Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvatulehdus ja matkustaminen

Vierailija
21.07.2009 |

Puolivuotiaalla lapsellani todettiin juuri ensimmäinen korvatulehdus ja olemme lähdössä reissuun kuukauden päästä. Jälkitarkastus on ennen matkaa, joten jos on parantunut niin ongelmaahan ei ole. Mutta jos korvat yhä silloin tulehtuneet, niin onko se riittävä syy matkan peruuttamiseen? Matkaehdoissa lukee vakava sairaus, mutta kukahan haluaa viedä korvatulehdusta sairastavan vauvan lentokoneeseen? Onko tietoa tai kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me matkustimme vajaa 8kk ikäisen lapsen kanssa, jolla oli korvatulehdus. Oli siis ollut jo aiemmin, ja jälkitarkastuksessa pari päivää ennen matkaa ei ollut parantunut. Saatiin uudet lääkkeet (jotka nekään eivät tehonneet...), taisi olla jo kolmas kuuri samaan tulehdukseen ja syötiin ne matkalla. Mutta lapsella oli ollut korvatulehdus aikaisemminkin ja aina tulehdukset olleet lähes oireettomia. Ei kipeitä korvia, itkuisuutta, kuumetta ym., vain pientä nuhaa ja yölevottomuutta, jos sitäkään. Kaikki tulehdukset todettiin muun tarkastuksen yhteydessä. Ja matka sujui ilman ongelmia, lennoilla (useita lentoja) ennen nousuja ja laskuja annoin alkuun nasolinia lääkärin ohjeen mukaan, mutta lopulta en sitäkään.

Mutta kipeitä korvia itkevän tai selvästi sairaan lapsen kanssa en lähtisi lentämään. Joskus olen myös kuullut lääkärin suositelleen tärykalvopistoa korvatulehduspotilaalle ennen lentoa, mutta oma tärykalvopistokokemuksemme oli sen verran kamala (seurasi reilun vuoden lääkärikammo), etten itse ehkä suosittelisi... Meillä tärykalvopistoa ei tehty matkan yhteydessä vaan myöhemmin, kun yritettiin välttyä korvien putkitukselta. Lääkäreillä on ilmeisesti varsin erilaisia kantoja korvatulehduspotilaiden lentomatkailuun, toki paljon riippuu kunkin potilaan tilanteesta. Meille lääkäri ei edes ehdotellut matkasta luopumista.

Vierailija
2/2 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvatulehdus sinänsä ei vielä estä lentämistä,mutta jos siihen liittyy kuumetta niin kuumeinen lapsi ei saa lentää.

Kaikille vakuutusyhtiöille yleensä riittää lääkärintodistus, jossa lukee että ko.lapsi ei saa lentää.

Jos lapsesi hoitava lääkäri on lentokiellon kannalla niin silloin kuuntelisin häntä. Jos epäilet hänen pätevyyttään käytä jollain muulla lastenlääkärillä lastasi.

Soita vakuutusyhtiöön ja kysy korvaako vakuutuksenne ko.tilanteessa jos lääkäri katsoo lapsesi lentokieltoiseksi matkojenne peruutukset.

Itse olen kaksi kertaa perunut matkat lääkärin lentokiellon vuoksi ja muutaman kerran olen lähtenyt kipeän lapsen kanssa koska lääkäri ei ole nähnyt mitään estettä matkalle.

Kokonaisuus lienee ratkaisevinta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla