Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aineenopettajan muuntokoulutus luokanopettajaksi?

Vierailija
22.07.2009 |

Täällä kenelläkään kokemusta moisesta, missä opiskelit? Ja ennen kaikkea mitkä henkilökohtaiset perusteet aiheuttivat tämän "sivuttaisen" alanvaihdon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä työllistymisen vaikeus. Toinen on lukenut historiaa ja psykologiaa ja toinen bilsa+mantsa. Vuosia roikkuvat lyhyissä sijaisuuksissa, maksimissaan 2-3kk kerralla. Pääosin töitä oli koko talvi, mutta lyhyissä pätkissä ja välillä aamulla sai odottaa, onko tänään töitä vai ei. Hakivat muuntokoulutukseen, jotta olisi enemmän pätevyyttä ja saivat vuoden sijaisuuden jälkeen vakiviran luokanopena.

Vierailija
2/6 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt muuntokoulutuksen. Olin hissanope, eikä töistä tietoakaan. Luokanopettajan viran sain heti valmistuttuani. Kannattaa siis ainakin pidemmän päälle, olen ollut tosi tyytyväinen ratkaisuuni. Ja turussa opiskelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kauanko kestää? Edellyttänee täyspäiväistä opiskelua?

Vierailija
4/6 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti riippuu aineesta jota opettaa...

on täällä pk-seudullakin muka pula, mutta virkoihin on silti hirveästi hakijoita. Meidän koulusta ei kyllä varmaan yksikään aineenopttaja lähtisi LO:n hommiin, puheista päätelleen. itse olen työskennellyt sekä ala,- että yläkoulussa. Toistaiseksi ei ole ikävä alakoulun puolelle, mutta you never know...

-ErLo

Vierailija
5/6 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö sen suorittamaan työn ohella? Entäpä missä kaikkialla sitä voi suorittaa?

Vierailija
6/6 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta se ai ole varsinaisesti muuntokoulutusta (käsittääkseni). Opintoihin kuuluvat monialaiset ainedidaktiset opinnot (peruskoulussa opetettavat aineet) 60 op, joita on todella vaikea suorittaa vuodessa, koska niissä on suurin osa pakollista ryhmäopetusta. Ryhmät menevät usein päällekkäin, koska normaalin opinto-ohjelman mukaan ne on jaettu kahdelle vuodelle (ne suoritetaan luokanopettajaksi yhteisvalintakiintiössä valittujen joukossa). Lisäksi Helsingissä pitää suorittaa kaksi harjoittelua (yht. 20 op), jotka ovat täyspäiväisiä.

t. lo-opiskelija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi