Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan mökillä ja pelätään yllätysvieraita.

Vierailija
31.07.2015 |

Käskin miestäkin välillä sisälle lukkojen taakse, koska en halua tänne vieraita. En jaksa siivota joka nurkkaa ja laittaa pihaa, eli arvostelijoita en jaksa. Ainahan nämä kyläilijät sanovat että; voi ei meilläkään aivan siivota ja se ja se repsottaa....mutta näistä epäkohdista kuitenkin pitää huomauttaa. Pois ei myöskään osata lähteä vaan istutaan yömyöhälle. Tämähän tarkoittaa sitä, että pitäisi tarjota ruokaakin. En ole varustautunut mihinkään gourmee kokkailuihin, ja niinmpä en jaksa kuunnella mitään "kun meidän pekka ei syö grillimakkaraa ja itsekkään en välittäisi aivan syödä...".

Pysykää poissa täältä. Kiitos.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:10"]

Olen 60-luvun lapsi ja silloin kyllä oli ihan tapana kurvata jonkun mökille, jos ohi ajettiin. Kännyköitä ei ollut!

En ainakaan kokenut, että kukaan olisi pahoittanut mielensä puolin eikä toisin. Tosin olin lapsi ja 70-80 -luvullakin nuori, joten ehkä en osannut arvioida tilanteita. Silloin se vain oli ihan normimeninki. 

[/quote]

Nykyään kännykät on ja yllätystuppautuminen mökille on junttia ja typerää. Näin ne ajat muuttuvat.

Vierailija
22/50 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näytän yllätysvieraille ovea -problem solved.
Suunniteltuja vierailuja on sitten puolin ja toisin sitäkin enemmän ja hauskaa on.
Elämä on sitä millaiseksi sen itselleen tekee!
Ei siis kiinnosta tippaakaan vetääkö joku herneen nenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin tuommoisille suoraan, että ne eivät ole tervetulleita tänne. Jos haluavat joskus tulla käymään, niin soittelevat myöhemmin, niin sovitaan ajan kohta. Ja kun me tarjotaan mökki, niin ne tuo kaikki ruoat ja juomat. Ei ole kuulunut niistä mitään tuon jälkeen. Ei kyllä sitä ennenkään.

Vierailija
24/50 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mun mökistä ei edes tiedä kukaan! :D Enkä aio kertoa kenellekään varmaan koskaan. Mun mökki on mun piilopaikka varsinkin lomalla. :)

Vierailija
25/50 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut vasta täällä av selväksi, kuinka monet ihmiset elävät koko ajan noloina ja häpeänä. Meillä käy usein naapureita kahvilla lyhyellä varoitusajalla tai sovitaan vaikka leikkipaikalla, että käydään kahvilla lähimmän luona. Mulle ei tulis mieleenkään että nolostelisin ettei meillä ole imuroitu. Useampana päivinä ei ole, siivooja käy joka toinen viikko ja välillä imuroidaan siinävälussä.

Kyllähän ainakin täällä kaupungissa lapsetkin käyvät vaan soittamassa ovikelloa ja kysyvät saako tulla tai mennäänkö ulos. Ei ainakaan täällä Heldingissä alakoululaiset sovi noita treffejä päiviä etukäteen, vaan ihan sen mukaan kuka nyt ekana tulee mieleen. Aina ei sit sovi, mutta sitten kysytään seuraavaa.

Vierailija
26/50 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:28"]

Mulle on tullut vasta täällä av selväksi, kuinka monet ihmiset elävät koko ajan noloina ja häpeänä. Meillä käy usein naapureita kahvilla lyhyellä varoitusajalla tai sovitaan vaikka leikkipaikalla, että käydään kahvilla lähimmän luona. Mulle ei tulis mieleenkään että nolostelisin ettei meillä ole imuroitu. Useampana päivinä ei ole, siivooja käy joka toinen viikko ja välillä imuroidaan siinävälussä. Kyllähän ainakin täällä kaupungissa lapsetkin käyvät vaan soittamassa ovikelloa ja kysyvät saako tulla tai mennäänkö ulos. Ei ainakaan täällä Heldingissä alakoululaiset sovi noita treffejä päiviä etukäteen, vaan ihan sen mukaan kuka nyt ekana tulee mieleen. Aina ei sit sovi, mutta sitten kysytään seuraavaa.

[/quote]

Lasten leikkitreffithän onkin aivan sama asia kuin aikuisten mökilletuppautuminen.

Vierailija
27/50 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin häpeän kotiani. Ja sen häpeän määrän olen oppinut AV:n ja nykykulttuurin myötä. Äidit tuntuvat olevan todella kriittisiä ihan sen suhteen onko vessan lavuaarissa hammastahnarantu ja oliko paistetussa piirakassa aromisuolaa, kun sen aromivahventeen kuulemma maistaa hyvään ruokaan tottunut ihminen. Jauheliha on hirveätä moskaa, kun on itse ammuttuun riistaan tottunut. Ja toisenkin kerran tarjottiin samaa ruokaa, jota kerran kehuttiin. Pakkoko sitä samaa perunalaatikkoa on uudestaan laittaa.

Minulle on tullut niin kovia suorituspaineita, etten uskalla kutsua suunnitellustikaan kylään edes lapsen kummivanhempia. Siisteystasoni ei taatusti täytä laatukriteerejä ja saan sitten AV:lta lukea miten oksettava oli astiapyyhekin, jolla kahvikupit kiillotin.

Olen mielummin yksin kuin pelkään jatkuvaa tarkkailevaa silmää. Ja ikääkin on yli 40, minkäs teet.

Vierailija
28/50 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vaikeaa, tuo ihmisten välinen viestintä.

Miksi on niin vaikeaa sanoa, että "hei, emme tykkää yllätysvieraista. Olette tervetulleita, kun kutsumme kylään, mutta täällä mökillä haluamme muulloin olla oman perheen kesken. Ruokaa ei ole varattuna vieraita varten ja paikatkaan eivät ole vierassiivossa. Tulkaa joku toinen kerta, kun kutsutaan."

Juu, joku voi nolouttaa loukkaantua tuosta, mutta ottavat varmasti opikseen, jos et ala kaapia tarjottavia pöytään. Mieti asiaa myös niin päin, että välejänne hiertää ihan yhtä lailla se, että katkeroidut noiden yllätysvieraiden tulosta. Joten joka tapauksessa välejänne hiertävät nuo yllätysvieraat, mutta reagoimalla rehellisesti asia ainakin korjaantuu jollain aikavälillä.

Ja parempi, että mielensä pahoittaa se moukka yllätysvierailija kuin sinä!

Vierailija
29/50 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:51"]

Nolaako joku oikeasti vieraa ja käskee pois? Tai jatkaa tekemiään töitä heistä välittämättä?

[/quote]

Aivan taatusti  passittaisin kutsumattomat vieraat matkoihinsa. Meille ei tulla kuin tupaan.

Vierailija
30/50 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on niitä jotka kutsuu kylään, mutta eivät ole vieraanvaraisia, sekin on aika syvältä.

Vierailija
31/50 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näitä nyt jo oo huudettu niin kauan, että kukaan ei enää uskalla vierailla kenenkään luona?

Vierailija
32/50 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua yllätysvieraita niin ei kannata kertoa kellekään missä on. Sitä paitsi aloitus on keksitty.

Vierailija
33/50 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan kertonut, että miten meidän mökkille pääsee.

Kainuussa vastasin yhdelle utelolle kerran. Tosiasia on, että meidän mökki on aivan liian lähellä kaikkea. Sinne ajaa puilessa tunnissa. Siellähän ravais jatkuvasti joku piipahtelija.

Onneksi olen pitkän linjan palstalainen, että osasin varautua, kun mies alkoi mökin ostosta puhumaan reilu 10 vuotta sitten.

Lasten kavereita on ollut mukana, mutta silloin ollaan oltu lähellä "anopin" mökillä. Ei me pitkään matkaan oteta vieraita mukaan.

Omia lapsia ei kiinnosta vielä mökkien omistukset.

Vierailija
34/50 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60-luvun lapsi ja silloin kyllä oli ihan tapana kurvata jonkun mökille, jos ohi ajettiin. Kännyköitä ei ollut!

En ainakaan kokenut, että kukaan olisi pahoittanut mielensä puolin eikä toisin. Tosin olin lapsi ja 70-80 -luvullakin nuori, joten ehkä en osannut arvioida tilanteita. Silloin se vain oli ihan normimeninki. 

[/quote]

Nykyään kännykät on ja yllätystuppautuminen mökille on junttia ja typerää. Näin ne ajat muuttuvat.

Vielä 20 vuotta sitten yllätysvierailut olivat täysin normaaleja, piti niistä tai ei.

Vierailija
35/50 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[/quote]

Vielä 20 vuotta sitten yllätysvierailut olivat täysin normaaleja, piti niistä tai ei.

Nyt eletään tätäpäivää uuno.

Vierailija
36/50 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvieraat voi olla kiusallinen riesa, mut ei tuo lukkojen takana kyhjöttäminenkään kivalta lomalta kuulosta...

Vierailija
37/50 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko yllärivieraita varten miettiä tehtäviä, mitä voisivat tehdä? Kun pölähtävät pihalle, niin ilahdutte, kun just olikin alkamassa iso huussintyhjennysoperaatio, ja iskette kumihanskat käteen :D

Vierailija
38/50 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kivaa, kun tulee vieraita. Pulverikahvit keitän aina ja dominolaatikko piilossa vieraita varten.

Vierailija
39/50 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää on myös kun on juuri lämmitetty vaivalla saunaa ja ilkosillaan jo lämpöön menossa, niin pihaan tulee "vaivihkaa lipuen" auto, ja huhuuu huutelu alkaa. Siinä sitten on kaikki kiusaantuneita ja tilanne aika korjaamaton.

Toisaalta on tuossa sellainen positiivinen seikka, että nuo vaivihkaa saapuvat ottavat taatusti opikseen, kun törmäävätkin nakuun isäntäväkeen.

Vierailija
40/50 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkonsa kullakin. Oletko kokeillut ihan suoraan puhumista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme