Ravintolisä masu-asukin kehitykselle...
Heips!
Veljeni vaimo söi jotain ravintolisää tms. raskauden alussa. Se vissiin vaikutti alkion aivojen/hermojen kehitykseen. Voin muistaa väärinkin. En voi häneltä kysyä, sillä en halua kertoa raskaudesta viel.(rv 5+6)
Mitähän ko. aine vois olla?
Kiitos avusta.
-Mimma
Kommentit (4)
Olen myös syönyt Ladyvita -valmistetta (raskaana oleville), mutta sain siitä aamuisin pahoinvointia, jos otin tyhjään mahaan. Multitabsissa ei tätä ongelmaa ollut. Kolmas Multitabs -tölkki menossa ja yksi Ladyvita loppunut, kolme vitamiininappulaa jäljellä ja reilu viikko laskettuun aikaan ;-). Lisäksi olen syönyt rautaa ja jonkin verran msngnesiumia, kun oli muutama viikko sitten suonenvetoja...magnesium auttoi niihin heti.
Luin muuten jostain noista vitamiineistä, että niiden syöminen kannattaa aloittaa jo raskautta suunniteltaessa...
joten en siksi ota sitä itse ;) Se kyllä onkin aika tuju pakkaus.
Mä oon kans syönyt noita multitabsin raskaana oleville tarkoitettuja valmisteita.. Ja eiköhän ne ole just siihen tarkoitukseen suunniteltuja niin saa huoletta popsia..
koska sillä on joissakin tutkimuksissa osoitettu olevan vähäistä yhteyttä neuraaliputken sulkeutumishäiriön kanssa (siis vähentävästi).
Hyviä ravintolisiähän ovat nämä raskauden aikaan suunnatut monivitamiini- ja hivenainelisät kuten Lady Vita ja vastaavat. Niissä on huomioitu kokonaisuus.