Sain raivarin 4-vuotiaalle, raahasin korvasta huoneeseensa - kahdesti.
Ensin hermostuin kun kiukutteli taas ruoasta, ei kelvannut herralle menuu.. Varoitukset ei toimineet, otin korvasta kiinni ja raijasin huoneeseen.
Kun poika tuli takas pöytään, löhös tuolissa juuri kuten olin kieltänyt, ja taas otin korvasta kiinni. Nyt poika siivoaa lelujaan, kun on pahoillaan että sai äidin hermostumaan.
Nyt vasta tajuan olleeni kohtuuton, shoot me... :(
Kommentit (9)
Pyydäppä sun miestä ensi kerralla videoimaan se kun retuutat lastasi korvasta. Näet kuinka hirveältä näyttää, että sinä, aikuinen, olet käynyt käsiksi siihen pieneen ihmiseen. Pistää sut todennäköisesti miettimään keinoja, miten seuraavalla kerralla toimisit toisin. Vai onko näin, että käyt lapseesi käsiksi vain kun muita aikuisia ei ole näkemässä?
mieheni aikana en näin tekisi, koska
a) mieheni tuisi rauhoittamaan tilanteen
b) itsekontrolli ei olisi näin surkea.
ap
2v ja 4v tytöt eivät suostu millään nukkumaan vaan herättävät koko ajan 3 viikkoisen vauvan rymyämisellään ja nauravat päälle.
Kun yritän komentaa, maanitella, suostutella, lahjoa nukkumaan nauravat vaan ja alkavat kiljua heti, kun ovi menee kiinni.
Nappasin molempia tukasta kiinni ja painoin pään tyynyyn.. nauru jatkuu...
Luovutin äsken ja jätin ne hillumaan huoneeseensa.. ei jaksa enää...
kuulostaapa tutulle, jaksaminen koetuksella. Välillä toimii syliin ottaminen ja kantaa sänkyyn, mutta ihan sirkusta tämä on. jo ikinen ilta. Meillä helpotti hieman huoneen vaihto- esikko muutti omaan huoneen, mutta nuoremmat ... äääk! tätä on vedetty jo puoli vuotta. Jo Nanny opit kokeiltu... ei tällaista vaan jaksa...
kamala äiti, joka on väsynyt sirkukseen
Mulla jo teini-ikäinen ja olen useammankin kerran häntä joutunut pienempänä "retuuttamaan niskasta"
huoneeseensa, kun ei ole totellut vaan on ollut todella uppiniskainen ja ylimielinen/epäkunnioittava.
Meillä on aina nuo tilanteet puhuttu myöhemmin läpi ja sovittu asiat ja myös pyydetty puolin ja toisin anteeksi, mutta sillä hetkellä tuo keino on myös toiminut. Kyllä lapsen on joskus myös hyvä nähdä, että aikuiselta voi palaa pinna, sillä tavallahan he kokeilevat niitä rajojaan.
Eikä todellakaan ole synti jos se pinna välillä palaa.
Nyt murkkuikäisenä ymmärtää jo ,jos äidillä palaa pinna, mutta "retuuttamista huoneeseen" ei ole enää tarvinnut tehdä pitkiin aikoihin ;)
Tytöillä on aikaisemmin ollut omat huoneet, mutta nyt vauva on muuttamassa toiseen makkariin pois meidän huoneesta (en ole nukkunut 3 viikkon, koska olen niin herkkäuninen, etten pysty nukkumaan vauvan kanssa samassa huoneessa :(... korvatulpatkaan ei auta...).
Siinä se ongelma taitaakin olla, että ovat tähän asti nukkuneet eri huoneissa - ja hyvin ovatkin nukkuneet klo 20-10 heräilemättä jo tuolta 2 kk iästä asti molemmat.
En tiedä, mitä tässä vielä kokeilisi... omakin väsymys tietysti vaikuttaa. Mies onneksi jaksaa vielä yrittää..
5
kai lapsi alkaa itse kävellä haluamaasi suuntaan kun otat korvasta kiinni, ja sitten otteen voi höllentää.
Mä olen kans pysäyttänyt kolmevuotiaani korvasta. En siis ole repinyt vaan ottanut korvasta kiinni ja lapsi on itse pysähtynyt tai alkanut kävellä. Temppu ei toimi, jos lapsi panee vastaan koska eihän korvasta voi retuuttaa, siis satuttaa. Mun täytyy kans keksiä jo uusi havahduttamiskeino koska lapsi vetää toiseen suuntaan.
Juu täälläkin on riepotettu käsistä jäähylle kovakouraisesti, läppäisty monta kertaa kun lapsi hakkaa pikkusisarustaan, tukistettu ym. Mikään ei auta, olen voimaton.
Voisitteko tehdä pojan kanssa jotain mukavaa, mistä molemmat tykkää?
Tai voisitteko löhötä molemmat ruokapöydässä kielletyllä tavalla vähän aikaa ja sitten syödä?