Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joltain työnantaja evännyt osittaisen hoitovapaan?

Vierailija
24.07.2009 |

Kuinka painavat perusteet eväämiselle pitää olla? Voiko työnantaja perua jo hyväksymänsä hoitovapaan myös kelan päätös on tullut? Minulla tilanne, jossa työnantaja on jo hyväksynyt osittaisen hoitovapaan, mutta osastomme vastaava on yrittänyt evätä minun hoitovapaani. Perustellen sillä, että työpaikalla ei pärjätä (muka) ilman sijaista. Tilanne on vielä kohdallani hieman monimutkaisempi, jonka kyllä vastaava tietää muttei halua millään lailla yrittää asioita saada soviteltua parhain päin. Minulla siis lapsi menossa ekalle luokalle.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman tyypin, joilla palkka olis kyllä tippunut, mut töissä vietettävä aika ei olisi vähentynyt tai työajat olisivat olleet mahdottomat.

Vierailija
2/4 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lakisääteinen oikeus, sitä ei voi työnantaja olla hyväksymättä eikä perua mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin minulta, kun olin toimistohommissa, vaan tuotannon työntekijöiltä. Syynä oli se, että koko linjan työt olisivat menneet sekaisin yhden osapäiväisyyden vuoksi.

Vierailija
4/4 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla hyväksymättä osittaista hoitovapaata, mikäli se aiheuttaa huomattavaa haittaa työpaikalla. Mikäli kuitenkaan ei sopimukseen päästä, on työnantajan annettava työntekijälle yksi jakso vuodessa osittaista hoitovapaata, ja sen jakson pituuden ja ajankohdan saa työntekijä päättää itse, tällöin työaika vähenee 6 tunnin työpäiviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän