Voiko raskaanaollessa syödä metsämarjoja kypsentämättöminä?
Ollaan menossa anopin mökille, voinko lähteä mustikkametsään ja syödä mustikoita vai pitäisikö odottaa että ovat esim. piirakassa paistuneet?
Metsässä voinee liikkua vaikka mitä eläimiä ja linnunjätöksiä tipahtaa suoraan taivaalta....
Kommentit (8)
ulkomaisissa pakastemarjoissa on listeriariski sillä niitä ei välttämättä huuhdota puhtaalla vedellä. Metsästä voit kyllä syödä hyvin marjoja ilman mitään huolta.
voit kyllä syödä,mutta älä syö metsämansikoita ihan ajotien vierestä. Voithan huuhtaista marjat jos haluat. Voit lohduttaa itseäsi ajatuksella että on ne ihmiset aina raskaana marjoja syöneet ja silti terveitä lapsia saaneet.
niitä pitäisi kuumentaa ihan kunnolla
se ettei raskaana voi missään nimessä lähteä kotipihaa pidemmälle, tosiaan lähimetsässä voi törmätä vaikka mihin villieläimiin :D
Ei niitä tartte muusiksi keittää!
Nopea kiehautus kuumaan lämpöön tappaa pöpöt, ei niissä mitään homeitiöitä ole!!
Ulkolaiset pakastemarjat pitää keittää 2min. Ja kyllä silloin, etenkin vadelmat, menee ihan muusiksi.
Ei niitä tartte muusiksi keittää!
Nopea kiehautus kuumaan lämpöön tappaa pöpöt, ei niissä mitään homeitiöitä ole!!
Itse olen kotimaisia syönyt ihan huoleta. Lähimetsässä olen vältellyt ihan polun vieressä olevia mustikoita, koska täällä käy paljon porukkaa kusettamassa koiria metsässä. Mut vähän syvemmällä syön huoleta. Tänään meni just puoli litraa, kun oltiin esikoisen kanssa kävelyllä.
t. rv 15
on kaliki-viruksen vuoksi (noro on yksi kalikiviruksista).
Ulkomailla viljelmiä usein kastellaan ns. harmaalla vedellä, eli ei juomakelpoisella vedellä.
pakastetut marjat (lähinnä ulkomaiset) pitäis nopsaa kiehauttaa?
Listeria on maassa, mutta ei sekään nyt ihan joka paikassa kyki.
Kärpänen lentää sontaläjästä lautaselle, mutta tuskin nyt puhtaassa metsässä! :D