Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kreikkaan elokuussa pienten lasten kanssa, pitäiskö matka perua?

Vierailija
22.07.2009 |

Ollaan lähdössä koko perhe Kreikkaan elokuussa, lapset on vasta 2,5v ja 6kk. Nyt on ruvennu tuo sikaflunssa kuitenkin vähän hirvittämään.. Mitä tekisitte, lähtisittekö vai peruisitteko matkan? Kyllähän tuo tauti iskee Suomessakin jos on tullakseen, mutta onhan noilla lentokentillä ja turistirysissä kuitenkin suuremmat mahdollisuudet tauti saada.. Oma napa ei niinkään huoleta, mutta lapset :(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäämään yksin sairaalaan eristyksiin viikoksi, niinkuin se yksi nuori Ayia Napassa. Joka sitten Iltalehdessä kertoi kauheasta kokemuksestaan, että lääkkeetkin jaettiin kaikille samalla lusikalla ja tabletit jaettiin käsinein jossa edellisen potilaan verta!

Vierailija
2/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en possunuhan takia vaan sen helvetillisen kuumuden. Etelän lämpö on ihan jees, mutta +40 astetta varjossa ei naurata enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtisin, että lentokentällä on käytettävissä käsidesiä. Lisäksi huolehtisin siitä, että matkavakuutukset ovat kunnossa ja mukana on Tamifluta koko perheelle.

Vierailija
4/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt matkan jälkeen flunssaoireisiin (kirjoittelinkin siitä tänne). Tänään mennään ottamaan näyte, todennäköisesti tavallinen flunssa, mutta parempi varmistaa. Kreikka on nyt myös näissä suurimman riskin maissa, mikä tuli itselleni yllätyksenä. Eli, tässä valossa en itse lähtisi, mutta jokainen tietenkin tekee ratkaisunsa itse. Ja totta on, että leviää se täällä suomessakin.

Vierailija
5/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman verran porukkaa kuin lentokentillä. Mietis huvikseen kuinka moni on koskenut päivässä vaikkapa kaupan ovenkahvaan, ostoskärryyn ym. ym. ym. Suomessa on jo niin paljon sikainfluenssatapauksia, syksyllä koulujen alkaessa pelätään todellista epidemiaa jonka vuoksi kouluja ja päiväkoteja joudutaan sulkemaan, joten ihan turhaan matkaasi perut.

Yhtä hyvin lapsesi saavat tuon taudin vaikka neuvolan leluista.

Vierailija
6/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kuitenkin sairastuis suomessa kun näyttää että lentokoneet ei ota kyytiin jos epäilevät tartuntaa Niin että jää siinä sitten yksin vaikka lapsen kanssa ulkomaille muun perheen matkustaessa suomeen. Vois olla ikävä tilanne.

Vierailija
7/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en olisi halukas lähtemään. Riski saada tartunta on jo aika iso. En haluaisi lasten kanssa sairastaa kovia kuumeita ulkomailla, kotiinpaluukin kysymysmerkki (jos eivät ota koneeseen).

Eikö tuon matkan voi vielä perua ilman kustannuksia?

Vierailija
8/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa. Minä kyllä lähtisin. Olen ollut siellä monta kertaa elokuussa. Olenko väärässä, vai eikös Suomessa ole paljon enemmän sairastuneita kuin Kreikassa?

Vierailija
9/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa. Minä kyllä lähtisin. Olen ollut siellä monta kertaa elokuussa. Olenko väärässä, vai eikös Suomessa ole paljon enemmän sairastuneita kuin Kreikassa?

http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/tartuntataudit…

Kreikka on lisätty nyt näihin pahimpiin riskimaihin.

Vierailija
10/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan lähdössä kahden viikon päästä Kreikkaan eikä juurikaan huoleta että sieltä tartuntaa saataisiin. Sen helpommin kuin suomestakan. Kunhan nyt vaan pysyttäisiin siihen asti terveinä!

Vierailija
11/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/tartuntataudit… Kreikka on lisätty nyt näihin pahimpiin riskimaihin.

Jos Kreikassa on 323 tartuntatapausta, mutta väkimääräkin myös 10,7 miljoonaa plus helvetillinen määrä turisteja (joita myös on sairastuneiden luvussa mukana), niin itse asiassa Kreikassa on about saman verran sairastuneita per nuppi kuin Suomessakin.

Vierailija
12/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakekaa Kelasta eurooppalainen sairaanhoitokortti, sen saa tilattua netitsekin Kelan sivuilta eikä maksa mitään. Sillä saa samat julkiset terveydenhoitopalvelut kuin kreikkalaiset itsekin.

Ja desinfiointipyyhkeet messiin tietysti myös.

Ja sitten menette hyvillä mielin lomalle. Riski saada tauti on jotakuinkin sama Kreikassa kuin Suomessakin, tartuntoja on siellä tullut ilmi suhteessa väkilukuun saman verran kuin täälläkin.

Vierailija
13/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähtisi nyt Kreikkaan, onneksi ehdittiin jo aiemmin kesällä käydä

Vierailija
14/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiivatin kiire se on itsensä tappaa?

Vierailija
15/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika hajanainen maa? Onko jossain tietoa missä näitä tautitapauksia on ollut?

Vierailija
16/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan menossa lokakuussa Espanjaan :( LApset vajaa 2v ja 4v ja kaksi vanhusta mukana.

Vierailija
17/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesiä ja käsienpesua vain tosi ahkerasti, ihan niin kuin Suomessakin nykyään on toimittava! Tamifluta ei saa lääkäriltä Suomesta mukaan, tiedustelin tätä ennen omaa Kreikan lomaamme. Siellä hoidetaan sairaaloissa ihmisiä ihan yhtä hyvin kuin Suomessa, jos niin huono tuuri kävisi, että joku matkaseurueesta joutuisi ihan sairaalahoitoon sikainfluenssan takia. Varsinkin jos satutte matkustamaan pienelle Kreikan saarelle, on riski sairastua vielä pienempi kuin esim. täällä Helsingissä, missä itse asumme.

Vierailija
19/33 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tartunnan voi saada myös Suomesta, niin peruisin matkan. Mieluummin sairastan Suomessa kuin Kreikassa, varsinkin jos sairaalaan sattuisi joutumaan. Ja kiva, jos ei koneeseen pääsis kotimatkalla, kun sairastaa.

Vierailija
20/33 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin juuri viime lauantaina Kos:lta. To-aamuna hotellissa kurkku oli hieman kipeä, perjantaina olin täysin tukossa. Maanantaina ta:lle sanottiin että voi olla että on H1N1 tai sitten ei. Duunikaveri jäänyt viime perjantaina pois töistä, kun todettiin kuumeeton H1N1. Ihan yhtä suuri, jos ei suurempi, riski on saada tuo virus lähikaupasta, bussista tms. Ja koittakaahan muistaa, että perusterveelle ihmiselle se ei ole yhtään vaarallisempi kuin normi influenssakaan! Itse lähtisin reissuun. Se, että lähtee Kreikkaan ei millään tapaa nosta riskiä. Kaverin 6v poika on tällä hetkellä eristyksessä, eivätkä ole olleet ulkomailla, eivätkä tietääkseen tekemisissä viruksen saaneen kanssa. Joten rohkeasti reissuun vain!!