Mihin huuhteluainetta tarvitaan?
Kommentit (17)
en ole muuta keksinyt, enkä siis käytä ollenkaan itse.
Inhottaa niiden hajutkin. Sitä käyttäessä on kuin kaataisi rahaa suoraan viemäriin.
miksi huuhteluainetta tarvitaan. Itse en ole tarvinnut koskaan mihinkään pyykkiin.
mutta ongelma on, että kaikkein sähköisimpiä ovat yleensä keinokuidut, jotka menevät pilalle huuhteluaineista.
Jossain neuvottiin, että lasten ja varsinkin vauvojen vaatteissa ei saisi käyttää. Eikä melkein missään aikuistenkaan. Kankaasta lähtee jousto ja ne kulahtaa. Itse laitan ainoastaan lakanoiden kanssa ja meillä käytetään hajustamatonta pesu- ja huuhteluainetta.
Minä käytän vain hajusteettomia huuhteluaineita, joissa on allergia- ja astmaliiton tunnus. Joten en missään tapauksessa halua sitä hajua. Vaatteiden kuiduista tulee huomattavasti pehmeämpiä, kun käyttää ohjeenmukaisen määrän huuhteluainetta.
kun pyykki tuntuu ihan yhtä kovalta oli sitä huuhteluainetta tai ei.. vasta hommattuani kuivurin olen saanut haluamaani pehmeää pyykkiä.
tosiasiassa se vain kuluttaa ja tukkii kuituja.
Pehmeitä lakanoita saa kuivurissa, tai mankelissa, ja niiden kanssa lakanoiden käyttöikä on huomattavasti pidempi.
nehän on muuten kovia kuin korput!! Ja huuhteluaineen haju on ihana, mä usein haistelen sitä ihan muuten vaan, suoraan pullosta :).
ja pyyhkeen imukyky/imunopeus on paljon parempi, jos sen kuituja ei tuki huuhteluaineella. Huuhteluaineella hoidetut pyyhkeet ovat pehmeitä ja sileitä, mutta eivät meinaa millään kuivata, ihan kun olisi limakerros siinä päällä.
Kovin vahvasta tuoksusta en tykkää pyykissä, se riitelee kosmetiikan ja hajuveden tuoksun kanssa. Ja jos tuoksua haluaa, sen saa hajustetulla pesuaineellakin.
nyt taidan lopettaa käytön. meillä ei kyl ooo kuivaurumpua..
vallantoista kuin kuivurissa.
Käytän huuhteluainetta ehkä kerran talvessa kun pesen jonkun pölynimijäksi muuttuneen keinokuituneuleen.
pehmeän pinnan. Peittämään ummehtuneesta pesukoneesta johtuva tunkkainen haju vaatteessa sekä tuomaan "lisäväriä" lähiö-Annelin käyttämään Bio Luvilin hajuun.