Minkälainen äiti priorisoi oman uuden aviomiehensä
asiassa kuin asiassa, yli omien biologisten lastensa? Että eivät tule kylään, koska uusi mies ei jaksa, että heille ei saa mennä, koska uusi mies tekee töitä, että he lähtevät ulkomaanreissulle sopivasti juuri silloin, kun miehellä on loma ja kun me taas olisimme tarvinneet lastenvahtia?
Kommentit (20)
että kylään ei saa tulla, tai että emme tule uuden mieheni pyynnöstä teille jne. MInusta lapset ovat aina etusijalla. Mutta me lakkasimme olemasta sinä päivänä kun äiti tapasi miehensä (josta on jo 8 vuotta). Isäni taas priorisoi meitä edelleen, mikä tuntuu paljon paremmalta.
kysyy aina ensin uudelta ukoltaan. Ennen oli valmis hoitamaan ja näkemään lapsenlapsiaan koska tahansa mutta nykyään ei taida osata tehdä itsenäisiä päätöksiä ollenkaan.
Herättääkö tilanne sinussakin raivoa? Ainakin olen vahvistunut omassa äitiydessäni, en ikinä halua olla noin heikko äiti ja miehen vietävissä.
Siis kyseessä on _aikuiset_ lapset?
Ei minusta ollenkaan paha olla vihdoin itsekäs ja toimia niin kuin itsestä haluaa.
Onhan noita vastaavia nähty jopa silloin kun lapset on alaikäisiä.
ja jotenkin kanssa käy sääliks. Eikö se uskalla tehä mitään ilman lupaa? Oli kyllä niin pitkään yksin että ei halua varmaan menettää tai jotain...
Mutta itselleni lapset tulevat aina olemaan ykkösiä ja menevät nytkin uuden oman aviomieheni edelle.
Harmittaa kyllä, koska on mun lasten ainut mummi.
Ihanko totta äitisi pitäisi varata lomamatkansa sen mukaan, miten te satutte tarvitsemaaan lastenhoitoapua? Kannattaisi kuule katkaista napanuora jossakin vaiheessa. Toisekseen teksistäsi paistaa täysin läpi se, että olet katkera äidin uudesta miehestä. Anna hänen jatkaa omaa elämäänsä, vaikka sinusta tietty oma isä olisi ollutkin myös maailman paras aviomies. Pitäähän äitisi sinuun ja lapsenlapsiin kuitenkin yhteyttä, mutta ilmeisestikin oman aikataulunsa mukaan, eikä sinun toiveidesi. Aikuistu.
että isä priorisoi uuden vaimonsa edelleni. Joskin tätä on tapahtunut jo siitä saakkaa kun vanhempani erosivat ja olin melkoisen pieni muksu.
Mitään, kerrassaan MITÄÄN ei voi tehdä ilman että lupa vaimolta kysytään. Meille ei voi tulla kylään, me emme voi tulla kylään, minulle (nykyään lapselleni) ei voi ostaa mitään... Vaimolta kysytään aina lupa. Ja se ei edes ole mitään neuvottelua vaan yksipuolista luvan kysymistä. Useimmiten lupa evätään. Nykyään isäni jopa soittaa minulle salaa vaimoltaan, koska vaimo ei pidä siitä että hän pitää yhteyttä minuun.
Mukisee aina vastaan lasten meillä olosta, mutta itse en korvaani hetkauta, lapset ovat etusijalla. Toki hänen oma lapsensa on aina tervetullut meille ilman minun "lupaani". Tottakai myös mielestäni, mutta tasa-arvo tässä asiassa olisi reilua...
vai lapsenlapsiaan. Jos omiaan, niin toki tuo on väärin, jos lapsenlapsiaan, niin sairasta on minusta ajatella, että mummon pitäisi lomansakin sovittaa niin, että on lapsenvahtina silloin kun vaaditaan.
Olen kiitollinen siitä, että saamme joskus aina isovanhemmilta apua, kun on tarvetta, mutta en ikinä kuvittelisi, että heidän pitäisi elämäänsä noin elää lapsenlapsien ehdoilla.
Oot lapsellinen, jos kitiset siitä, että toiset pitää lomaa. Eiköhän niillä ole oikeus lomaansa aivan kuin kaikilla muillakin.
Kyse olikin sinun omasta äidistäsi:D Jos suoraan kirjoitan, niin mielestäni tämä valitus kuulostaa siinä tapauksessa lähinnä vitsiltä.
Mielestäni aikuinen ihminen ja oman perheen perustanut ihminen elää omaa elämäänsä. Vaikka oma lapsuuden perhe ei koskaan ole täysin vieraskaan, niin kuitenkin kaikilla on omat menonsa ja menot priorisoidaan omien halujen mukaisesti.
