Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssat tarttuvat ihan hengitysilmasta. Ei siinä mitään aivastuksia

Vierailija
25.07.2009 |

tarvita. Hengitettäessä tulee pientä aerosolipisaraa jatkuvasti ilmaan. Puhuessa tulee suurempaakin pisaraa.

Tämä siksi, että koko ajan vouhkataan, että peskää kädet ja pelätkää aivastelijoita ja yskijöitä. Niistä kun leviää kahden metrin päähän.

Jos tilassa on joku sikainfluenssainen, saastuu koko tila jossain määrin näistä hengityspisaroistakin.

Tämä käsienpesun ylikorostaminen ärsyttää minua. Ärsyttääkö ketään muuta? Minä haluan realistista tietoa ainoastaan. Muu tieto ainoastaan ärsyttää.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvita. Hengitettäessä tulee pientä aerosolipisaraa jatkuvasti ilmaan. Puhuessa tulee suurempaakin pisaraa. Tämä siksi, että koko ajan vouhkataan, että peskää kädet ja pelätkää aivastelijoita ja yskijöitä. Niistä kun leviää kahden metrin päähän. Jos tilassa on joku sikainfluenssainen, saastuu koko tila jossain määrin näistä hengityspisaroistakin. Tämä käsienpesun ylikorostaminen ärsyttää minua. Ärsyttääkö ketään muuta? Minä haluan realistista tietoa ainoastaan. Muu tieto ainoastaan ärsyttää.

eivät ole pesseet käsiään.

Vierailija
2/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäänkuin muka kauheasti tautia voisi välttää käsienpesulla ja tosiaan sitten ihmetellään sairastunutta, että eipä tainnut pestä käsiään.

Minulla on muutenkin erittäin hyvä käsihygienia, mutta flunssia tulee silti.

Realistista tietoa, kiitos.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne viruspöpöt tarttuvat paljon herkemmin ihan suorassa kontaktissa kuin epäsuorasti ilman välityksellä. Tuskin olis Obamakaan kehottanut kansalaisiin peittämään käsillä suutaan yskiessä ja pesemään käsiään aivan turhaan.

Vierailija
4/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Vierailija
5/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan tuulesta temmattu juttu. Kyllä niissä kuulkaa jotain perää on. Kumpaa uskoa, sinua vai heitä? Minä ainakin tiedä kumpaa uskon.

Vierailija
6/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne viruspöpöt tarttuvat paljon herkemmin ihan suorassa kontaktissa kuin epäsuorasti ilman välityksellä. Tuskin olis Obamakaan kehottanut kansalaisiin peittämään käsillä suutaan yskiessä ja pesemään käsiään aivan turhaan.

Vierailija
7/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valistustyötä tekevä lähäri on tärkeämpi kuin joku neekeri Ameriikassa.

ai susta?

jos jokainen käyttäs tervettä järkeään, se ois parasta=)

Vierailija
8/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan tuulesta temmattu juttu. Kyllä niissä kuulkaa jotain perää on. Kumpaa uskoa, sinua vai heitä? Minä ainakin tiedä kumpaa uskon.

Vierailija
9/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se käsien ja pintojen pesu sairaaloissakin!

Vierailija
10/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssa. :D

Juu, mummot ja papat kun ottaa rokotuksen ja sairastuu flunssaan niin kiukuttelee ettei rokote tehonnut, mutta sehän ei taas ole flunssaan vaan INfluenssaan.

Ja ne on vähän kuin kaksi marjaa, flunssa on vaan vaarattomampi! :D

Vierailija
11/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säähän hassu olet! MRSA ei taida olla tuttu asia? :D

Vierailija
12/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko lääkärien aiheellista tehdä kaikkensa että vältytään RISKILTÄ saada bakteeri/virus vai ajatella että "kun ne nyt kuitenkin tarttuu ja niin vähän on oikeastaan tehtävissä.." Älkää ihmiset luovuttako! Taistelkaa!

Vierailija
13/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sikainfluenssa tarttuu aivan yhtä hyvin huoneilman välityksellä.

Rasittaa tuo käsien pesusta vouhkaaminen minuakin.

Vierailija
14/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivastelijoista kaukana pysymisestä puhutaan jatkuvasti siinä valossa, että kun kädet pesee ja ei mene aivastelijan lähelle, tauti ei iske.

Eli tällä ikään kuin yritetään rauhoittaa ihmisiä aivan katteettomasti.

Vierailija
15/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, olen kiinnostunut tavoista joilla voisin sairastaa vain 4, enkä 8 tai 12 kertaa vuodessa jonkin tarttuvan taudin.

Vierailija
16/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voitte HIEMAN pienentää sairastumisriskiänne huolellisella käsienpesulla ja välttämällä läheistä kontaktia aivastelevien ja yskivien ihmisten kanssa. Koska nämä ovat ainoat keinot, joita tavallinen ihminen käytännössä voi käyttää, niin siksi suosittelemme niitä. "

Tuo olisi asiallista.

Vierailija
17/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käsienpesu ja aivastelulta suojaaminen auttaa. Ei ne pöpöt ja aerosolit itsekseen lennä jatkuvasti, ja vaikka ilmassa niitä jonkin verran olisikin, kyllä lukumäärällä on merkitystä. Elimistö tappaa ne yksittäiset pöpöt helposti, eikä tartuntaa tule, kun taas massiivinen hyökkäys pääsee todennäköisemmin perille.

Aikoinaan kun sairaaloissa aloitettiin käsien pesu systemaattisesti potilaiden välissä, putosi esim synnyttäneiden naisten lapsivuodekuolleisuus dramaattisesti. Edelleen käsien pesu on yksi parhaista tavoista suojata itseään pöpöiltä. Ihan jo sen takia, että käsien kautta pöpöt pääsevät heikommin suojatuille limakalvoille, kuten vaikkapa silmän limakalvoille, ja sieltä elimistöön.

Vierailija
18/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikkauspotilaille auttoi, kun ennen vanhaan ei tuommoista ymmärretty. Se onkin eri asia, jos kirurgi leikkaa ihmisiä likaisin käsin.

Vierailija
19/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen toki, mutta todennäköisin tartuntatapa on AINA omien käsien välityksellä, ei vain tässä sikainfluenssassa.

Kontaminoituneet kädet -> kosketus omaan nenään, suuhun, silmään tms, siinä teille todennäköisin tartuntatie.

Vierailija
20/39 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koske nenään, silmään ja suuhun likaisin käsin. Silti sairastun flunssiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä