Lue keskustelun säännöt.
Alatiesynnytyskö sektiota helpompi???
22.12.2008 |
Alatiesynnytyksenkin jälkeen voi olla todella kipeä! En oikeesti pystyny kävelemään saati istumaan piiitkän aikaan. Paikat todellakin levisi ja pahasti... En usko et sektiohaava voisi olla sen kipeämpi mitenkään...
Ap
Kommentit (43)
että alatiesynnytyksessä elimistö on "tottunut" kovaan kipuun, kun sektiossa taas kipu tulee yllättäen ja viel elimistöltä aikaa ns. totutella kivuliaaseen tilaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
mielestäni näitä kipuja ei voi verrata keskenään kumpi kivuliaampi.
Itse olen kaksi synnyttänyt alateitse. Kolmatta lopuillaan odotan, ja toivon todella ettei tarvitsisi leikata.
AP:lle on sattunut huono tuuri, että haavoja on alatiesynnytyksessä tullut paljon ja ovat tulehtuneet. Ison leikkaushaavan tulehdus on kuitenkin vakavampi juttu. Riskit on sektiossa on sekä lapselle että äidille isommat sektiossa, joka kuitenkin on iso vatsan alueen leikkaus. Kaverini meinasi kuolla sektioon, kun vahingossa leikkauksen yhteydessä katkesi iso valtimo! Toipuminen (myös henkinen) kesti varmasti kauemmin kuin alatiesynnytyksestä...
Miten ap voi tietää, että sektio olisi helpompi kuin alatiesynnytys, kun ei ole molemmista kokemusta? Hänelläkin kuitenkin kyseessä jo toinen raskaus, joten alatiesynnytyskin luultavasti sujuisi helpommin... Ap nyt itse yleistää oman huonon kokemuksen pohjalta!