9/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellesi, että sitten loppuu sinunkin yökyläilyt vanhempiesi luona, jos ei vastavuoroisesti onnistu. Toihan on ihan älyttömän helppo toteuttaa, kun mummola on kerran ihan vieressä. Kummallista, jos ei onnistu.

Vierailija
10/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä menisin mieluummin hotelliin itse - koska kotona odottaa sata ja yksi hommaa, niin hotellissa saisin VAIN OLLA.

Ehkä vielä joskus... Ja voin minä ottaa tuon miehenkin mukaan :))).

Vierailija
11/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pääsen täältä yksin pois, jos haluan (paitsi en ehkä kovin helposti nyt kun vauva on vasta 3kk ja täysimetyksellä), mutta ollapa ihan YKSIN KOTONA! Mulle kelpaisi mainiosti vaikka siivouspäivä ihan yksin. Ei niin väliä, kunhan sais tehdä JOTAIN _omassa_ kodissa_ ilman, että kukaan ei roiku 5min välein hihassa tai housunpuntissa...

*huoh*

Mut ei toi kuulemma pärjää kaikkien kanssa yksin jossain kodin ulkopuolella... (yhden saattaa ottaa mukaansa tms.) Just juu. Mitenkähän mä sit pärjään???? -> Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä - no sä ootkin ÄITI!

PAH!

Vierailija
12/13 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mä saankin niitä hetkiä vain 1-2 tuntia kerrallaan yleensä, kerran jopa 8 tuntia kun mies meni koko päiväksi lasten kanssa johonkin lastentapahtumaan :) meijän mummolat, ukkilat, anoppilat ja appilat on kaikki niin kaukana, että niihin lähdetään aina koko perheellä, sen verran harvoin niissä käydään...

mutta ap, mitäs jos yrittäsit ihan suoraan sanoa miehellesi, että koet epäreiluksi sen, että mies saa olla yksin kotona tekemässä mitä lystää sun ollessa lasten kanssa muualla, mutta sä itse et sellaisia aikoja saa? ja etenkin jos kerran kyläpaikka on noinkin lähellä kuin teillä, niin eikö se mies nyt voisi sinne mennä, pääseehän sieltä sitten vaikka samantien takaisin jos ei muka suju. otat vaan ihan suoraan ja kiertelemättä puheeksi tuon asian, teet selväksi mitä sä tahdot ja miksi, etkä rupea vaan vihjailemaan ja toivo, että mies ottaisi onkeensa. ne on usein niin tolvanoita ne miehet, ettei ne ymmärrä kuin suoraa puhetta :)

nim. oma mieheni on tämän yhteisen viiden vuoden taipaleen aikana ostanut mulle tasan yhden lahjan - viime jouluna, kun sanoin suoraan, että jos et tänä joulunakaan osta lahjaa, ni mä suutun kyllä tosi pahasti. siihen asti olin vaan joka joulu, juhannus ja juhlapyhä ihastellut kaikenlaisia tavaroita mainoksissa ja vihjaillut, miten ihanaa olisi saada jokin lahja edes joskus, mutta mitään ei koskaan tullut. mies oli vaan ajatellut, että se olisi musta ihanaa se lahjansaaminen, mutten oikeasti halua/tarvitse/välitä siitä, kun en suoraan sanonut että tahdon :)

Vierailija
13/13 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se aika itsellesi, kun reaalisia mahdollisuuksia kerran on! Kerro miehellesi ihan suoraan toiveestasi - eihän se edes ole kohtuuton.

Ja jos yksin kotona ollessa yllättäen tekeekin mieli siivota tai paikata lasten farkkujen polvia, niin tee sitten sitä. Pääasia että saat tehdä jotakin yksin, täysin rauhassa, tai sitten vaan olla yksin täysin rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi