Kuinka paljon olet puhunut omista synnytyksistäsi?
Itse en ole puhunut synnytyksestäni kuin äidilleni ja siskolleni ja tänään alkoi oikein ahdistaa kun anoppi tivasi siitä. Että miten kaikki eteni, repesinkö, tikattiinko, lähtikö herti imetys käyntiin jne. Mun mielestä noi asiat ei ollenkaan kuulu anopille, koska ei olla mitenkään läheisiä.
Kommentit (5)
vaan ihan normaali. Outoja ovat ne jotka jakavat kaiken kenen kanssa tahansa.
Ei synnytys ole mikään ruokapöydän keskustelun aihe. Tiedän, että joillain on, mutta silloin usein muutkin jutut ovat samaa tasoa. Synnytys on toki luonnollinen asia, mutta miten kenellekään - edes anopille- voi kuulua, kuinka pahasti synnyttäjä on revennyt tai miten monta tikkiä on tarvittu. Jokainen päättää itse mitä kertoo ja missä seurassa. Itse olen usein saattanut ensimmäistä lasta odottavalle kertoa omasta synnytyksestäni sen, että se oli helppo. Vähän vastapainoa näille ällötarinoille kahden päivän synnytyksistä. Ihmetyttää, että joku saa kiksejä ensisynnyttäjien pelottelemisestä...
säädän juttujen tason tuttuusasteen perusteella. Vaikka joku hyvänpäiväntuttu olisi kauhean kiinnostunut siitä, repesinkö vai en, niin en sitä välttämättä ala selostamaan. :D
En usko, että ne ketään kiinnostaa, kun ei muakaan kiinnosta toisten synnytykset.
Töissäkin kahvipöydässä kiva kertoa verisiä yksityiskohtia.. :D
Jos sinulla on joku ongelma puhua luonnollisesta tapahtumasta, niin muista että se on sun ongelma. Älä pidä anoppiasi outona, sinä tässä outo olet.
Voin kertoa omista synnytyksistäni, mitä haluat tietää?