Minun mielestäni on aivan normaalia, että äitisi haluaa elää omaa elämää miehensä kanssa. Näin voisi olla, vaikka mies olisi sinun isäsikin. He saattaisivat haluta matkustella tai elää rauhassa nyt kun lapset ovat lentäneet pesästä.
Kun mieheni kuoli ja surutyön jälkeen aloimme taas päästä elämässä tasapainoon, aloin suunnitella myös pieniä omia menojani. Pienemmät lapset narisivat, mutta 12 vuotias sanoi siihen: "ädilläkin täytyy olla oma elämä". Oma 12 vuotiaani tuntui ymmärtävän tämän paremmin kuin sinä aikuinen ihminen:) Tietysti tämä ei täysin vertailukelpoinen tilanne ole, koska omat lapseni tarvitsevat vielä huolenpitoa enimmän osan aikaa.
kyllä minusta on ihmeellistä, jos aikuinen nainen (mummo) on uuden miehensä tossun alla ja vietävissä, ettei ilman kysymistä voi lapsiaan tai lapsenlapsian tavata.
kyllä minusta äiti on äiti aina, vaikka olisi 70 vuotias lapsi, tosin eihän aikuisia tarvi hyysätä, mutta täytyy saada, ja pystyä välittämään enemmän kuin uusista aviomiehistä, kyllä. ja niin ettei tarvi kysellä saako soittaa tai tavata.
apua ei ole kukaan velvollienn antamaan, muta jos rakastaa lapsenlapsiaan, niin luulisi, että heidän kanssaan haluaa aikaa viettää. mielestäni turha leuhkia ihanilla lapsenlapsilla naapureille ja tutuille jos ei niitä juurikaan edes tunne.
Minun äitini on myös valinnut nykyisen miehensä tärkeämmäksi kuin lapsensa tai lapsenlapsensa. Ei siis tule kylään, ei näe lapsenlapsiaan jne., koska uusi mies ei niin halua.
Toki aikuiset ihmiset päättävät itse elämästään, mutta on jotenkin loukkavaa, etteivät lapsenlapset ole tärkeitä. Mummi ei siis voi esim. olla ikinä lapsenvahtina, koska jos mies silloin soittaa, lapsi kyllä jää.
Ja kaiken lisäksi mies on väkivaltainen - sillä siis saanut äitini hallintaansa. On todella tuskallista katsoa sivusta, kun oma äiti elää sellaisessa suhteessa, mutta hän ei suostu miehestä luopumaan.
Ja on todella tuskallista, että tuollainen kamala, väkivaltainen hirviö on sitten tärkeämpi kuin mikään tai kukaan muu.
Monet tekee noin ilman uutta miestäkään. ;o)
Mä luulin automaattisesti, että ap on uusperheelllinen ja hänen miestensä äiti ei halua lapsia nähdä. Hah, mutta kysessä olikin ap:n oma äiti, jossa ap:lla napanuora piukassa ja mustasukkaisuus jyrää.
Onhan se toki sääli, jos lapsenvahtiautomaatti haluaa rakastaa ja elää omaa elämää. Kysymys vielä ap; näkeekö hän lapsenlapsiaan koskaan? Siis onko täysin poissa heidän elämistään "uusine rakkauksineen ja matkuisteluineen"? Jos on, silloin surullista, muuten täysin normaalia.
PERHEEN sisällä. Se ei sulle vaan kuulu milloin lomaillaan tai ottaako lapsia kun sinä pyydät! Jos lapset on SOVITUSTI vanhammalla niin tässä puhuu SINUN itsekkyys.
kyllä minusta on ihmeellistä, jos aikuinen nainen (mummo) on uuden miehensä tossun alla ja vietävissä, ettei ilman kysymistä voi lapsiaan tai lapsenlapsian tavata.
Eikö kyse voi olla vain siitä, että he suunnittelevat asioita yhdessä, ja sumplivat lomiaan ym.
Ymmärrän kyllä mustasukkaisuuden, jos äiti on ennen elänyt lastensa pillin mukaan totaalisesti, ja nyt uusi mies on tullut ottamaan osansa äidistä. Se on voi voi.
Mä kuvittelin myös, että kyse on uusperheestä jossa lapset vuorotellen isällä (jonka uusi vaimoke ap olisi) ja äidillä, joka ei piittaa. Se olisi ollut hiukan roisia, mutta että
AP ON AIKUINEN, PERHEELLINEN IHMINEN... ja mustasukkaisena vinkuu äitinsä pitävän lomansa väärään aikaan :) reps ja kops :)
Aikuistu ap. Anna äitisi elää omaa aikuisen naisen elämää uuden rakkaansa kanssa!
jäivät toiseksi?