Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä, kaveri sanoi että raskaana ollessa ei saa nukkua selällään,

Vierailija
23.07.2009 |

on kuulemma vaarallista vauvalle? Voiko pitää paikkaansa? Ei ainakaan mulle ole neuvolassa mitään tällaista sanottu.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä perää on, että ei kannata nukkua selällään. Siellä kulkee sellainen iso verisuoni, joka painuu kasaan ja näin vaikeuttaa kohdun verenkiertoa. Vauvalle saattaa siis tulla huonot oltavat. Itse en pystynyt edes nukkumaan selälläni raskausaikoina, tuli huono olo. Ehkä juuri tästä syystä.

Vierailija
2/8 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selässä on tärkeitä verisuonia mitä vauva painaa selällään maatessa. huomaat kyllä itse sitten kun et voi enää maata selällään, tulee meinaa pirun paha olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin maatessa selällään sikiö voi painaa napanuoraa ja siten napanuoran verenkierto voi heikentyä.

Vierailija
4/8 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 30 eteenpäin selällään nukkuminen voi haitata sinun verenkiertoasi, kun kohtu jo lapsivesineen painaa aika tavalla. Alaraajoihin ja istukkaan ei ehkä kierrä veri tarpeeksi hyvin, joten siinä vaiheessa kannattaa sovitella kyljelleen nukkumaan. Näin ainakin neuvottiin muutama vuosi sitten.

Vierailija
5/8 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuraskaudessa.

Vierailija
6/8 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olisi vaarallista vauvalle.

Jos pystyt nukkumaan selälläsi, niin silloin kohtu ei paina niitä isoja suonia ja veri kulkee myös vauvalle.

Mutta jos kohtu painaisi suonia, niin ethän edes pysty nukkumaan selälläsi, joten what's the problem?

Maalaisjärkeä kehiin!

Vierailija
7/8 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään ongelmia.

Vierailija
8/8 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selällään nukuinkin mieluiten. Kyljellään ollessa vatsa valui alaspäin ja tuntui ikävältä. Ihmettelin, kun aina tutkimuksissa ja neuvolassakin sanotiin, että selällään on paha olla. "Pystytkö olemaan siinä, laitetaan tyynyä tähän, sano heti kun on huono olla"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme