Kuulin teinien keskustelevan tästä palstasta ja järkytyin
Siis kahvilassa, lähellä istuvat kovääniset teinitytöt puhuivat kuinka hauskaa on esiintyä äitinä ja antaa kasvatusohjeita yms netissä ja mm. tästä palstasta oli puhetta. ja joka toinen sana oli v***u.
Yks kaveri kertoi että mm. "vapaaehtoisesti lapsettomat" eli sellaisesta mielenterv. häiriöstä kärsivät ei-äidit käyvät täällä!
Tulikin mieleen, että kuinkahan paljon täällä on kaikkia hulluja ja feikkejä!?
Kommentit (25)
Mutta mitä tarkoitat "vapaaehtoisesti lapsettomat" eli SELLAISESTA mielenterv.häiriöstä kärsivillä ei-äideillä? Vapaaehtoisesti lapsettomia, vapaaehtoisesti lapsettomia mielenterveysonglmaisia, mielenterveysongelmaisia, jotka eivät halua/saa lapsia vai mitä? Selvennä, kiitos.
näkyykin aina välillä, etteivät voi olla aikuisen äiti-ihmisen kirjoittamia. Onneksi niistä ei kannata piitata ja ne "neuvot" kyllä erottaa joukosta jokainen maalais-/kaupunkilaisjärjellä varustettu.
Mä olen vela. Lapseton.
Palstailin täällä vuosia ja tulin taas takaisin, tuli ikävä.
Osallistuin useisiin keskusteluihin ja monesti usea mamma kommentoi esim. kasvatusneuvojani järkeviksi ja olivat kanssani samaa mieltä.
näkyykin aina välillä, etteivät voi olla aikuisen äiti-ihmisen kirjoittamia. Onneksi niistä ei kannata piitata ja ne "neuvot" kyllä erottaa joukosta jokainen maalais-/kaupunkilaisjärjellä varustettu.
Ihmetellä vaan täytyy, miten joku jaksaa... Köyhä on oma elämä jos pitää hupinsa hakea feikkaamalla jossain mammapalstalla :)
Mä olen vela. Lapseton.
Palstailin täällä vuosia ja tulin taas takaisin, tuli ikävä.
Osallistuin useisiin keskusteluihin ja monesti usea mamma kommentoi esim. kasvatusneuvojani järkeviksi ja olivat kanssani samaa mieltä.
ihan oikeasti. Miksikäs ei? Mutta saanko kysyä: mikä on sun motiivi pyöriä täällä? Provoilu, mielenkiinto, muut kuin lapsijutut... vai mikä?
vaikka tämä kiva paikka onkin. Täällä on paljon hyvää, mutta myös höpöä. Kyllä fiksu leikillään ja aukomismielessä tarkoitetut kommentit huomaa. Ihan kaikkea ei tarvi uskoa.
Itsekin kuulin tästä ystävältäni, joka ei edes halua lapsia, mutta käy täällä lukemassa ja päivittilee kotiäitien voivotuksia. Minä jäin myös koukkuun tänne, mutta sittenpäs tulikin vauva-kuume. Voi olla osaksi myös tämän palstan ansiota. Nyt odotan esikoistani ja käyn täällä joka päivä. :)
Ihminen, joka ei tahdo hankkia lapsia.
sen tiedän, että täällä käy lapsettomia vähän "hihittelemässä ja tunnustelemassa", mutta kuinkahan paljon on sellasia, jotka valehtelevat olevansa äitejä (siis ne feikit) ja jakavat vinkkejä tai neuvovat ja tietävät muka oman kokemuksensa mukaan. Ei siis vaan googlettamalla tai kuulopuheilla. Ihan frriikien suureen määrään en kyllä usko. Toki niitäkin on.
Ihminen, joka ei tahdo hankkia lapsia.
