Jos sukunimesi olisi esim Williams tai Smith
tai joku muu normi englanninkielinen nimi (vrt. suomen Virtanen) niin minkä nimen antaisit lapsellesi silloin?
Kysyn koska täällä aihan puhutaan kuinka c-nimet on ihan kauheita (ei sillä että itse tykkäisin) mutta lähinnä siis jos voisit antaa jonkun "muunmaalaisen" nimen ilman että sitä oudoksuttaisiin niin kauheesti, niin mikä se olisi?
Kommentit (9)
"Sain" antaa lapsilleni siis unelmieni nimet. En nyt mainitse kaikkia, ettei tunnisteta, mutta tyttäreni nimi on Isabel. Leikin aina pienenä olevani prinsessa Isabel... : )
Mä olen aina tykännyt espanjalaisista nimistä, tyyliin Pilar, Lola ja Mercedes (kyllä!), mutta ei nekään noihin "virtasiin" sovi yhtään. :)
Meillä on nyt tytöt Kerttu, Kiira ja Kaisa ja sukunimi loppuu -nen. Kerttu Williams... Kiira Smith... noup. Kyllä olisi jotain muuta sitten keksitty, jotain kansainvälistä mutta suomalaista tyyliin , Julia, Sofia tai Maria varmaan.
Eli nimet jotka ovat aivan tavissuomalaiset ja löytyvät suvustakin, mutta jotka ovat myös käytössä englanninkielisissä maissa. En nyt kaikkia lastemme nimiä kerro, mutta esimerkiksi perheessämme on Ellen.
Esim. Anna, Hanna, Maria tai Otto, Erik, Henrik
ja mies esim englanninkielinen, niin nimeksi pitäisi antaa jotain tyyliin Anna, Hanna tms, joka olisi selkeästi suomalainen, mutta toimisi myös englanniksi.
Missään tapauksessa en antaisi mitään lapsuuteni prinsessahaaveiden nimeä, olen jo oikeastaan kasvanut niistä muutenkin yli.
Sukunimi ei ole mitenkään vaikuttanut etunimien valintaan. Nimet ovat suht yksinkertaisia ja kansainvälisiä ja mieleisiämme.
joka on käytössä useammassakin kielessä ja maassa. Lapsi sai täysin umpisuomalaisen nimen, mutta toinen nimi on ns. kansainvälinen. Hassua sinänsä, kansainvälinen etunimi tulee ns. suomalaisesta sukuhaarasta, ei siitä "kansainvälisemmästä".
virhe sorry