Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaslääkäri ei suostunut puuduttamaan koska olen raskaana.

Vierailija
21.07.2009 |

Mitä vittua, maksavan asiakkaan kuuluu saada sitä mitä tilaa ja kai se on minun asiani päättää siitä mille aineille altistan sikiöni. Ei onneksi sattunut, mutta jos olis sattunut yhtään, siitä hammaslääkärin tuolista olisin lähtenyt vaikka sylki-imuri kauluksessa jos puuudutusta en olisi siltikään saanut.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin vähän. Entä sitten, minähän siitä maksan ja jos puudutteen haluan, niin se on laitettava.

Et ole vastaanotolla asiakkaana vaan potilaana. Siinä on semmoinen ero, että asiakas on AINA oikeassa ja potilas ei. Lääkäri päättää potilaan hoidosta yhteistyössä potilaan kanssa, potilas ei siis itse sanele lääkärille mitä hoitoja hän haluaa.

Lääkärin vastaanotto ei ole mikään palvelutaho jonne voi mennä vaatimaan mitä hyvänsä. Jos jollekin hoitotoimenpiteelle tai tutkimukselle ei ole lääketieteellisiä perusteita, silloin sitä ei tule tehdä vaikka potilas sitä kuinka vaatii. Ja vaikka miten potilas siitä itse maksaisikin.

Jostain ihmeellisestä syystä potilaan mieltävät hammaslääkärin palveluntarjoajaksi eikä lääkäriksi. Eihän kukaan mene yleislääkärin vastaanotollekaan sanomaan että minä päätän miten sä hoidat mua, koska mä maksan tästä. Miksi tilanne olis hammaslääkärin vastaanotolla erilainen? Ei miksikään.

Potilas maksaa lääkärin ajasta. Eli siitä ajasta jolloin lääkäri parhaan asiantuntemuksensa mukaan antaa potilaalle terveydentilansa sillä hetkellä vaatiman hoidon. Lääkäri on koulutettu hoitamaan erilaisia sairauksia, potilas usein ei. Eli miksi ihmeessä kuvittelet voivasi marssia vastaanotolle käskemään mitä lääkäri sinulle tällä kertaa tekee? Koetko että oma hammaslääketieteellinen osaamisesi ja tietämyksesi on paremmalla tolalla kuin lääkärin?

Vaikka tässä oli nyt kyse vain puudutuksesta, niin ihmettelen silti ajattelutapaasi asian suhteen.

Asiakas ei ole aina oikeassa. Asiakkaan annetaan ymmärtää olevansa oikeassa, mutta oikeasti on väärässä.

Vierailija
22/25 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en yleensä huoli puudutusta, ellei ole ihan pakko, kuten viisureiden poistossa.

Kauhea o_O

Itse en anna porata yhtään, jos ei puuduteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua, maksavan asiakkaan kuuluu saada sitä mitä tilaa ja kai se on minun asiani päättää siitä mille aineille altistan sikiöni. Ei onneksi sattunut, mutta jos olis sattunut yhtään, siitä hammaslääkärin tuolista olisin lähtenyt vaikka sylki-imuri kauluksessa jos puuudutusta en olisi siltikään saanut.

Lääkäri on vastuussa antamastaan hoidosta, maksoi potilas siitä tai ei. Siitä huolimatta vaikka potilas olisikin vaatimalla vaatinut jotain hoitoa. Jos puudutus aiheuttaa komplikaatioita, ja vaikka potilas olisi sen vaatinut, on lääkäri vastuussa siitä.

Vierailija
24/25 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paksua valhetta sulta Ap. Hammaslääkäreillä on myös sellaista puudutusainetta, mikä sopii raskaana oleville. Aivan varmasti laittavat sitä, jos tarve.

Vierailija
25/25 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö ap hoidossa jossakin Venäjän maaseudulla vai? T: hammaslääkäri