Suurin osa kasvaa aikuisiksi ja osalle se iskee pakkomielteeksi. Olisi hauska nähdä näitä nykyaikaisia vapaaehtoisesti lapsettomia vaikka 70-vuotiaina: vieläko ovat onnellisesti yhdessä ja lapsettomina ja matkustavat maailman ympäri reppu selässä sademetsiä suojellen, puoli luokkaa afrikkalaisesta koulusta kummilapsina.
sen tiedän, että täällä käy lapsettomia vähän "hihittelemässä ja tunnustelemassa", mutta kuinkahan paljon on sellasia, jotka valehtelevat olevansa äitejä (siis ne feikit) ja jakavat vinkkejä tai neuvovat ja tietävät muka oman kokemuksensa mukaan. Ei siis vaan googlettamalla tai kuulopuheilla. Ihan frriikien suureen määrään en kyllä usko. Toki niitäkin on.
niin mitä väliä? En ole muutenkaan tajunnut miksi provoilusta kuuluisi hermostua. Tämähän on virtuaalimaailmaa ja oikeaa totuutta e ole. ;)
Jotkut vaan ei tahdo saada lapsia. So?
järkytyit siitä, että netissä kaikki ole välttämättä sitä miltä se näyttää? Lähdekritiikki - oletko kuullut sellaista sanaa koskaan.
Itse kunkin mielenterveyttä sopii epäillä, jos tällaisista asioista kovin järkyttyy.
Miksi lapseton ihminen ei saisi osallistua keskusteluun?
Onhan hänelläkin mielipide ja sen saa tuoda julki.
Mitä sitten jos joku teini teeskentelee täällä äitiä?. Kyllä mulla ainakin on melkoinen suodatin ettei nyt ihan mikä vaan mene läpi.
Hän antaa hoito-ohjeita.
Entä tarhantädit - onko kaikillla lapsia? Miten se voi mistään mitään tietää?
Hän antaa hoito-ohjeita.
Entä tarhantädit - onko kaikillla lapsia? Miten se voi mistään mitään tietää?
Ja kerrankin eräs lastenpsykologi yritti mulle antaa ohjeita lastenkasvatuksessa. Itsellään oli vain kolme lasta, mulla sentään yhdeksän. En todellakaan kuunnellut tollasta mitääntietämätöntä.
Mutta saanko kysyä: mikä on sun motiivi pyöriä täällä? Provoilu, mielenkiinto, muut kuin lapsijutut... vai mikä?
Mielenkiintoiset keskustelut, ei sen kummempaa. Toisinaan myös vähän kauhistelen synnytysjuttuja. Siis pääni sisällä, kun luen niitä :)
Suurin osa kasvaa aikuisiksi ja osalle se iskee pakkomielteeksi. Olisi hauska nähdä näitä nykyaikaisia vapaaehtoisesti lapsettomia vaikka 70-vuotiaina: vieläko ovat onnellisesti yhdessä ja lapsettomina ja matkustavat maailman ympäri reppu selässä sademetsiä suojellen, puoli luokkaa afrikkalaisesta koulusta kummilapsina.
No itse olen jo yli neljänkymmenen ja toivottavasti saamme mieheni kanssa olla onnellisesti yhdessä 70-vuotiainakin. En ihan ymmärrä, miten lapsettomuus tähän liittyy. Eihän ne lapset sentään mikään liiton pakollinen "liima" ole?
Eikä minua kyllä kiinnosta yhtään reppumatkailu, sademetsien suojelukaan mitenkään intohimoisesti. Eikä noita kummilapsiakaan ole, vaikka mielessä on käynyt.
70-vuotiaana toivon eläväni onnellista, hauskaa, fyysisesti ja henkisesti aktiivista elämää.
oon ajatellu ihan samaa..sehän se ongelma on kun voi nimettömänä kirjottaa ja kuvattomana.. muistan kyl itekkin teininä kun käytiin niissä chateissä leikkii jotain miehiä... huvinsa kullakin!