Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! täytyykö raskaana olevan osallistua veritartuntavaarapotilaiden hoitoon?

Vierailija
22.07.2009 |

Olikohan tuo nyt ihan oikea sana...

Mietin, kun en halua vielä kertoa raskaudestani töissä, mutta tiedän että meille on tulossa hiv-potilaita, kuten myös hepatiittipotilaita. Muistelisin, että raskaana niihin ei olisi pakko osallistua, osaako joku sanoa varmuutta?? En viitsisi pomolle sanoa, jos olenkin ihan väärässä, ja näin turhaan paljastan raskauteni liian alussa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin noilta kummaltakin taudeilta pystyy itsensä ihan kevyin keinoin suojautumaan.

Vierailija
2/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aina riski pistotapaturmiin ja veriroiskeisiin vaikka silmiin, vaikka olis kuin suojattu.. Jotenkin pelottaa..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sille sikaflunssalle nyt ei kauheena voi mitään.. rokotteen ehkä saan, ja käsidesiä käytän. Se on ihan yhtä "vaarallinen" raskautta ajatellen kuin mikä tahansa muukin kuumeinen influenssa!

ap

Vierailija
4/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että saat vapautuksen ainakin noista näytteenotto(?) hommista. Tartuntahan olisi tietysti p***a juttu oli sitten raskaana tai ei.

Vierailija
5/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulta pitänyt useinkin ottaa testit altistumisen vuoksi? Jos on niin työturvallisuudessa on kehitettävää... Toki voit jossain vaiheessa huolesi esimiehelle kertoa ja keskustella, onko mahdollista siirtyä toiselle osastolle tms. Mutta pelkän raskauden perusteella et voi valikoida, hoidatko hiv/hepatiitti-potilaita. Täytyy vain suojata itsensä.

Vierailija
6/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV tarttuu erittäin heikosti pistotapaturmassa.

Vierailija
7/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan saa mitään vapautusta!

Olen itse raskaana ollessani hoitanut kaikkia mahdollisia tartuntatauteja..

Suurimmaksi osaksi kyse on omasta tarkkuudesta!

Vierailija
8/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edllisessä työpaikassa sai vapautuksen.. Meidän ammatissa se ei ole vain minun huolellisuus, kun siinä on työpari. En ole mikään näytteenottaja, eihän siinä mitään satu.

ap

Vierailija
9/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-siellä on luokiteltu taudit, joita ei suositella hoidettavaksi raskausaikana!

Vierailija
10/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en joutunut tuberkuloosia sairastavaa hoitamaan, muuten ei tullut mitään "vapautuksia". Siis myös hepatiitti- ja HIV-tartunnan saaneita jouduin hoitamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä